  • 21. Data: 2009-03-28 16:03:42
    Temat: Re: Konwersja filmików z aparatu
    Od: petermas <p...@g...com>

    On 25 Mar, 11:55, John Smith <u...@e...net> wrote:
    > Podpowie ktoś czego mam użyć do sensownej (bez "haczenia") konwersji
    > filmików VGA 30fps do 25fps ? Coś darmowego najchętniej. Docelowo
    > materiał ma trafić na DVD w formacie PAL.
    >
    > Pozdrawiam,
    > --
    > Mirek

    Ja używam takiego skryptu pod linuchem jak poniżej, potrzebny
    mencoder, od razu łączy wszystkie filmiki z bieżącego katalogu w jeden
    plik. Opcja ofps to ilość klatek na sekundę, korzystam z kodeka xvid i
    mp3 dla dźwięku. Opcja bitrate nastawia kodowanie dla obrazu.

    #! /bin/bash

    if ! [ -e temp ]; then
    mkdir -p temp
    fi

    for i in MVI*.AVI
    do
    BASEFILENAME=$(basename "$i")

    echo Processing file: $BASEFILENAME

    if ! [ -e temp/enc_$BASEFILENAME ]; then

    mencoder -ofps 25 -ovc xvid -oac mp3lame -srate 8000 -
    xvidencopts bitrate=1200 -o temp/enc_$BASEFILENAME $BASEFILENAME
    #mencoder -ovc xvid -oac mp3lame -xvidencopts
    bitrate=1200 -o temp/enc_$BASEFILENAME $BASEFILENAME
    fi
    done

    echo Joining files in temp directory...then removing temporary files
    DATE=$(date +%F_%R)
    echo $DATE

    if ! [ -e $DATE.AVI ]; then
    avimerge -o $DATE.AVI -i temp/*.AVI