-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-f
or-mail
From: megrims <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Koniec świata się zbliża
Date: Sun, 16 Sep 2012 17:59:44 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 36
Message-ID: <k34t1b$dba$1@usenet.news.interia.pl>
References: <k302sd$c5j$1@usenet.news.interia.pl>
<50539cbe$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
<k316nb$69i$1@usenet.news.interia.pl>
<505448c1$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: heh26.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1347811180 13674 79.187.111.26 (16 Sep 2012 15:59:40
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Sep 2012 15:59:40 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:15.0) Gecko/20120907
Thunderbird/15.0.1
In-Reply-To: <505448c1$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 120914-0, 2012-09-14), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2466047
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-09-15 11:22, t? pisze:
> megrims wrote:
>
>> No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód.
>
> Dokładnie, można było przenieść napęd z silnika spalinowego z przodu na
> tył i z elektrycznego z tyłu na przód. Niestety do projektu dorwali się
> księgowi i powiedzieli, że to będzie za drogie! Jestem pewien, że gdyby
> mój Polonez Truck Roy był wyposażony w dodatkowy silnik elektryczny, to
> byłby on umieszczony z tyłu i napędzałby przednie koła. :))
>
>> BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
>> osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu, to
>> dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel Ampera,
>> gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego na
>> oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
>> odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
>> iść w tym kierunku?
>
> Pewnie straty przy generowaniu prądu są bardziej istotne niż ta wyższa
> sprawność. I pewnie klienci nie lubią jednostajnego dźwięku silnika
> spalinowego pracującego wciąż na tych samych obrotach. :)
>
Co do sprawności to trzeba by zapytać specjalistę, który by
to policzył. Do tego dochodzą koszty skrzyni biegów, sprzęgła - całego
przeniesienia napędu.
A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk
silnika wydobywający się z głośników <ROTFL>. Tu jest próbka:
http://www.youtube.com/watch?v=uoDKdPKiD0s&t=23s
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.12 19:48 tÎż
- 16.09.12 21:22 megrims
- 16.09.12 21:29 Artur Maśląg
- 16.09.12 21:56 tÎż
- 16.09.12 21:57 tÎż
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=