  • 41. Data: 2012-02-04 19:53:38
    Temat: Re: Kontrola z suszarką
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 04 Feb 2012 19:12:50 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > Ciekawe, że odniosłeś się tylko do pokreślonego fragmentu, a nie
    > do całości. Te możliwości kombinacji duże nie są.

    No póki co zakupiono odpowiedni sprzęt który takie możliwości poprawia.

    > Naprawdę? Zapomniałeś, że wójta czy burmistrza wprost wybierają ludzie.

    No i to chyba dobry wójt który potrafi zorganizować 5.000.000zł z
    "turystyki" warszawskiej jadącej nad morze?

    > A jak mają w poważaniu to ich się odwołuje. SM też można. Tylko trzeba
    > się tym interesować, a nie płakać jak to urzędnicy kombinują.

    > Dobra, pokaż w takim razie tych, którzy tak robią bezkarnie. Obecnie.

    Trzebielino, Człuchów (gm. wiejska), Debrzno, Rzecznica, Wicko, Kobylnica,
    Potęgowo

    To tak tylko z moich okolic za 2011 rok.
    A projekty budżetów na 2012 rok jeszcze "ambitniejsze".

    Oczywiście jest to jakiś tam margines i patologia, ale niezwalczany sie
    rozlezie po innych gminach które zobaczą w tym możliwości zarobkowania.

    Ja ze swojej strony powiadomiłem kilka różnych instytucji które mogą być
    jakoś tam władne w tej kwestii, no ale czy ktoś się tam tym zajmie, to już
    trudno zgadywać.

    Bo oczywiście masz rację że zgodnie z obecnie obowiązującym prawem w
    zasadzie nie ma już możliwości finansowania gminy z fotoradarów, prawdę
    mówiąc nie ma nawet możliwości prowadzenia skutecznych kontroli
    fotoradarami z powodu konieczności oznakowania miejsc i samych fotoradarów.
    Natomiast pole do kantów jest zarówno od strony budżetu jak i samego
    przeprowadzania kontroli jest szerokie.

    > Nie wiem czy dobry, ale obowiązku przekraczania prędkości jazdy nie ma.

    Jechałem 60/60
    62/60 to był pomiar z urządzenia którego producent deklaruje dokładność
    +-3km/h.

    > Żaden problem? Ciekawe, miałem wrażenie, że wręcz odwrotnie.

    No to pokaż ukaranego wójta który z 5.000.000zł wpływów z mantatów wydał
    pół miliona na drogi, a resztę na co tam uważał.

    > Zdaje się, że zapomniałeś, że zostało to uporządkowane

    Nie, nic nie zostalo uporządkowane.
    Pojawiły się owszem pewne zapisy prawne, ale co z tego skoro są z jednej
    strony olewane, z drugiej nieegzekwowane?

    Mniej-więcej na tej samej zasadzie można twierdzić że problem przekraczania
    prędkości w Polsce nie istnieje, bo jest to uregulowane ustawą PoRD.

    > , więc nie bardzo
    > rozumiem czemu tak się trzymasz tych teorii spiskowych o utracie PJ
    > po minięciu 20-30 FR.

    No bo sobie pooglądałem na żywo homologowany i dopuszczony do kontroli
    drogowej przyrząd mierzący prędkość - równie dobrze nadawałby się do
    obstawiania losowań lotto.

  • 42. Data: 2012-02-04 21:11:11
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-04 15:55, kogutek pisze:
    > Lukasz<w...@b...net.pl> napisał(a):
    >
    > Tak jeżdżę jak piszesz. Jest 50 to max 50. Jest 30 to max 30. I mam w dupie
    > posrańców szarpiących się za mną. Nie blokuję lewego pasa jak mam prawy wolny.
    > Niby po co. I tak chujki niczego się nie nauczą. Ale dymać tez się nie dam.
    > Mam kamerkę. Jak by co jakiś materiał do obejrzenia będzie.

    wysyłasz regularnie nagrania na policję? jak tak to już wiem czemu nie
    mają czasu na szukanie złodziei, jak nie- to wysyłaj, bo i tak nic
    pożytecznego nie robią!

    Wpływy z mandatów
    > działają na moją korzyść.Nie dokładam się i możliwe że coś z tego mam.

    no to raczej pewne - w tym roku zdaje się masz 500zł podwyżki dla posłów

    > Jeszcze rok, dwa może trzy i też nauczysz się jeździć, a jak się nie nauczysz
    > to rowerek bo na niego nie trzeba PJ.

    dam sobie radę, punkty nałapałem tylko w czasie kiedy miałem zepsute CB
    Jak bym jeździł codziennie tylko parę km do pracy i z pracy to też
    mógłbym sobie pozwolić na jazdę 50km/h

    Lukasz

  • 43. Data: 2012-02-04 21:30:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-04 19:53, Tomasz Pyra pisze:

    > No póki co zakupiono odpowiedni sprzęt który takie możliwości poprawia.

    Możesz mi wyjaśnić w jaki sposób ma kombinować taki strażnik, skoro
    jak twierdzisz wina leży po stronie sprzętu?

    > No i to chyba dobry wójt który potrafi zorganizować 5.000.000zł z
    > "turystyki" warszawskiej jadącej nad morze?

    Jeżeli chodzi o kwestię FR, to nie może tego przeznaczyć na cel
    dowolny.

    > Trzebielino, Człuchów (gm. wiejska), Debrzno, Rzecznica, Wicko, Kobylnica,
    > Potęgowo

    A co to znaczy bezkarnie? A dlaczego mnie nie złapali?

    > To tak tylko z moich okolic za 2011 rok.
    > A projekty budżetów na 2012 rok jeszcze "ambitniejsze".

    Aha - i dochód z FR też będzie na cele dowolne, czy tak jak zapisano
    w ustawie?

    > Oczywiście jest to jakiś tam margines i patologia, ale niezwalczany sie
    > rozlezie po innych gminach które zobaczą w tym możliwości zarobkowania.

    Nie widać, by ta teoria spiskowa miała się dobrze, a wręcz przeciwnie.

    > Ja ze swojej strony powiadomiłem kilka różnych instytucji które mogą być
    > jakoś tam władne w tej kwestii, no ale czy ktoś się tam tym zajmie, to już
    > trudno zgadywać.

    Skoro ustawy zmieniono (wcześniej) to znaczy, że na patologię już
    reagowano (również wcześniej).

> [...]
    > mówiąc nie ma nawet możliwości prowadzenia skutecznych kontroli
    > fotoradarami z powodu konieczności oznakowania miejsc i samych fotoradarów.

    Otóż to, z tym, że błędne jest stwierdzenie, jakoby przy obecnym
    wymaganiach nie można było prowadzić skutecznych kontroli.

    > Natomiast pole do kantów jest zarówno od strony budżetu jak i samego
    > przeprowadzania kontroli jest szerokie.

    Tak, tak. Raczej niewielkie.

    > Jechałem 60/60

    Nie wierzę :)

    > 62/60 to był pomiar z urządzenia którego producent deklaruje dokładność
    > +-3km/h.

    Znaczy wszystko w porządku. Mandatu mogłeś nie przyjąć - akurat w
    takiej sytuacji pomiar nie świadczył o popełnieniu ...

    > No to pokaż ukaranego wójta który z 5.000.000zł wpływów z mantatów wydał
    > pół miliona na drogi, a resztę na co tam uważał.

    Już po zmianie ustaw? Chyba jeszcze się nie da.

    > Nie, nic nie zostalo uporządkowane.
    > Pojawiły się owszem pewne zapisy prawne,

    Aha, czyli nie zostały uporządkowane... Ciekawe.

    > ale co z tego skoro są z jednej
    > strony olewane, z drugiej nieegzekwowane?

    Jak są olewane to są na to dowody, które bez problemu można przed sądem
    przedstawić. A co do nieegzekwowania - co masz na myśli? Znaczy przy
    kontroli realizacji budżetu gminy zamykają wszyscy oczy?

    > Mniej-więcej na tej samej zasadzie można twierdzić że problem przekraczania
    > prędkości w Polsce nie istnieje, bo jest to uregulowane ustawą PoRD.

    Żeś trafił jak kulą w płot z tm porównaniem.

    Aha.

  • 44. Data: 2012-02-04 21:52:49
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > Jechałem 60/60
    > 62/60 to był pomiar z urządzenia którego producent deklaruje dokładność
    > +-3km/h.
    Fiuta w talarki bym sobie nie dał pociąć że tam było 60. Może było 50. Dyszkę
    sobie dołożyłeś bo do dychy można i pojechałeś 62. To przekroczyłeś o 12 a nie
    o 2.

  • 45. Data: 2012-02-04 22:20:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 04 Feb 2012 21:30:11 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > Możesz mi wyjaśnić w jaki sposób ma kombinować taki strażnik, skoro
    > jak twierdzisz wina leży po stronie sprzętu?

    Ktoś ten sprzęt kupuje.
    I bez złudzien - robi to świadom jego "magicznych" właściwości.

    > Jeżeli chodzi o kwestię FR, to nie może tego przeznaczyć na cel
    > dowolny.

    Bardzo się mylisz.
    Poczytaj sobie budżety gmin o których pisałem i okaże się że jakoś jednak
    gmina _może_.
    A to że ustawa o drogach publicznych mówi że musi robić inaczej, wiele w
    tej kwestii nie zmienia.

    > A co to znaczy bezkarnie? A dlaczego mnie nie złapali?

    Mnie też nie i co z tego?
    To są gminy w których wydatki na drogi są zdecydowanie mniejsze niż dochody
    z grzywien nakładnych przez straże gminne. Czyli budżet jest niezgodny z
    ustawą.

    > Aha - i dochód z FR też będzie na cele dowolne, czy tak jak zapisano
    > w ustawie?

    Jeżeli gmina planuje dochody z grzywien na poziomie kilkukrotnie wyższym
    niż sumaryczne wydatki na wszelkie cele związane z drogami i transportem,
    to z całą pewnością wydają je niezgodnie z ustawą.

    > Skoro ustawy zmieniono (wcześniej) to znaczy, że na patologię już
    > reagowano (również wcześniej).

    Gdyby reagowano, to by proceder się skończył.

    > Otóż to, z tym, że błędne jest stwierdzenie, jakoby przy obecnym
    > wymaganiach nie można było prowadzić skutecznych kontroli.

    Konieczność oznakowania miejsca kontroli znakiem drogowym, samego
    fotoradaru, do tego 10km/h tolerancji teoretycznie oznacza że złapać dałby
    się tylko głupek.

    Ale i tu dzielne gminy sobie z tymi problemami radzą.

    > Nie wierzę :)

    Dokładnie wiedzialem gdzie jest ten fotoradar i że działa.
    Wielu kolegów sfotografował już rano, więc był tematem numer jeden na
    rajdzie z którego akurat wracałem.

    Mając 3 prędkościomierze w samochodzie.

    > Znaczy wszystko w porządku. Mandatu mogłeś nie przyjąć - akurat w
    > takiej sytuacji pomiar nie świadczył o popełnieniu ...

    Oczywiście. I mandatu nie przyjąłem, w sądzie już nic nie zapłaciłem.

    Ale to nie jest żaden argument że straże gminne sobie będą rozdawać
    mandaty, a kto się czuje niewinny niech się ciąga po sądach.

    > Już po zmianie ustaw? Chyba jeszcze się nie da.

    Już po:
    http://ksiegowosc.gazetaprawna.pl/orzeczenia/sfera_b
    udzetowa/rachunkowosc_budzetowa/gospodarka_finansowa
    /502506,dochody_uzyskane_z_grzywien_w_jst.html
    "Ustawa weszła w życie 31 grudnia 2010 r." - cały zeszły rok już
    obowiązywała.

    > Aha, czyli nie zostały uporządkowane... Ciekawe.

    Istotnie - skutkiem uporządkowania jest porządek.
    A porządku póki co nie ma.

    > Jak są olewane to są na to dowody, które bez problemu można przed sądem
    > przedstawić.

    Ale kto kogo ma przed tym sądem postawić i konkretnie za co?

    > A co do nieegzekwowania - co masz na myśli? Znaczy przy
    > kontroli realizacji budżetu gminy zamykają wszyscy oczy?

    Nie wiem czy zamykają, czy nie wiedzą czy coś jeszcze - napisałem do RIO w
    Gdańsku prośbę o przeprowadzenie kontroli w tej sprawie. Zobaczymy czy się
    ruszą.
    Napisałem też do RPO, NIK i TVN Turbo ;)

    > Żeś trafił jak kulą w płot z tm porównaniem.

    Dokładna analogia...

    W jednym prawie pisze że w mieście jeździmy 50km/h, a część kierowców
    jeździ szybciej.
    W innym prawie pisze że dochód z FR wydajemy na drogi, a część gmin ma to
    również gdzieś.

  • 46. Data: 2012-02-04 22:25:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 4 Feb 2012 20:52:49 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    > Fiuta w talarki bym sobie nie dał pociąć że tam było 60. Może było 50.

    Przekroczenie o 2km/h to też przekroczenie - jest za to mandat w
    taryfikatorze i ta gmina takie mandaty wystawiała (50zł).

    To było jeszcze przed 1.07.2011, a więc przed wejściem w życie
    rozporządzenia które ustaliło tolerancję FR na 10km/h. Kolejna sprawa że
    bez tego rozporządzenia straże gminne w ogóle nie miały prawa kontrolować
    prędkości, bo nie było aktu wykonawczego o którym mowa była w ustawie.

  • 47. Data: 2012-02-04 23:15:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2012 22:25:52 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Przekroczenie o 2km/h to też przekroczenie - jest za to mandat w
    > taryfikatorze i ta gmina takie mandaty wystawiała (50zł).

    Tyle, że można to obalić w sądzie. Ale większość zapłaci, bo w sądzie
    sprawa będzie go więcej kosztowała niż grzywna...

    --
    ___________ (R)

  • 48. Data: 2012-02-04 23:27:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 4 Feb 2012 23:15:53 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    > Tyle, że można to obalić w sądzie. Ale większość zapłaci, bo w sądzie
    > sprawa będzie go więcej kosztowała niż grzywna...

    No na tym cały ten system bazuje.

    Bo niestety, ale wycieczka kilkaset kilometrów, nawet na wygraną sprawę
    będzie kosztować więcej niż mandat.
    Ja tam się mogę trzaskać po sądach z takimi strażnikami hobbystycznie -
    mnie stać, ale faktycznie odmawianie przyjęcia jakiegokolwiek mandatu
    zazwyczaj jest ekonomicznie nieuzasadnione.

    I tym bardziej taka fotobiznesowa władza powinna mieć założony kaganiec.

  • 49. Data: 2012-02-05 00:09:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2012 23:27:38 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > No na tym cały ten system bazuje.
    >
    > Bo niestety, ale wycieczka kilkaset kilometrów, nawet na wygraną sprawę
    > będzie kosztować więcej niż mandat.

    Niestety. A powinno być tak, że oskarżyciel publiczny płaci.

    --

  • 50. Data: 2012-02-05 00:28:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 5 Feb 2012 00:09:07 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    > Niestety. A powinno być tak, że oskarżyciel publiczny płaci.

    No niby płaci, tyle że za najtańsze możliwe bilety komunikacji publicznej.

    Sprawa w sumie prosta - postępowanie możnaby przenieść do miejsca
    zamieszkania obwinionego i wtedy niech się strażnik przejedzie komunikacją
    publiczną kilka razy w obie strony jeżeli jest taki pewny swojej decyzji.