  • Data: 2009-05-21 12:28:20
    Temat: Re: Kotwienie w ziemi
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pluton wrote:

    > Poslalem szkic na priva. Ramie - maks 2 metry, udzwig: maks 300 kg.

    > Na dluzszym powiesze taczke z glinopiachem i bede ja wyciagal
    > z 3-metrowego wykopu za pomoca recznej wyciagarki lancuchowej.

    > Osia obrotu sa 2 zawiasy na patyku, tak jak tu:
    > http://www.orome.pl/promocje/wciagarka_budowlana_p20
    0.htm
    > tylko ZNACZNIE solidniejsze (tak patyk jak i zawiasy)

    Pisalem o osi obrotu hustawki (a dokladniej wywracania sie Twojego dzwigu)
    Czyli (w duzym uproszczeniu):
    - 1 metr od krawedzi "wywracania" swojej podstawy chcesz polozyc cegly
    - 1,5 metra od tej krawedzi (ale z drugiej strony) chcesz powiesic ciezar

    To jusz wiesz jak mocno musisz to obciazyc, aby sie nie wywracalo.
    reszta wydaje sie OK. Teraz jeszcze pomysl ile tych cegiel wchodzi na
    300kg i pomysl jak tu umocujesz na krawedzi przeciwnej do podnoszonego
    ciezaru...

    Pozdro

    Maseł