eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Koniec świata się zbliżaRe: Koniec świata się zbliża
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.e-wro.pl!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Koniec świata się zbliża
    Date: Sat, 15 Sep 2012 17:40:19 +0200
    Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
    Lines: 37
    Message-ID: <1m5fuevy7brdl.2uhwjgxkfjis$.dlg@40tude.net>
    References: <k302sd$c5j$1@usenet.news.interia.pl>
    <50539cbe$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <k316nb$69i$1@usenet.news.interia.pl> <k31pef$n74$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atena.e-wro.net 1347723593 4628 82.143.187.50 (15 Sep 2012 15:39:53 GMT)
    X-Complaints-To: a...@e...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Sep 2012 15:39:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2465998
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 15 Sep 2012 13:35:23 +0200, BartekK napisał(a):
    > W dniu 2012-09-15 08:20, megrims pisze:
    >> BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
    >> osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu,
    >> to dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel
    >> Ampera, gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego
    >> na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
    >> odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
    >> iść w tym kierunku?

    To niewiele daje - problemem jest samo zapotrzebowanie na mala moc - i
    silnik juz nie jest optymalny. Dobrac obroty mozna i reczna skrzynia :-)
    Hybrydy zyskuja na tym ze silnik jest dodatkowo obciazony akumulatorami.
    No i nie pracuje na postoju na swiatlach.

    Owszem - jak juz robimy samochod elektryczny, to mozna by pomyslec, tylko
    ciagle elektryka potrzebna do tego jest ciezka, a elektronika droga. No i
    sprawnosc elektryki tez nie jest 100% - rozsadnie jest zostawic
    przeniesienie mechaniczne

    > Powinny iść w kierunku malutkiego silnika turbinowego (turbiny gazowej)
    > napędzającej generator, a nie tłokowego. Sprawność dużo większa (pod
    > 45%)

    IMO to jednak sprawnosc diesla wieksza.

    > masa malutka,

    To moze byc zaleta .. ale powinni pojsc w kierunku ogniw paliwowych :-)

    >spala wszystko co popadnie

    Zawsze mnie dziwi ze diesel nie. W tej temperaturze wszystko powinno sie
    zapalic ..


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: