  • 1. Data: 2012-10-10 12:03:27
    Temat: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Dziś byłem na przeglądzie rejestracyjnym i tam mi doradzili zrobić
    konserwację podwozia i profili zamkniętych.
    Odkąd minęła era Polonezów jakoś się konserwacji nie robi.
    Zamierzam tym autem pojeździć z 10 lat (Alfa Mito obecnie 3 letnia).
    Przebiegi robię małe, a podobno Alfy ruda lubi, więc może warto.
    Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, żeby
    mieć spokój. Jak radzicie z tą konserwacją?
    Jacek

  • 2. Data: 2012-10-10 12:09:09
    Temat: Re: Konserwacja podwozia i profili zamkniętych
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 10.10.2012 12:03, Jacek pisze:
    > Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, żeby
    > mieć spokój. Jak radzicie z tą konserwacją?

    Istnieje ryzyko, że konserwując u partaczy zakonserwują Ci np. otworki
    technologiczne, przez które ma uciekać woda i po konserwacji Ci samochód
    w tym miejscu samochód chętniej zgnije. Ale to pesymistyczne myślenie. (:

    S.

  • 3. Data: 2012-10-10 12:10:56
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Ale to pesymistyczne myślenie. (:

    Ale generuje je zyciowa praktyka :]

    ::f::

  • 4. Data: 2012-10-10 13:37:39
    Od: k...@v...pl

    W dniu środa, 10 października 2012 12:03:26 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    >
    > Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, żeby
    >
    > mieć spokój. Jak radzicie z tą konserwacją?

    Konserwacja profili jest prosta i bardzo
    skuteczna pod warunkiem że zostanie zrobiona
    poprawnie. Wpuszcza się wężyk zakończony
    specjalną końcówką w profile i tam rozpyla
    preparat. Jeśli na podwoziu nie ma uszkodzeń
    fabrycznej powłoki to malowanie jest zbyteczne.
    Jeśli są nadkola to pod nadkolami tym samym
    preparatem co do profili zapaskudzić.
    Sprawdzone w praktyce i daje najlepsze efekty.
    Jeśli są uszkodzenia to przegwizdane bo samo
    zapaćkanie bitexem jest nie skuteczne. Muszą być
    odtworzone powłoki jak było oryginalnie. Czyli
    dobry podkład, farba nawierzchniowa i dopiero
    gruba warstwa jakiejś dedykowanej smoły czy czegoś
    podobnego. Niewdzięczna praca bo strasznie niewygodnie
    pod spodem się to robi. Zauważyłem że jak po wyczyszczeniu
    z rdzy pomalować synkiem w aerozolu to takie miejsce
    o wiele wolniej koroduje. Rewelacyjna jest też szara
    farba podkładowa w aerozolu. Nazwy nie pamiętam. Na etykiecie
    jest rysunek taczki i dziecięcego rowerka.
    Profile najlepiej
    zabezpieczać jak są upały. Zasadą jest poprawienie
    za rok. Piszesz o czasach fiatów 125 i polonezów.
    Konserwacja profili wydłużała w tamtych samochodach
    żywotność karoserii o 100%. Jak by we współczesnych
    było tak samo to bez problemu blachy dożywały by
    trzydziestu lat w dobrej kondycji. Równie ważne jak
    zabezpieczanie profili jest woskowanie z zewnątrz.
    Na zimę najlepiej na grubo. Od dawna stosuję
    metodę psikania pzred zimą fluidolem do 1/3 wysokości.
    Brzydko ale zimą ogólnie jest brzydko a na wiosnę
    na myjni umyją.

  • 5. Data: 2012-10-10 13:43:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 Oct 2012 12:03:27 +0200, w
    <507547ec$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>, Jacek <s...@o...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, żeby
    > mieć spokój. Jak radzicie z tą konserwacją?

    A nie lepiej myć z woskiem? Zawsze gdzieś ten wosk wcieknie w obszary
    niedostępne i zostanie na dłużej.

    A podwozie myć i uzupełniać uszkodzenia.

  • 6. Data: 2012-10-10 13:49:08
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Jeśli na podwoziu nie ma uszkodzeń
    >fabrycznej powłoki to malowanie jest zbyteczne.

    >Jeśli są uszkodzenia to przegwizdane bo samo
    >zapaćkanie bitexem jest nie skuteczne.

    Czyli w nowym pojeździe nie robimy nic i czekamy aż się pojawią uszkodzenia
    a jak się pojawią to...

    > Muszą być odtworzone powłoki jak było oryginalnie. Czyli
    > dobry podkład, farba nawierzchniowa i dopiero
    >gruba warstwa jakiejś dedykowanej smoły czy czegoś
    >podobnego.

    Nawierzchniowa jest tu zbędna. Wystarczy dobry podkład i na to tzw. baranek.
    I żadnych smół. To się stosowało 30 lat temu

    Co to jest ten synek ?

    Marek

  • 7. Data: 2012-10-10 14:00:05
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na razie nic nie widać na podwoziu, ale chętnie wydam parę groszy, żeby
    > mieć spokój. Jak radzicie z tą konserwacją?

    Robi się robi.
    Podwozie wcierany pędzlem Terotex WAX, w profile wpsikuję pistoletem do
    konserwacji terotex hv400.
    Preparaty o klasie samej w sobie. Nie mam profitów z reklamy i sam kupuje
    drogo ale uważam warto.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 8. Data: 2012-10-10 14:15:28
    Od: k...@v...pl

    W dniu środa, 10 października 2012 13:49:19 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    >

    > Nawierzchniowa jest tu zbędna. Wystarczy dobry podkład i na to tzw. baranek.
    >
    > I żadnych smół. To się stosowało 30 lat temu

    Cynk. Mylisz się że nawierzchniowa niepotrzebna. Ale mnie nic do tego że się mylisz.
    Nie moje małpy nie mój cyrk.

  • 9. Data: 2012-10-10 14:26:29
    Od: k...@v...pl

    W dniu środa, 10 października 2012 14:00:36 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał:
> [...]
    >
    > konserwacji terotex hv400.
    >
    > Preparaty o klasie samej w sobie. Nie mam profitów z reklamy i sam kupuje

    Oczywiście ze warto nawet w kilkuletnich samochodach w których takie zabiegi nie były
    robione. Preparaty do profili to dobre penetranty a na dodatek wypierają wodę. Im
    bardziej porowate tym lepiej się trzymają. Jak jest powierzchniowa rdza to jak w
    gąbkę w nią wejdą i skutecznie odetną dostęp powietrza. Korzystnie jest jak
    rozpryskiwać w profilach gorący preparat. A czy drogie. Na fiata 125p wychodziło mi,
    jak zawodowo to robiłem , do dwóch litrów fluidolu.

  • 10. Data: 2012-10-10 14:32:06
    Od: k...@v...pl

    W dniu środa, 10 października 2012 13:50:05 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:
> [...]
    >
    > niedostępne i zostanie na dłużej.
    >

    > A podwozie myć i uzupełniać uszkodzenia.

    Mycie z woskiem to według mnie tylko dla oka. Weź zwykłą pastę woskową. ES1 się
    nazywa. Wypastuj, wyczyść. Za tydzień drugi raz. Roboty sporo. Ale przez zimę mycie
    będzie polegało na opłukaniu samochodu wodą. I to bez żadnych myjek ciśnieniowych.
    Muszę taki zabieg zrobić w nowym nabytku dokąd jest jeszcze jakaś znośna pogoda.
    Tylko drabinę skądś pożyczę.