    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4fac08d8$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <4fac217c$1@news.home.net.pl>
    <4fc1e47f$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
    <vpmwdq0ok9qd.1hx08f559w117$.dlg@40tude.net>
    <4fc20dc2$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fc22b31$1@news.home.net.pl>
    <4fc26797$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Koniec telefonów w dostępie radiowym w TP
    Date: Mon, 28 May 2012 02:38:39 +0200

    Użytkownik "Atlantis" <N...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4fc26797$0$1304$65785112@news.neostrada.pl...

    > A właśnie. Co jakiś czas pojawia się argument na temat nieznanych
    > długofalowych efektów wystawienia na działanie promieniowania EM

    Jest wszakze rzeczą wykazaną, ze promieniowanie EM MA WPŁYW na organizm.

    > generowanego przez komórki. Dziwaczna logika tego argumentu opiera się na
    > tym, że takie telefony są dostępne na rynku "od niedawna", chociaż czas
    > ten wydłuży się do ładnych kilkudziesięciu lat, jeśli będziemy pamiętać,
    > iż bardzo długo były to urządzenia dla bardzo niszowego odbiorcy. A
    > przecież telefonia komórkowa nie powstała od tak - prace nad
    > ultrakrótkofalowymi urządzeniami do mobilnej łączności pamiętają lata
    > międzywojnia.

    Ale też... heterodyny w urządzeniach, nieraz prujące tak potężnie, ze
    wiadomo byo, kiedy sąsiad usiował dostroić sie do Wolnej Europy... One nic,
    bo ludek nie wiedział, ze heterodyny też "srają" falami. Taka odmiana efektu
    placebo, którą roboczo nazywam efektem Mauna Kea - wulkan na Hawajach. Znany
    jest problem, że nie wolno zabierać stamtąd kamieni, leżących w okolicy, bo
    sprowadza to serię nieszczęść. Jednak się okazało, ze spotykają one tylko
    tych... co o tym zakazie wiedzą...

    > Poza tym nasi przodkowie byli cyklicznie poddawani działaniu fal EM o
    > naturalnym pochodzeniu, nie mając o tym zielonego pojęcia. Burza
    > magnetyczna w 1859 roku była tak silna, że od indukowanego w przewodach
    > prądu paliły się aparaty telegraficzne.

    Ale nawet chyba w tym wieku, czy pod koniec zeszłego, też coś byo, ze masowo
    sypały sie podstacje energetyczne.