-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!newspeer1.de.telia.net!ne
wspeer4.de.telia.net!de.telia.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!zen.net.uk
!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: tÎż
Subject: Re: Koniec świata się zbliża
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <k302sd$c5j$1@usenet.news.interia.pl>
<50539cbe$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
<k316nb$69i$1@usenet.news.interia.pl>
X-No-Archive: Yes
User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 15 Sep 2012 09:22:09 GMT
Lines: 24
Message-ID: <505448c1$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
X-Trace: 1347700929 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26710 80.52.166.102:53798
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2465991
[ ukryj nagłówki ]megrims wrote:
> No ale mogli zrobić napęd spalinowy na tył, a elektryczny na przód.
Dokładnie, można było przenieść napęd z silnika spalinowego z przodu na
tył i z elektrycznego z tyłu na przód. Niestety do projektu dorwali się
księgowi i powiedzieli, że to będzie za drogie! Jestem pewien, że gdyby
mój Polonez Truck Roy był wyposażony w dodatkowy silnik elektryczny, to
byłby on umieszczony z tyłu i napędzałby przednie koła. :))
> BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
> osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu, to
> dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel Ampera,
> gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego na
> oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
> odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
> iść w tym kierunku?
Pewnie straty przy generowaniu prądu są bardziej istotne niż ta wyższa
sprawność. I pewnie klienci nie lubią jednostajnego dźwięku silnika
spalinowego pracującego wciąż na tych samych obrotach. :)
--
ss??q s? ??u??ou??
Następne wpisy z tego wątku
- 15.09.12 13:35 BartekK
- 15.09.12 17:40 J.F.
- 16.09.12 17:59 megrims
- 16.09.12 19:48 tÎż
- 16.09.12 21:22 megrims
- 16.09.12 21:29 Artur Maśląg
- 16.09.12 21:56 tÎż
- 16.09.12 21:57 tÎż
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia