  • 11. Data: 2009-03-25 21:26:23
    Temat: Re: Konwersja filmików z aparatu
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    John Smith wrote:

    > Podpowie ktoś czego mam użyć do sensownej (bez "haczenia") konwersji
    > filmików VGA 30fps do 25fps ? Coś darmowego najchętniej. Docelowo
    > materiał ma trafić na DVD w formacie PAL.

    Jesli wynik ma być możliwie płynny to musisz dazyc do uzyskania wyniku z
    przeplotem (niestety). Najlepsze co znalazłem do takich zabaw (mowie o
    jakości wyniku nie o łatwości) to plugin "Shooth Deinterlacer" do AVISyntha.
    Na dole strony masz przykłady konwersji fpsów, ciebie interesuje konwersja
    NTSC -> PAL, czyli przykładowe skrypty trzeba przerobić nieco.

    http://www.guthspot.se/video/AVSPorts/SmoothDeinterl
    acer/

    Propozycja autora:

    # NTSC DV (59.94 fps) to PAL DV (50 fps)
    LoadPlugin("SmoothDeinterlacer.dll")
    AVISource("NTSCDV.avi")
    SmoothDeinterlace(tff=false, doublerate=true)
    BilinearResize(720, 576)
    ConvertFPS(50)
    SeparateFields()
    SelectEvery(4, 0, 3)

    A ty musisz (masz wejscie progresywne, wiec w zasadzie deinterlacer jest Ci
    na frendzel ;-) - jakoś tak to bedzxie szło:

    #zródło obrazu:
    AVISource("NTSCDV.avi")
    #zmieniasz rozmiar na PAL:
    BilinearResize(720, 576)
    #tutaj sie dzieją cuda manie ;)
    ConvertFPS(50)
    SeparateFields()
    SelectEvery(4, 0, 3)

    zaraz sprawdze jakis filmik NTSC i podziele sie wynikami ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 12. Data: 2009-03-25 21:32:04
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > zaraz sprawdze jakis filmik NTSC i podziele sie wynikami ;-)

    Prawie zadziałało tylko trzeba dpisac na koncu konwersje z rozdzielonych pól
    na przeplot:

    #zródło obrazu:
    AVISource("NTSC.AVI")
    #zmieniasz rozmiar na PAL:
    BilinearResize(720, 576)
    #tutaj sie dzieją cuda manie ;)
    ConvertFPS(50)
    SeparateFields()
    SelectEvery(4, 0, 3)
    Weave

    Na koniec kodujesz na DVD/PAL koniecznie z przeplotem bo bedzie maga kupa!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 13. Data: 2009-03-25 21:35:40
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    jest jeszcze mencoder ze stajni mplayera www.mplayerhq.hu

  • 14. Data: 2009-03-25 21:48:25
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Mikolaj Tutak wrote:

    Przeczytalem pozostałe odpowiedzi z watki i jesli mialbym je kometowac to w
    wiekszości sa takie troche "sieganie prawą ręką do lewego ucha". Jesli
    moglbym zaproponować to najpierw edytujesz caly filmik
    (sklejasz/dzielisz/przenikasz) w postaci natywnej (NTSC), nastepnioe
    konwertujesz do PAL i enkodujesz na MPEG2/DVD/PALi.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 15. Data: 2009-03-25 22:07:56
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 25 of Mar 2009 21:31, Pawel_W wrote:

    > A tak z 10s filmiku może, a nie 1-2 sekundy i to dość statycznego.
    > Dynamicznie jest mniej niż przez sekundę. :/

    Nie za bardzo wiem co więcej mogła by dać sekwencja dłuższa.
    Co szósty obrazek z jednego filmu pokrywa się z co piątym
    z drugiego. Więc 6 klatek (1/5 sekundy) powinno wystarczyć.

    Też nie wiem co da większa dynamika. Moim zdanieme będzie to
    x x x x
    zamiast
    x x x x
    a chyba chodzi o kształt x

    Poza tym nie mam innego nadającego się filmu.
    Ale jakby co, to mogę pokombinować z jakimś filmikiem
    ogólnie dostępnym w sieci. Poproszę tylko o namiary.

    --
    nb

  • 16. Data: 2009-03-25 22:11:27
    Temat: Re: Konwersja filmik z aparatu
    Od: nb <n...@n...net>

  • 17. Data: 2009-03-25 22:15:32
    Temat: Re: Re: Konwersja filmików z aparatu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009, Pawel_W wrote:

    > A tak z 10s filmiku może, a nie 1-2 sekundy i to dość statycznego.
    > Dynamicznie jest mniej niż przez sekundę. :/

    ...i nie może być zbyt dynamicznie, "haczenie" widać na płynnych
    (w miarę jednostajnych) ruchach.
    Z obejrzenia próbki wynika, że działa przez pomijanie co m/n -tej
    klatki, będzie "haczyło"...

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-03-26 08:16:27
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mikolaj Tutak napisał(a):
> [...]
    > (sklejasz/dzielisz/przenikasz) w postaci natywnej (NTSC), nastepnioe
    > konwertujesz do PAL i enkodujesz na MPEG2/DVD/PALi.

    Dzięki za wskazówki, popróbuję.
    W jakiś skomplikowany montaż się nie będę bawił, chodzi raczej o
    zrobienie pokazu slajdów, gdzie część materiału stanowią zdjęcia, a
    część filmiki, więc pewnie cropowanie (w domenie czasu :-)) i
    fade-in/out powinno wystarczyć. Na dzierganie napisów, czy jakiś montaż
    nieliniowy raczej nie znajdę zapału :-)

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 19. Data: 2009-03-26 10:26:30
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    John Smith wrote:

> [...]
    > fade-in/out powinno wystarczyć. Na dzierganie napisów, czy jakiś
    > montaż nieliniowy raczej nie znajdę zapału :-)

    Do tego co wymieniłęś to spokojnie AVISynth Ci wystarczy, w sumie to takie
    rzeczy latwiej robi sie właśnie za pomocą takich skrypcików ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 20. Data: 2009-03-26 10:31:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009, Arkadiusz Stopa wrote:

    > Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał
    > Necałe 2 sekundy filmu z czego ruch występuje przez pierwsze pół sekundy.
    > Wybacz, ale ja tu nic nie widzę.

    Przykład może niedobry, ale zasadę działania widać - będzie "szarpało".
    Inna sprawa, że zaskakuje mnie brak *jakiejkolwiek* korekcji (do
    avisyntha na pewno istnieją filtry z blendingiem).

    pzdr, Gotfryd