  • 1. Data: 2011-03-29 19:50:49
    Temat: Konwerter NEX - alpha Ultron, odpowiednik LA-EA1?
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Witam!
    Jest taki sobie konwerter na ebay'u:
    http://cgi.ebay.pl/ULTRON-Adapter-Sony-Alpha-Minolta
    -AF-an-Sony-NEX-
    Top-/390299157135?
    pt=DE_Elektronik_Computer_Foto_Camcorder_Foto_Camcor
    derzubeh%C3%
    B6r_PM&hash=item5adfa4828f

    Z tłumaczenia przez google translate wynika że ma przeniesienie
    elektroniki. Czy któryś z grupowiczów miał coś do czynienia może z tym
    adapterem? Cena jest zachęcająca z przesyłką to 220 PLN.

    Z Pozdrowieniami
    Bo(o)t_manager

  • 2. Data: 2011-03-29 19:55:44
    Temat: Re: Konwerter NEX - alpha Ultron, odpowiednik LA-EA1?
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 19:50:49 +0000, Bo(o)t_manager napisał(a):

    Prawidłowy link:
    http://cgi.ebay.pl/390299157135

    Z Pozdrowieniami
    Bo(o)t_manager

  • 3. Data: 2011-03-29 20:54:31
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 19:55:44 +0000, Bo(o)t_manager napisał(a):

    > Dnia Tue, 29 Mar 2011 19:50:49 +0000, Bo(o)t_manager napisał(a):
    >
    > Prawidłowy link:
    > http://cgi.ebay.pl/390299157135
    >
    > Z Pozdrowieniami
    > Bo(o)t_manager

    Niepotrzebnie zaśmiecałem grupę, nie jest odpowiednikiem LA-EA1.

    Z Pozdrowieniami
    Bo(o)t_manager

  • 4. Data: 2011-03-29 22:39:05
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-03-29 22:54, Bo(o)t_manager wrote:
    > Niepotrzebnie zaśmiecałem grupę, nie jest odpowiednikiem LA-EA1.

    LA-EA1 to zdaje się adapter do bagnetu A. Ten raczej będzie tylko
    systemowy, ale i tak nigdy nie zrozumię sensu kupna takiego aparatu by
    podpinać pod niego lustrzankowe klocki.
    Nie tak dawno samyang pokazał przeliczone pod 4/3 rybie oko. Różnica w
    wielkości jest świetna - właśnie po to się kupuje takie bezlusterkowce.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 5. Data: 2011-03-29 23:03:54
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 00:39:05 +0200, dominik napisał(a):
    [ciach]
> [...]
    > przeliczone pod 4/3 rybie oko. Różnica w wielkości jest świetna -
    > właśnie po to się kupuje takie bezlusterkowce.

    Bo jest mało fajnych obiektywów na bagnet E?
    Chciałbym sobie kiedyś kupić porządny obiektyw makro i lipę widzę.
    Z m42 wielkość nie jest mała i mi to nie przeszkadza. Niewątpliwą
    zaletą nexów jest niepozorność ot z wyglądu taka idiotenkamera, nawet z
    heliosem i pierścieniami mocującymi. Co z tego że mogą być małe obiektywy
    do nexa, jak ich nie ma :-(.
    Kupiłem nexa nie dla systemu, ale dla jakości zdjęć, i mogę mieć
    konwetery i takie tam do niego dopięte, co mi tam. Nomen omen z
    konwerterem i heliosem mieści się do w miarę głębokiej kieszeni w moim
    polarze.

    Z Pozdrowieniami
    Bo(o)t_manager

  • 6. Data: 2011-03-29 23:52:00
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-03-30 01:03, Bo(o)t_manager wrote:
    > Bo jest mało fajnych obiektywów na bagnet E?

    A który to poza jest fajny?
    W m4/3 jest więcej do wyboru szkieł, czemu jego nie wybrałeś?

    > Chciałbym sobie kiedyś kupić porządny obiektyw makro i lipę widzę.

    Z macro to akurat najmniejszy problem, bo dowolny manual da się ładnie
    odsuwać, a na LCD wyostrzysz lepiej niż na badziewnej matówce.

> [...]
    > zaletą nexów jest niepozorność ot z wyglądu taka idiotenkamera, nawet z
    > heliosem i pierścieniami mocującymi. Co z tego że mogą być małe obiektywy

    Ale czemu m42, a nie m39? Czemu nie szkiełka pod leikę, choćby tanie
    voightlandery i inne cudaki? Pierwsze co to bym właśnie takie kupił, a nie
    robił z neksa lustro.
    FYI: leikowy bagnet najbardziej zbliżony jest do neksa parametrami.

    Natomiast z m39 za grosze kupisz np. 50/2, ja mam ich chyba z 4 i za
    żadnego nie dałem więcej niż kilkanaście złotych.
    http://img820.imageshack.us/img820/6361/jupiter8.jpg

> [...]
    > konwetery i takie tam do niego dopięte, co mi tam. Nomen omen z
    > konwerterem i heliosem mieści się do w miarę głębokiej kieszeni w moim

    Coraz to więcej szkiełek pod E i m4/3 niezależnych producentów.
    Voightlander pokazał całe stado ostatnio fajnej optyki, ciągle zapasy m39
    są, a "od biedy" to i leiki czy zeissy do contaksa ;)
    Wiem, że m42 jest popularne dlatego że pod lustra pasuje, ale nie
    popadajmy w rutynę.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 7. Data: 2011-03-30 05:50:49
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > LA-EA1 to zdaje się adapter do bagnetu A. Ten raczej będzie tylko
    > systemowy, ale i tak nigdy nie zrozumię sensu kupna takiego aparatu by
    > podpinać pod niego lustrzankowe klocki.

    Jest jeden wielki sens. Adapter TILT. Za psie pieniądze można mieć efekt,
    którego żaden Photoshop nie zrobi. Dedykowany obiektyw TILT kosztuje 6 tys.,
    jest w pełni manualny i ma tylko jedną ogniskową. Za 1500 zł można kupić NEX
    z adapterem i mieć TILT na każdej ogniskowej. Plus aparat na wypady.

  • 8. Data: 2011-03-30 08:07:53
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 01:52:00 +0200, dominik napisał(a):

    > A który to poza jest fajny?
    > W m4/3 jest więcej do wyboru szkieł, czemu jego nie wybrałeś?

    Gdzie kupiłbym body za 575 z przesyłką i dwuletnią gwarancją i APS-C?
    Format zdjęć 4/3 mnie mocno zraża, jakość zdjęć gorsza niż w nexie.

    > Z macro to akurat najmniejszy problem, bo dowolny manual da się ładnie
    > odsuwać, a na LCD wyostrzysz lepiej niż na badziewnej matówce.

    Ale mieszek czy pierścienie światło zabierają.

> [...]
    >
    > Natomiast z m39 za grosze kupisz np. 50/2, ja mam ich chyba z 4 i za
    > żadnego nie dałem więcej niż kilkanaście złotych.

    A zdjęcia robi takie jak helios? Czy lepsze - gorsze? W m39 odrzuca
    mnie wygląd obiektywów, poza tym industar 61 podobno haczy
    tylną soczewką o body. Narazie m39 odpada, kasa na nowy konwerter to
    znowu ze stówa, znów trzeba kupić jakieś szkło.
    Sprawdziłem konwerter 80PLNów + industar 76 daje to razem 156PLNów
    + koszty przesyłki.

> [...]
    > m39 są, a "od biedy" to i leiki czy zeissy do contaksa ;) Wiem, że m42
    > jest popularne dlatego że pod lustra pasuje, ale nie popadajmy w rutynę.

    Popularne bo jest tego dużo, fakt niekiedy ceny zabijają. Mieszek na m39
    jest? Pierścienie pośrednie są?

    A jak jest z cropem w przypadku m39 1:1?

    Z Pozdrowieniami
    Bo(o)t_manager

  • 9. Data: 2011-03-30 08:13:37
    Od: "Pawel Gancarz" <p...@g...pl>

    Dnia 30-03-2011 o 10:07:53 Bo(o)t_manager
    <b...@w...wp.pl> napisał(a):

    > Ale mieszek czy pierścienie światło zabierają.

    To zupełnie tak samo jak obiektywy macro.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 10. Data: 2011-03-30 09:19:37
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 10:13:37 +0200, Pawel Gancarz napisał(a):

    > Dnia 30-03-2011 o 10:07:53 Bo(o)t_manager
    > <b...@w...wp.pl> napisał(a):

    [ciach]

    > To zupełnie tak samo jak obiektywy macro.

    Eee... chyba nie, w każdym razie nie aż tyle...

    Bo(o)t_manager