-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Koniec świata się zbliża
Date: Sat, 15 Sep 2012 13:35:23 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 20
Message-ID: <k31pef$n74$1@mx1.internetia.pl>
References: <k302sd$c5j$1@usenet.news.interia.pl>
<50539cbe$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
<k316nb$69i$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1347709199 23780 77.252.249.9 (15 Sep 2012 11:39:59 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Sep 2012 11:39:59 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <k316nb$69i$1@usenet.news.interia.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:15.0) Gecko/20120907 Thunderbird/15.0.1
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2465993
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-09-15 08:20, megrims pisze:
> BTW to ja się od zawsze zastanawiam nad jednym. Skoro silniki spalinowe
> osiągają maksymalną sprawność przy konkretnych obrotach i obciążeniu,
> to dlaczego wszystkie napędy elektryczne nie są robione jak w Opel
> Ampera, gdzie zupełnie nie ma przeniesienia napędu z silnika spalinowego
> na oś/osie. Tam silnik elektryczny napędza jedynie generator, a za napęd
> odpowiadają silniki elektryczne. Czy nie powinni wszyscy R&D elektryków
> iść w tym kierunku?
Powinny iść w kierunku malutkiego silnika turbinowego (turbiny gazowej)
napędzającej generator, a nie tłokowego. Sprawność dużo większa (pod
45%), masa malutka, spala wszystko co popadnie, tylko drogie w
wytwarzaniu. Robią coś takiego chyba, w postaci jakiegoś supersamochodu
z 2ma turbinami goniącymi generatory, ale to jako ciekawostka a nie
praktyczne zastosowanie.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 15.09.12 17:40 J.F.
- 16.09.12 17:59 megrims
- 16.09.12 19:48 tÎż
- 16.09.12 21:22 megrims
- 16.09.12 21:29 Artur Maśląg
- 16.09.12 21:56 tÎż
- 16.09.12 21:57 tÎż
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800