  • 1. Data: 2015-10-26 23:04:09
    Temat: Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z opóźnieniem
    Od: Viola <v...@g...com>

    Witam!

    W mojej Fronterze A z silnikiem C20NE, 2.0l benzyna kontrolka oleju
    świeci ok. 15 sekund po zapaleniu na zimno, po czym gaśnie. Frontera ma
    podwójny czujnik ciśnienia- ma też zegar ciśnienia i ten także przez ok.
    15 sekund pokazuje "0" po czym wskakuje na wolnych obrotach nieco ponad
    połowę skali.

    Tak się dzieje TYLKO na zimnym silniku, tj. kiedy auto postoi co
    najmniej 1,5-2 godziny, a przy zapalaniu po krótkim postoju np. po 30
    minutach lampka gaśnie natychmiast i wskaźnik wskazuje ponad połowę
    skali, przy większych obrotach ciśnienie odpowiednio rośnie.

    Mierzyłem u mechanika ciśnienie oleju ( manometrem) niestety tylko na
    nagrzanym silniku i obrotach ok. 2500rpm wychodzi dobre, tj. ok. 4,2 bara.

    Tak się działo na starym oleju i filtrze, 2 dni temu zmieniłem olej i
    filtr i niestety jest tak samo...

    Przeglądając podobne wątki wywnioskowałem że może to być kwestia:
    1. zacierającego się tłoczka w zaworze nadmiarowym/regulacji ciśnienia
    pompy oleju
    2. mocno zanieczyszczonego czujnika ciśnienia oleju
    3. urwanego/zatkanego smoka pompy

    Co moglibyście doradzić w tym temacie ?

    pzdr! Tida

  • 2. Data: 2015-10-26 23:33:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ile ten złom ma przejechanie kilometrów?

  • 3. Data: 2015-10-26 23:42:44
    Od: Viola <v...@g...com>

    > Ile ten złom ma przejechanie kilometrów?

    To terenowe auto i nie ma dużo nastukane.. raptem 200.000km, co przy
    tym silniku c20NE nie jest dużo...

    Silnik jest w dobrym stanie, ciśnienie sprężania na wszystkich garach >
    9,5 bar, oleju nie bierze.

    Dziwne jest to, że ciśnienie po odczekaniu tych 15 s. jest i to dobre,
    nawet na nagrzanym silniku...

    pzdr!

  • 4. Data: 2015-10-27 00:26:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zawór przelewowy w pompie może nie być szczelny i przez noc spływa olej z za pompy i
    pompa się zapowietrza. Nie gubi oleju na uszczelnieniach wału od strony sprzęgła i
    kola pasowego?

  • 5. Data: 2015-10-27 01:08:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 26 Oct 2015 23:04:09 +0100, Viola napisał(a):

    > Mierzyłem u mechanika ciśnienie oleju ( manometrem) niestety tylko na
    > nagrzanym silniku i obrotach ok. 2500rpm wychodzi dobre, tj. ok. 4,2 bara.

    A jakie ciśnienie jest na wolnych obrotach?

    > Przeglądając podobne wątki wywnioskowałem że może to być kwestia:
    > 1. zacierającego się tłoczka w zaworze nadmiarowym/regulacji ciśnienia
    > pompy oleju

    Moim zdaniem to jest nieszczelność jeszcze przed pompą, albo na samej
    pompie.
    Bo tak jak piszesz to zachowuje się silnik po wymianie oleju, czyli jak
    smok zostanie zapowietrzony - wtedy nim pompa zaciągnie powietrze ze smoka
    żeby wciągnąć do góry olej, a potem znowu wypchnie to powietrze przez układ
    smarowania żeby zbudować tam ciśnienie to chwila mija.

    I wydaje się, że u Ciebie to może być właśnie coś takiego.

    Miską gdzieś nie przywaliłeś?

    > 2. mocno zanieczyszczonego czujnika ciśnienia oleju

    Teoretycznie tak, ale czy te dwa wskaźniki które masz nie korzystają z
    dwóch osobych czujników?
    Chociaż oba mogą być zasyfione.
    Łatwo sprawdzić - odkręcić, zobaczyć, można też podłączyć do ciśnienia.

    > 3. urwanego/zatkanego smoka pompy

    Może być też delikatnie pęknięty.
    Można szukać ciśnieniowo - zatykasz miejsce którym smok ciągnie olej, a od
    strony wyjścia pompujesz powietrze (ale nie tyle żeby uruchomić zawór
    upustowy) no i patrzysz gdzie syczy.

  • 6. Data: 2015-10-27 09:10:11
    Od: Viola <v...@g...com>

    > Zawór przelewowy w pompie może nie być szczelny i przez noc spływa olej z za pompy
    i pompa się zapowietrza. Nie gubi oleju na uszczelnieniach wału od strony sprzęgła i
    kola pasowego?

    To jest ten zawór ( różnie nazywają- nadmiarowy lub regulacji ciśnienia
    lub przelewowy) ze sprężyną, który ma za zadanie puścić część oleju
    by-pass kiedy ciśnienie pompy wzrośnie powyżej normy ?

    Mogę podłożyć pod sprężynę dystans / na wyczucie, na razie powiedzmy
    3-4mm/ i zaobserwować czy jest ok ?

    pzdr

  • 7. Data: 2015-10-27 09:13:55
    Od: Viola <v...@g...com>

    W dniu 2015-10-27 o 09:10, Viola pisze:
> [...]

    Nie, tu nie gubi nic :)

  • 8. Data: 2015-10-27 13:31:41
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    ja mialem zblizony objaw podczas jazdy także. u mnie objaw byl taki ze
    jak byl zimny to w ogóle nie mógł załapać ciśnienia, jak byl cieply to
    bylo w miare ok. po pewnym czasie takze na cieplo cisnienie spadalo.
    wymiana pompy w fiacie 1.3multijet. W ASO w ktorym kupowalem pompę oleju
    nie słyszeli zeby kiedykolwiek ktokolwiek ją wymieniał:)

    wymienilem cala pompe ze wsazystkimi bzdurami jakie w niej sa wiec jesli
    to byl zawor z ktorego schodzil olej i zapowietrzal pompe to razem z
    pompą był wymieniony. nie wiem jak u ciebei.
    mgut

  • 9. Data: 2015-10-28 16:34:49
    Od: Viola <v...@g...com>

    W dniu 2015-10-27 o 13:31, sirapacz pisze:
> [...]
    > to byl zawor z ktorego schodzil olej i zapowietrzal pompe to razem z
    > pompą był wymieniony. nie wiem jak u ciebei.

    W sumie to ten zawór może być winny, żeby go "uszczelnić" chcę podłożyć
    pod sprężynę dystans ok 4 mm, czyli zwiększyć docisk tłoczka...
    Dziś będę próbował :)

    pzdr

  • 10. Data: 2015-10-28 18:50:38
    Od: "Janusz" <j...@g...com>

    Użytkownik "Viola" <v...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > W mojej Fronterze A z silnikiem C20NE, 2.0l benzyna kontrolka oleju świeci
    > ok. 15 sekund po zapaleniu na zimno, po czym gaśnie.

    Jaki jest filtr oleju, zmień na dobrej firmy.
    Janusz

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    12479 (20151028) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.