eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Koniec świata się zbliżaRe: Koniec świata się zbliża
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-f
    or-mail
    From: megrims <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Koniec świata się zbliża
    Date: Sun, 16 Sep 2012 17:59:44 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 36
    Message-ID: <k34t1b$dba$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <k302sd$c5j$1@usenet.news.interia.pl>
    <50539cbe$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <k316nb$69i$1@usenet.news.interia.pl>
    <505448c1$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: heh26.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1347811180 13674 79.187.111.26 (16 Sep 2012 15:59:40
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 16 Sep 2012 15:59:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:15.0) Gecko/20120907
    Thunderbird/15.0.1
    In-Reply-To: <505448c1$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 120914-0, 2012-09-14), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2466047
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-09-15 11:22, t? pisze:
    > megrims wrote:
    >
    >> No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód.
    >
    > Dokładnie, można było przenieść napęd z silnika spalinowego z przodu na
    > tył i z elektrycznego z tyłu na przód. Niestety do projektu dorwali się
    > księgowi i powiedzieli, że to będzie za drogie! Jestem pewien, że gdyby
    > mój Polonez Truck Roy był wyposażony w dodatkowy silnik elektryczny, to
    > byłby on umieszczony z tyłu i napędzałby przednie koła. :))
    >
    >> BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
    >> osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu, to
    >> dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel Ampera,
    >> gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego na
    >> oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
    >> odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
    >> iść w tym kierunku?
    >
    > Pewnie straty przy generowaniu prądu są bardziej istotne niż ta wyższa
    > sprawność. I pewnie klienci nie lubią jednostajnego dźwięku silnika
    > spalinowego pracującego wciąż na tych samych obrotach. :)
    >
    Co do sprawności to trzeba by zapytać specjalistę, który by
    to policzył. Do tego dochodzą koszty skrzyni biegów, sprzęgła - całego
    przeniesienia napędu.

    A co do dźwięku? Genialne rozwiązanie jest w BMW550d. Rasowy dźwięk
    silnika wydobywający się z głośników <ROTFL>. Tu jest próbka:

    http://www.youtube.com/watch?v=uoDKdPKiD0s&t=23s


    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: