eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Koniec świata się zbliżaRe: Koniec świata się zbliża
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!newspeer1.de.telia.net!ne
    wspeer4.de.telia.net!de.telia.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!zen.net.uk
    !dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: tÎż
    Subject: Re: Koniec świata się zbliża
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <k302sd$c5j$1@usenet.news.interia.pl>
    <50539cbe$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <k316nb$69i$1@usenet.news.interia.pl>
    X-No-Archive: Yes
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 15 Sep 2012 09:22:09 GMT
    Lines: 24
    Message-ID: <505448c1$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    X-Trace: 1347700929 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26710 80.52.166.102:53798
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2465991
    [ ukryj nagłówki ]

    megrims wrote:

    > No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód.

    Dokładnie, można było przenieść napęd z silnika spalinowego z przodu na
    tył i z elektrycznego z tyłu na przód. Niestety do projektu dorwali się
    księgowi i powiedzieli, że to będzie za drogie! Jestem pewien, że gdyby
    mój Polonez Truck Roy był wyposażony w dodatkowy silnik elektryczny, to
    byłby on umieszczony z tyłu i napędzałby przednie koła. :))

    > BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
    > osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu, to
    > dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel Ampera,
    > gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego na
    > oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
    > odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
    > iść w tym kierunku?

    Pewnie straty przy generowaniu prądu są bardziej istotne niż ta wyższa
    sprawność. I pewnie klienci nie lubią jednostajnego dźwięku silnika
    spalinowego pracującego wciąż na tych samych obrotach. :)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: