  • 11. Data: 2015-10-28 20:04:39
    Temat: Re: Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie z opóźnieniem
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisz co wyszło z naprawy.

  • 12. Data: 2015-10-29 09:28:06
    Od: Viola <v...@g...com>

    > Napisz co wyszło z naprawy.

    Pierwszy raz podłożyłem pod sprężynę dystans 2mm, za drugim razem
    jeszcze 2 mm czyli razem 4mm, oraz lekko przeszlifowałem tłoczek
    papierem wodnym 2000 ( miał małe wzdłużne ryski)

    Efekt? Lampka gaśnie zdecydowanie szybciej - ok. 4-5 sekund...

    To już jakiś efekt jest, ale do pełni szczęścia dalej brakuje, bo
    powinna gasnąć natychmiast...

    Czy to znaczy że "zapowietrzanie" jest nadal tylko znacznie mniejsze ?
    Co jeszcze mógłbym zrobić ?

    pzdr

  • 13. Data: 2015-10-29 10:11:23
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    jak widzisz roznice to znaczy ze grzebiesz we wlasciwym miejscu:) moze
    ta sprezyna juz zmeczona jest i zaslabo dociska albo miejsce jest
    usyfione i nie przylegają dokładnie te podkładki/powierzchnia zamykająca
    odpływ oleju

  • 14. Data: 2015-10-29 10:35:04
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2015-10-29 o 10:11, sirapacz pisze:
> [...]
    > ta sprezyna juz zmeczona jest i zaslabo dociska albo miejsce jest
    > usyfione i nie przylegają dokładnie te podkładki/powierzchnia zamykająca

    Tak, różnica na plus jest znaczna.

    Ta sprężyna mimo wszystko jest silna... oczywiście nie jestem w stanie
    ocenić jej siły w stosunku do nowej, ale po różnych forach wyczytałem że
    2-3 mm taka sprężyna potrafi się ścisnąć i tyle jej brakuje, tyle ludzie
    podkładają ...

    Sprężyna jest na tyle silna ( a dojście kiepskie) że zakręcenie korka (
    czyli napięcie sprężyny) musieliśmy robić we DWIE osoby- jedna napięła
    korek, druga w tym momencie "złapała gwint"

    Ten tłoczek tak wygląda:
    http://www.mickey-garage.com/aktualnosci/41/nylonowy
    -tloczek-do-pomp-oleju-do-silnikow-c20xelet

    Rozumiem, że przylgnia - czoło tłoczka to część zamykająca
    zawór/trzymająca szczelność/ Ta przylgnia jest naciskana przez sprężynę
    i ma być szczelna w gnieździe w pompie.

    Ponieważ przylgnia wygląda na nieuszkodzoną, to mogę jedynie podejrzewać
    nieszczelność na gnieździe wewnątrz pompy?

    No ale tam się normalnie nie da zajrzeć, chyba że kamerką inspekcyjną,
    bo kanał zaworka ma ok 9-10 cm długości i średnicę rzędu 12mm...

    pzdr! Nix

  • 15. Data: 2015-10-29 11:32:11
    Od: Viola <v...@g...com>

    W dniu 2015-10-29 o 10:35, Nix pisze:

> [...]
    >
    > No ale tam się normalnie nie da zajrzeć, chyba że kamerką inspekcyjną,
    > bo kanał zaworka ma ok 9-10 cm długości i średnicę rzędu 12mm...

    Po zastanowieniu... myślę że powinno pomóc dotarcie gniazda zaworu (
    gniazdo chyba jest aluminiowe jak i cała pompa?) Bo to przyleganie tłoka
    do gniazda jest nieszczelne, skoro tłok jest z utwardzaną powierzchnią (
    jak tłoczek hamulcowy w zacisku tarczowego) to raczej "zużyte " jest
    gniazdo...

    Musiałbym mieć odpowiednio dobrany trzpień dokładnie o średnicy
    tłoczka i z jakimś materiałem ściernym ( jakim?) na powierzchni czołowej...

    Tyle że pozostałyby zanieczyszczenia wewnątrz, które trudno byłoby usunąć...

    CZy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł jak to zrobić bez ściągania pompy?
    Np. nowy zaworek, choćby ten NYLONOWY może uszczelnić lepiej ?

    pzdr

  • 16. Data: 2015-10-29 12:45:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teraz zmierzyć ciśnienie manometrem. Ciśnienie w układzie nie może być za duże bo
    olej będzie wyplukiwal panewki.

  • 17. Data: 2015-10-29 12:50:38
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    daj se siana....
    http://allegro.pl/pompa-oleju-opel-ascona-c-astra-f-
    calibra-frontera-i5089598449.html

    koszt nie jest powalający więc IMO można zaryzykować (łatwo ryzykować
    cudzą kasę;))

    wiecej czasu zmarnujesz niż to warte mam wrażenie a sukces niepewny:)

  • 18. Data: 2015-10-29 13:13:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Teraz zmierzyć ciśnienie manometrem. Ciśnienie w układzie nie może być za duże bo
    olej będzie wyplukiwal panewki.

    wypłukiwał? jak to?

  • 19. Data: 2015-10-29 13:33:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak jak woda wyplukala kanion rzeki Kolorado. Pomijam drobny szczegół ze w filtrze
    oleju jest zawór który otwiera się jak w filtrze jest za duże ciśnienie. Filtr w
    czasie pracy zapycha się i trudniej przez niego olej leci. Przy za dużym ciśnieniu
    obudowa by się rozszczelnila. Jak się ten zawór otworzy bo jest za duże ciśnienie w
    filtrze to do układu leci nie filtrowana olej i przyspiesza zużycie współpracujących
    części. Ktoś kto miał 125p albo 126p w których były filtry odśrodkowe i rozbieral
    taki filtr wie co tam było.

  • 20. Data: 2015-10-29 14:11:43
    Od: Viola <v...@g...com>

    W dniu 2015-10-29 o 13:13, sirapacz pisze:

    > wypłukiwał? jak to?

    Racja, wiem :)
    Tak dokładnie to olej ze zbyt dużym ciśnieniem mógłby wypłukać warstwę
    poślizgową panewek,nie same panewki, no ale na jedno wychodzi :)

    Ponieważ pisałem wcześniej że mierzyłem ciśnienie -cytuję:

    "Mierzyłem u mechanika ciśnienie oleju ( manometrem) niestety tylko na
    nagrzanym silniku i obrotach ok. 2500rpm wychodzi dobre, tj. ok. 4,2 bara"

    To już teraz nie muszę chyba powtórnie mierzyć, skoro analogowy wskaźnik
    ciśnienia wskazuje mniej więcej te same wartości przed naprawą i po niej.

    Zmierzyłem teraz dokładnie czas po którym teraz lampka gaśnie- jest to
    3,3 - do 4 sekund i pytanie: zostawić to w takim stanie, czy walczyć dalej ?

    pzdr