-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <a...@n...neostrada.pl>
Subject: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Date: Mon, 30 Mar 2015 11:28:40 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 150329-1, 29.03.2015), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 122
Message-ID: <5519170f$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1427707663 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2205 89.72.242.154:2077
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558688
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.8226417261547974931@news.neostrada.pl
...
> On Sun, 29 Mar 2015 00:26:22 +0100, Tomasz Ja mogę dodać:
> - manualna skrzynia biegów. Kretynizm na siłę "utrzymywany" jeszcze w
> różnych miejscach na świecie bo jakaś lokalna grupa (przepraszam za to,
> naprawdę) niespełnionych organistów kościelnych "lubi" deptać pedały i
> przekładać biegi. Technologia godna snopowiązałki i traktora przy czym
> nawet już współczesne modele tego ostatniego mają tryb "auto". Zawsze gdy
> jestem w salonie i sprzedawca zachwala jakiś model na ekspozycji (na 99%
> to manual) pytam czy w wersji podstawowej jest korba do odpalania,
> przecież to pasuje jak ulał do manuala. Stosowanie manualnych skrzyń
> prowadzi do wymyślania różnych "ułatwiaczy" życia tym masochistom. Np.
> Ford rozwiązał "problem" ruszania pod górkę (czujnik pochylenia blokuje
> na chwilę hamulce). Dumnie, niczym kiedyś socjalizm, rozwiązują problemy
> niestniejące w innych systemach...
Automat jest droższy, trudniejszy w serwisowaniu (mało warsztatów, które
naprawią, a nie zepsują bardziej).
> Ciągła popularność manuali powoduje, że w np. w samochodach specjalnych
> (busy, dostawczaki) producentowi nawet nie chce się dawać opcji automatu
> albo jest ale za chore pieniądze bo to przecież "luksus", za który trzeba
> golić.
To zmieniaj ten stan rzeczy i dopłacaj jako pierwszy do automatu.
> - zestawy głośnomówiące, które nie działają prawidłowo, najczęściej
> podczas jazdy, wysyłając tylko szum i hałas do rozmówcy (ford, seat).
> Oczywiście są tacy co potrafią to zrobić (np. mercedes). I ponownie do
> snopowiązałek panie i panowie "technolodzy" bo nawet zestawu
> głośnomówiącego nie umiecie zrobić. Przykład montowania na siłę
> nieprzetestowanych lub nieprawidłowych rozwiązań technicznych aby tylko
> były na liście wyposażenia. To, że nie spełniają swojej roli to *uj z tym.
> Jak nie potrafisz zrobić aby mikrofon nie zbierał tylko hałasu to zrób go,
> kurwa, na "sznurku" (już nie mówię bezprzewodowo) żeby można było go sobie
> bliżej aparatu mowy przypiąć a nie chowaj go 10 cm pod 3 warstwami
> podsufitówki. Jak mikrofon będzie nieodpowiedni to go sobie sam wymienię
> na inny albo w ogóle zrobię lepszy przedwzmacniacz. Mam chociaż jakąś
> szansę na poprawę bubla. Oczywiście ktoś powie kup sobie słuchawkę bt.
> Owszem ale i tak pozostanie niesmak z braku możliwości wykorzystania
> funkcji pojazdu, która już jest. To tak jak z tą łazienką na wsi w starej
> polskiej komedii: Jak to łazienki u nas ni ma! Łazienka jest! Ino nie
> wykończona bo i tak wszyscy chodzą do wygódki....
To po co kupiłes samochód z wadą fabryczną? Zastosuj się do własnej rady:
nie kupuj samochodów ze złymi zestawami głośnowówiącymi. Producenci to
zauważą i postarają sie bardziej.
>
>
> - brak gaszenia świateł po wyłączeniu stacyjki. Na co komu palenie świateł
> bez kluczyków tak często jest potrzebne, żeby mu taką wygodę robić,
> bladego pojęcia nie mam. Aczkolwiek z tym jest coraz lepiej bo: albo już
> coraz częściej są światła "auto", albo sprzedawcy montują "polepszacze",
> które wyłączaja światła po wyjęciu kluczyka. Spotkałem się w takich
> wynalazkach w mitsubishi i toyocie, oczywiście czasami wynalazek się
> zawiesił i nie wyłączył, ale na tyle rzadko to się zdarzało, że nie było
> upierdliwe.
>
W Fiacie wyłącza światła fabrycznie.
Nie kupuj samochodów niedopracowanych przez producenta.
> - automatyczne przełączanie różnych funkcji bo samochód "wie lepiej", np.
> zmiana obiegu nawiewu wew./zew. (ford). Jestem osobą wrażliwą na zapachy,
> smród spalin powoduje u mnie od razu "zwrot monet". Jeżdżę po mieście i w
> każdym samochodzie z jakim miałem do czynienia zawsze jeżdżę z zamkniętym
> obiegiem (tak, nic mi nie paruje). Ale w fordzie się nie da! Bo co kilka
> chwil zawsze wyłącza obieg zew. i najczęściej robi to gdy stoi się w
> korku...Była taka fajna wada, że było słychać terkotanie jak przełaczał
> (coś się zatarło, było słychać mechanizm), można było szybko się
> zorientować i zamknąć. Ale coś mnie podkusiło, żeby to naprawić i mam
> teraz przełączanie bez ostrzeżenia, orientuje się dopiero po zaciągniętym
> smrodzie.
>
Po co kupowałeś tego Forda? Chyba że to służbowy.
Miałem tak w zastępczej Lagunie i Fiacie Idea - samochód wiedział lepiej czy
mi grzać czy chłodzić. Porażka.
> - brak trybu "auto" przy zamykaniu szyb bez ciągłego trzymania przycisku
> albo ten tryb dostępny tylko dla szyby kierowcy. Bez przesady z tą ochroną
> palców, szpitale są przepełnione pacjentami z uciętymi kończynami przez
> automatyczne zamykanie szyb, kurde. Kierowca pasażera z przodu widzi, więc
> mu wystającej głowy nie utnie. A funkcja najczęściej używana gdy nie ma
> pasażerów więc po co te utrudnienia.
>
Dobre samochody mają tryb Auto i rozpoznawanie przeciążenia silnika szyby i
nie przycinają palców, np. Fiat Stilo. :))
>
> - uniemożliwienie prostej wymiany żarówek bez demontażu np. pasa
> przedniego lub wyjęcia silnika.
Serwisy muszą z czegoś żyć.
>
> - uniemożliwianie prostego demontażu elementów wszelkich osłon kokpitu,
> stosowanie zatrzasków, które najczęściej się urywają przy próbie
> demontażu. Komu przeszkadzały śruby?? Śruby też mogą być ładne jak się
> umie je wkomponować.
>
Samochód ma być tani w produkcji i tak drogi w naprawie, żeby od razu kupic
nowy.
> - niedziałające radio bez kluczyka w stacyjce. Kiedyś się z tym spotkałem
> (Berlingo?). Nie wiem czy jeszcze się zdarza.
>
Zapewne źle podłączone. Zawsze trafiałem, że jest wybór albo hardwarowy
(kabelek ze stałym zasilaniem) albo softwarowo ustwaia się działanie bez
kluczyka.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.15 11:38 Iguan_007
- 30.03.15 11:39 J.F.
- 30.03.15 11:43 Marcin N
- 30.03.15 11:44 J.F.
- 30.03.15 11:47 Iguan_007
- 30.03.15 11:49 Iguan_007
- 30.03.15 11:52 Axel
- 30.03.15 11:53 Marek
- 30.03.15 11:53 J.F.
- 30.03.15 11:57 Marek
- 30.03.15 11:58 Ergie
- 30.03.15 12:06 RoMan Mandziejewicz
- 30.03.15 12:06 J.F.
- 30.03.15 12:08 WS
- 30.03.15 12:08 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=