-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.e-wro.pl!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Koniec świata się zbliża
Date: Sat, 15 Sep 2012 17:40:19 +0200
Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
Lines: 37
Message-ID: <1m5fuevy7brdl.2uhwjgxkfjis$.dlg@40tude.net>
References: <k302sd$c5j$1@usenet.news.interia.pl>
<50539cbe$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
<k316nb$69i$1@usenet.news.interia.pl> <k31pef$n74$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atena.e-wro.net 1347723593 4628 82.143.187.50 (15 Sep 2012 15:39:53 GMT)
X-Complaints-To: a...@e...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Sep 2012 15:39:53 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2465998
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 15 Sep 2012 13:35:23 +0200, BartekK napisał(a):
> W dniu 2012-09-15 08:20, megrims pisze:
>> BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
>> osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu,
>> to dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel
>> Ampera, gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego
>> na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
>> odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
>> iść w tym kierunku?
To niewiele daje - problemem jest samo zapotrzebowanie na mala moc - i
silnik juz nie jest optymalny. Dobrac obroty mozna i reczna skrzynia :-)
Hybrydy zyskuja na tym ze silnik jest dodatkowo obciazony akumulatorami.
No i nie pracuje na postoju na swiatlach.
Owszem - jak juz robimy samochod elektryczny, to mozna by pomyslec, tylko
ciagle elektryka potrzebna do tego jest ciezka, a elektronika droga. No i
sprawnosc elektryki tez nie jest 100% - rozsadnie jest zostawic
przeniesienie mechaniczne
> Powinny iść w kierunku malutkiego silnika turbinowego (turbiny gazowej)
> napędzającej generator, a nie tłokowego. Sprawność dużo większa (pod
> 45%)
IMO to jednak sprawnosc diesla wieksza.
> masa malutka,
To moze byc zaleta .. ale powinni pojsc w kierunku ogniw paliwowych :-)
>spala wszystko co popadnie
Zawsze mnie dziwi ze diesel nie. W tej temperaturze wszystko powinno sie
zapalic ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.12 17:59 megrims
- 16.09.12 19:48 tÎż
- 16.09.12 21:22 megrims
- 16.09.12 21:29 Artur Maśląg
- 16.09.12 21:56 tÎż
- 16.09.12 21:57 tÎż
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=