  • Data: 2010-01-12 12:35:26
    Temat: Re: Konserwacja auta na postój
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Wycior pisze:

    > Mianowicie chciałbym postawić auto na postój ok. 2 lat.

    Postoj absolutny czyli nie dotykanie auta przez 2 lata nie robi dobrze
    mechanizmom. Nie zeby po 2 latach mial sie rozpasc z pierwszym obrotem
    rozrusznika, ale tu i owdzie cos przyrdzewieje, przyschnie i przy
    uruchamianiu moze sie okazac byc pare rzeczy do wymiany albo
    przesmarowania, rozruszania itd...
    Naprawy proponuje robic za te 2 lata.

    Model i rocznik wykluczaja sciezke rejestracji na zabytek czy auto
    kolekcjonerskie.

    Metalowy garaz, nawet dobrze wentylowany zawsze lubi garazowac wilgoc,
    gena nie wydlubiesz.

    Z wentylacja samego auta tez uwazaj, bo jak Ci mysz wejdzie do srodka,
    potem do srodka auta (w nawiew na przyklad) i juz z niego nie wyjdzie to
    po dwoch latach sam oddasz na zlom i jeszcze doplacisz za demontaz w
    uciazliwych warunkach.

    > Co o tym sądzicie?

    Ze to bardzo trudna milosc.

    Ja bym sprzedal, uronil lezke na zderzak, zrobil duza impreze "ku czci i
    pamieci", a od rana zaczal nowe zycie
    :-)

    > Co zrobić, żeby auto doczekało mnie w takim stanie jakim
    > znajduje się teraz

    Sa w sieci takie listy co odkrecic, zakrecic, przesmarowac.
    http://www.auto-swiat.pl/poradniki,artykuly,Jak-przy
    gotowac-auto-do-dlugiego-postoju,Auto-na-zime---poka
    zujemy-jak-przygotowac-auto-do-zimowego-postoju,2230
    5.html

    KJ