-
1. Data: 2012-09-14 23:08:14
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Od: tÎż
megrims wrote:
> http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/ne
ws/stalo-sie-oto-
bmw-z-napedem-na-przednie-kola,1842558
Tak to jest gdy za projektowanie aut biorą się księgowi. Napęd na przód
jest po prostu tańszy. Dlatego ja będę dalej jeździł moim sportowo-
luksusowo-rodzinnym Polonezem Truckiem Royem który, obok innych zalet, ma
tradycyjny, niezawodny napęd na tył.
PS. Gdy kupowałem mojego Poloneza Trucka Roya rozważałem jeszcze
inwestycję w Forda Sierrę lub Forda Granadę, które także mają napęd na
tył, jednak ostatecznie zdecydowałem się nie nabijać kabzy zachodnim
koncernom i w myśl przysłowiowego "teraz polska!" wybrać nasz rodzimy
produkt.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
2. Data: 2012-09-15 08:20:31
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-09-14 23:08, t? pisze:
> megrims wrote:
>
>> http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/ne
ws/stalo-sie-oto-
> bmw-z-napedem-na-przednie-kola,1842558
>
> Tak to jest gdy za projektowanie aut biorą się księgowi. Napęd na przód
> jest po prostu tańszy. Dlatego ja będę dalej jeździł moim sportowo-
> luksusowo-rodzinnym Polonezem Truckiem Royem który, obok innych zalet, ma
> tradycyjny, niezawodny napęd na tył.
>
> PS. Gdy kupowałem mojego Poloneza Trucka Roya rozważałem jeszcze
> inwestycję w Forda Sierrę lub Forda Granadę, które także mają napęd na
> tył, jednak ostatecznie zdecydowałem się nie nabijać kabzy zachodnim
> koncernom i w myśl przysłowiowego "teraz polska!" wybrać nasz rodzimy
> produkt.
>
No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód.
BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu,
to dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel
Ampera, gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego
na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
iść w tym kierunku?
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....
-
3. Data: 2012-09-15 11:22:09
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Od: tÎż
megrims wrote:
> No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód.
Dokładnie, można było przenieść napęd z silnika spalinowego z przodu na
tył i z elektrycznego z tyłu na przód. Niestety do projektu dorwali się
księgowi i powiedzieli, że to będzie za drogie! Jestem pewien, że gdyby
mój Polonez Truck Roy był wyposażony w dodatkowy silnik elektryczny, to
byłby on umieszczony z tyłu i napędzałby przednie koła. :))
> BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
> osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu, to
> dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel Ampera,
> gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego na
> oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
> odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
> iść w tym kierunku?
Pewnie straty przy generowaniu prądu są bardziej istotne niż ta wyższa
sprawność. I pewnie klienci nie lubią jednostajnego dźwięku silnika
spalinowego pracującego wciąż na tych samych obrotach. :)
--
ss??q s? ??u??ou??
-
4. Data: 2012-09-15 13:35:23
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2012-09-15 08:20, megrims pisze:
> BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
> osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu,
> to dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel
> Ampera, gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego
> na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
> odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
> iść w tym kierunku?
Powinny iść w kierunku malutkiego silnika turbinowego (turbiny gazowej)
napędzającej generator, a nie tłokowego. Sprawność dużo większa (pod
45%), masa malutka, spala wszystko co popadnie, tylko drogie w
wytwarzaniu. Robią coś takiego chyba, w postaci jakiegoś supersamochodu
z 2ma turbinami goniącymi generatory, ale to jako ciekawostka a nie
praktyczne zastosowanie.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
5. Data: 2012-09-15 17:40:19
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 15 Sep 2012 13:35:23 +0200, BartekK napisał(a):
> W dniu 2012-09-15 08:20, megrims pisze:
>> BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
>> osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu,
>> to dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel
>> Ampera, gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego
>> na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
>> odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
>> iść w tym kierunku?
To niewiele daje - problemem jest samo zapotrzebowanie na mala moc - i
silnik juz nie jest optymalny. Dobrac obroty mozna i reczna skrzynia :-)
Hybrydy zyskuja na tym ze silnik jest dodatkowo obciazony akumulatorami.
No i nie pracuje na postoju na swiatlach.
Owszem - jak juz robimy samochod elektryczny, to mozna by pomyslec, tylko
ciagle elektryka potrzebna do tego jest ciezka, a elektronika droga. No i
sprawnosc elektryki tez nie jest 100% - rozsadnie jest zostawic
przeniesienie mechaniczne
> Powinny iść w kierunku malutkiego silnika turbinowego (turbiny gazowej)
> napędzającej generator, a nie tłokowego. Sprawność dużo większa (pod
> 45%)
IMO to jednak sprawnosc diesla wieksza.
> masa malutka,
To moze byc zaleta .. ale powinni pojsc w kierunku ogniw paliwowych :-)
>spala wszystko co popadnie
Zawsze mnie dziwi ze diesel nie. W tej temperaturze wszystko powinno sie
zapalic ..
J.
-
6. Data: 2012-09-16 17:59:44
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-09-15 11:22, t? pisze:
> megrims wrote:
>
>> No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód.
>
> Dokładnie, można było przenieść napęd z silnika spalinowego z przodu na
> tył i z elektrycznego z tyłu na przód. Niestety do projektu dorwali się
> księgowi i powiedzieli, że to będzie za drogie! Jestem pewien, że gdyby
> mój Polonez Truck Roy był wyposażony w dodatkowy silnik elektryczny, to
> byłby on umieszczony z tyłu i napędzałby przednie koła. :))
>
>> BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
>> osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu, to
>> dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel Ampera,
>> gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego na
>> oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
>> odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
>> iść w tym kierunku?
>
> Pewnie straty przy generowaniu prądu są bardziej istotne niż ta wyższa
> sprawność. I pewnie klienci nie lubią jednostajnego dźwięku silnika
> spalinowego pracującego wciąż na tych samych obrotach. :)
>
Co do sprawności to trzeba by zapytać specjalistę, który by
to policzył. Do tego dochodzą koszty skrzyni biegów, sprzęgła - całego
przeniesienia napędu.
A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk
silnika wydobywający się z głośników <ROTFL>. Tu jest próbka:
http://www.youtube.com/watch?v=uoDKdPKiD0s&t=23s
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....
-
7. Data: 2012-09-16 19:48:26
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Od: tÎż
megrims wrote:
> A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk
> silnika wydobywający się z głośników <ROTFL>. Tu jest próbka:
W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
"rasowy hałas". :>
--
ss??q s? ??u??ou??
-
8. Data: 2012-09-16 21:22:37
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-09-16 19:48, t? pisze:
> megrims wrote:
>
>> A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk
>> silnika wydobywający się z głośników <ROTFL>. Tu jest próbka:
>
> W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
> "rasowy hałas". :>
>
Ale to dowcip?
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....
-
9. Data: 2012-09-16 21:29:26
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-09-16 21:22, megrims pisze:
> W dniu 2012-09-16 19:48, t? pisze:
>> megrims wrote:
>>
>>> A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk
>>> silnika wydobywający się z głośników <ROTFL>. Tu jest próbka:
>>
>> W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
>> "rasowy hałas". :>
>>
> Ale to dowcip?
Stoją dwie krowy w rzeźni i jedna zagaić chciała:
- Jestem Mućka, cześć.
- Krasula.
- Pierwszy raz tutaj?
- Nie, k..., drugi...
-
10. Data: 2012-09-16 21:56:25
Temat: Re: Koniec świata się zbliża
Od: tÎż
megrims wrote:
>> W Focusie ST jest rura prowadząca z dolotu do kabiny robiąca w środku
>> "rasowy hałas". :>
>>
> Ale to dowcip?
Nie, nawet nadali jej imię: symposer.
--
ss??q s? ??u??ou??