  • 11. Data: 2010-09-01 19:39:12
    Temat: Re: Koniec zarowek
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    J.F. wrote:

    > My tu sobie gadu gadu, a Europa dokonala kolejnego kroku naprzod - zakaz
    > sprzedazy siegnal zarowek 75W.

    Poczekaj - czasy się zmienią i będą jeszcze promować żarówki jako
    ekologiczne ;)

    Tak samo jak za komuny były ekologiczne choinki plastikowe a teraz są be.

    Mirek.

  • 12. Data: 2010-09-01 19:40:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Poczekaj - czasy się zmienią i będą jeszcze promować żarówki jako
    > ekologiczne ;)
    >
    > Tak samo jak za komuny były ekologiczne choinki plastikowe a teraz są be.

    Ale futra z plastiku są ekologiczne.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2010-09-01 19:47:19
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale futra z plastiku są ekologiczne.

    Na razie ;)

    A wracając do żarówek - to ja mam pomysł: zakazać w tym roku sprzedaży
    samochodów osobowych zużywających więcej niż 10l/100km.
    W przyszłym 9l/100 itd. Będzie lepszy efekt dla tego dwutlenku węgla a i
    ropy nam starczy na dłużej.

    Mirek.

  • 14. Data: 2010-09-01 20:01:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > My tu sobie gadu gadu, a Europa dokonala kolejnego kroku naprzod -
    > zakaz sprzedazy siegnal zarowek 75W.

    [...]

    97,Tradycyjne_zarowki_koncza_kadencje__75_watowe_juz
    .html

    Trochę fachowych głosów w dyskusji by się przydało.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2010-09-01 20:07:01
    Od: konieczko <t...@o...pl>

> [...]
    97,Tradycyjne_zarowki_koncza_kadencje__75_watowe_juz
    .html

    > Trochę fachowych głosów w dyskusji by się przydało.

    Zarowki zmniejszaja pobor, ale TV LCD i plazmy zwiekszaja bo o ile stary
    TV Bańkowy mial pobor max 70W to juz LCD conajmniej 2 razy tyle.
    O plazmie nie wspomne bo to 200W conajmniej.

  • 16. Data: 2010-09-01 20:38:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello konieczko,

> [...]

    > TV Bańkowy mial pobor max 70W to juz LCD conajmniej 2 razy tyle.
    > O plazmie nie wspomne bo to 200W conajmniej.

    Zajrzałeś do podanego linka?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2010-09-01 21:17:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek wystąpił z inicjatywą:

> [...]
    > sprzedaży samochodów osobowych zużywających więcej niż 10l/100km.
    > W przyszłym 9l/100 itd. Będzie lepszy efekt dla tego dwutlenku

    Więcej paliwa, to większe wpływy budżetowe z tytułu akcyzy i innych
    podatków. A te pieniądze są w budżecie potrzebne. Na przykład na
    walkę z globalnym ociepleniem.

    Jarek

    --
    Zbudował wilk elektrownię, lecz by prąd uzyskać
    Spalał w niej cały węgiel z kopalni od liska.

  • 18. Data: 2010-09-01 21:49:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 01 Sep 2010 21:47:19 +0200, Mirek wrote:
> [...]
    >samochodów osobowych zużywających więcej niż 10l/100km.
    >W przyszłym 9l/100 itd. Będzie lepszy efekt dla tego dwutlenku węgla a i

    To sie juz rozwaza.

    Moze nie dokladnie w takiej formie, ale
    http://en.wikipedia.org/wiki/Euro4#CO2_emission

    J.

  • 19. Data: 2010-09-01 21:57:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 01 Sep 2010 21:34:46 +0200, Atlantis wrote:
    >BTW gdy słuchałem bzdur, jakie pletli w mediach przy tej okazji, to aż
    >mi się w głowie zakręciło. Może niech sami spróbują sobie oświetlać domy
    >"żarówkami" LEDowymi. Najlepiej jeszcze niech czytają przy tym książki. ;)

    Wszystko zalezy od tej "zarowki". sensowne produkty juz sa, tylko cena
    jest jeszcze bezsensowna :-)

    >I jeszcze jedna uwaga. Tak w liceum zdawało mi się, ze Unia Europejska
    >kieruje się zasadami liberalizmu.

    To jest liberalizm wybiorczy i sterowany.
    Jak myslisz - skad sie biora zapisy ze marchewka tez owoc, albo jaka
    ma byc krzywizna banana :-)

    >Te zakazy coraz bardziej zaczynają mi
    >przypominać socjalizm. Ludzie chcą kupować żarówki - powinni móc je
    >kupować (zgodnie z zasadą popytu i podaży). Chcą płacić więcej za prąd?
    >Ich pieniądze - ich sprawa.

    Czasem jednak trzeba cos zrobic dla obywatela nawet wbrew jego woli
    :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-09-01 22:16:19
    Od: r...@m...com

    > My tu sobie gadu gadu, a Europa dokonala kolejnego kroku naprzod -
    > zakaz sprzedazy siegnal zarowek 75W.

    Zakazali sprzedazy 100W? i za chwile zakażą 75W? niech wyprodukują nowe
    pudełka odpowiednio oznaczone 99W i 74W lub 101W i 76W oraz przemalują napis
    na bańkach żarówek.

    Skoro zakaz dotyczy tylko mocy 100 i 75W, to żarówki o innej mocy, chocby 1W
    mniejszej lub większej, sprzedawac wolno.