  • 51. Data: 2012-02-05 11:09:10
    Temat: Re: Kontrola z suszarką
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > No niby płaci, tyle że za najtańsze możliwe bilety komunikacji publicznej.

    Komu ? Świadkowi, nie obwinionemu.

    > Sprawa w sumie prosta - postępowanie możnaby przenieść do miejsca
    > zamieszkania obwinionego

    By zwiększyć koszty postępowania ?

    > i wtedy niech się strażnik przejedzie komunikacją
    > publiczną kilka razy w obie strony jeżeli jest taki pewny swojej decyzji.

    Wystarczy zdalnie przesłuchać. Ale to można zdalnie przesłuchać obwinionego.

  • 52. Data: 2012-02-05 11:11:05
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Ja ze swojej strony powiadomiłem kilka różnych instytucji które mogą być
    > jakoś tam władne w tej kwestii, no ale czy ktoś się tam tym zajmie, to już
    > trudno zgadywać.

    Mógłbyś te dokumenty publikować by można się było wzorować

  • 53. Data: 2012-02-05 13:37:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-04 15:55, kogutek pisze:

    > Wpływy z mandatów
    > działają na moją korzyść. Nie dokładam się i możliwe że coś z tego mam.

    A że straż leśna ma problemy z łapaniem kłusowników, dochody z tego żadne,
    więc dobrze, że ich przerzucili na suszenie. Przynajmniej będziemy coś
    z tego mieli. Kij tam z sarnami, niech się same pilnują.

  • 54. Data: 2012-02-05 16:46:37
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-03 21:50:00 +0000, "kogutek" <s...@g...pl> said:

    > A każe Ci ktoś jeździć szybciej niż w przepisach stoi?

    A jak mierzysz prędkość 5 km/h w pojeździe z analogowym wskaźnikiem?
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 55. Data: 2012-02-05 20:42:46
    Od: Pietia <v...@w...pl>

    kogutek wrote:

    > Tak jeżdżę jak piszesz. Jest 50 to max 50. Jest 30 to max 30. I mam w dupie
    > posrańców szarpiących się za mną.

    Ty nie jezdzisz bezpiecznie, ty jezdzisz niebezpiecznie. Powinieneś
    jezdzic 30 tam gdzie jest 50. Dla bezpieczeństwa.

    > Niby po co. I tak chujki niczego się nie nauczą.

    Widzisz, tu jest Twoj problem. Uważasz, ze inni kierowcy to "chujki".
    Jestes agresywnym kierowcą, stąd Twoja frustracja.

    > Mam kamerkę. Jak by co jakiś materiał do obejrzenia będzie. Wpływy z mandatów
    > działają na moją korzyść. Nie dokładam się i możliwe że coś z tego mam.
    > Jeszcze rok, dwa może trzy i też nauczysz się jeździć, a jak się nie nauczysz
    > to rowerek bo na niego nie trzeba PJ.

    Mam prawo jazdy od 17 lat, zapłaciłem dwa mandaty przez ten czas. Oba za
    przekroczenei prędkosci jadąc poniżej 80. A Ty jak tam? Ile mandatów
    przyjąłeś?

  • 56. Data: 2012-02-06 09:38:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Feb 2012, Artur Maśląg wrote:

    > Jeżeli chodzi o kwestię FR, to nie może tego przeznaczyć na cel
    > dowolny.

    Prawo tak nie działa.
    Jeśli ktoś czegoś *nie może*, to tego się nie zapisuje w przepisie,
    bo po co (skoro nie może).
    Ściśle i literalnie rzecz ujmując rzecz jasna.

    Zapisuje się to czego "nie powinien", i teraz zaczyna się ciekawsza
    część: o skuteczności decyduje wysokość i prawdopodobieństwo
    sankcji za to, że ktoś zrobił coś czego "nie powinien".
    Proste pytanie: ile *straci* gmina na tym, że milion złotych
    z mandatów wykorzysta na cel, na który nie powinna (i z jakim
    prawdopodobieństwem)?
    Nic? - to dziękuję za objaśnienie.
    (obowiązek *ewentualnego* przesunięcia środków na wskazany cel
    w razie jakby kto przeprowadził procedurę wymuszenia przeznaczenia
    (na ten cel), o ile taka procedura istnieje, to nie jest "strata",
    to po prostu pewne ryzyko że trzeba będzie zrobić poprawkę,
    "strata" polegałaby na konieczności oddania tych środków "gdzieś",
    poza fundusze gminne).

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2012-02-06 11:25:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Prawo tak nie działa.

    Działa, działa.

    > Jeśli ktoś czegoś *nie może*, to tego się nie zapisuje w przepisie,
    > bo po co (skoro nie może).

    Określone jest na jakie cele może być...

    > Ściśle i literalnie rzecz ujmując rzecz jasna.
    (...)

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 58. Data: 2012-02-06 12:36:23
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 04.02.2012 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:

    > No niby płaci, tyle że za najtańsze możliwe bilety komunikacji publicznej.

    Ja swego czasu dostałem kilometrówkę. (byłem świadkiem w sprawie
    cywilnej)

    > Sprawa w sumie prosta - postępowanie możnaby przenieść do miejsca
    > zamieszkania obwinionego i wtedy niech się strażnik przejedzie komunikacją
    > publiczną kilka razy w obie strony jeżeli jest taki pewny swojej decyzji.

    Pieniądze na te przejazdy i opłacenie straconego czasu weźmiemy skąd?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 59. Data: 2012-02-06 19:30:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 06 Feb 2012 12:36:23 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Ja swego czasu dostałem kilometrówkę. (byłem świadkiem w sprawie
    > cywilnej)

    No generalnie trzeba do tego przekonać sąd, ten może (ale nie musi) zgodzić
    się na cokolwiek więcej niż najtańśzy bilet pkp.

    > Pieniądze na te przejazdy i opłacenie straconego czasu weźmiemy skąd?

    Z budżetu gminy - w końcu biją się o własne dochody budżetowe, niech więc
    finansują postępowania ze swojego budżetu (a nie mojego).

  • 60. Data: 2012-02-06 19:32:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 6 Feb 2012 09:38:36 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Prawo tak nie działa.
    > Jeśli ktoś czegoś *nie może*, to tego się nie zapisuje w przepisie,
    > bo po co (skoro nie może).
    > Ściśle i literalnie rzecz ujmując rzecz jasna.

    Napisane jest tak:

    Dochody uzyskane z grzywien nałożonych za naruszenia przepisów ruchu
    drogowego ujawnione za pomocą urządzeń rejestrujących, jednostki samorządu
    terytorialnego przeznaczają w całości na finansowanie:
    1) zadań inwestycyjnych, modernizacyjnych lub remontowych związanych z
    siecią drogową;
    2) utrzymania i funkcjonowania infrastruktury oraz urządzeń drogowych, w
    tym na budowę, przebudowę, remont, utrzymanie i ochronę dróg oraz drogowych
    obiektów inżynierskich;
    3) poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym popularyzację przepisów
    ruchu drogowego, działalność edukacyjną oraz współpracę w tym zakresie z
    właściwymi organizacjami społecznymi i instytucjami pozarządowymi.