  • 21. Data: 2013-09-21 14:17:20
    Temat: Re: Koniec przemys3u motoryzacyjnego w starym stylu
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > sam podaj. to twój pomysł

    Porównująć 2011 i 2012 to wzrost pkb per capita dla Niemiec to 2,97% a dla
    Polski 2,44%

  • 22. Data: 2013-09-21 14:22:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 21 Sep 2013 14:17:20 +0200 osobnik zwany Czesław
    Wiśniak napisał:

    > Porównująć 2011 i 2012 to wzrost pkb per capita dla Niemiec to 2,97% a
    > dla Polski 2,44%

    %/osobę? bardzo ciekawy pomysł tylko co on ma pokazywać?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2013-09-21 16:42:00
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > %/osobę? bardzo ciekawy pomysł tylko co on ma pokazywać?

    Ma pokazywać większy wzrost zamożności mieszkańców.

  • 24. Data: 2013-09-21 17:00:22
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > a pokażesz jakąkolwiek autarkiczną gospodarkę w Europie?

    Nie, ale lepiej zawsze wspomagać własną gospodarkę, przecież mogliby brać
    stal z hut znajdujących się w PL.

  • 25. Data: 2013-09-21 17:09:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2013 11:24:57 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > czytasz ze zrozumieniem? czy napisać dużymi literami i powoli?
    > misiek pisał o *WZROŚCIE*.

    A moje litery to male ?
    Jak sie jest na dnie, to nie ma sie co podniecac szybkim wzrostem.
    kazdy glupi potrafi osiagnac (*).
    10% wiecej od zera to nadal zero :-)

    J.

    (*) no, nie kaZdy.

  • 26. Data: 2013-09-21 17:48:27
    Temat: Re: Koniec przemysłu motoryzacyjnego w starym stylu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "misiek" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    sadu-wplynal-wniosek-o-upadlosc-autosanu,5578031,mag
    azyn-detal.html

    > w starym stylu bo nowej nie mamy - zostalismy tylko montowniami skazani na
    > decyzje z zewnatrz - patrz zabranie pandy...

    ???
    O fabryce VW, Forda, Fiata i GM słyszałeś?

  • 27. Data: 2013-09-21 18:49:27
    Temat: Re: Koniec przemys?u motoryzacyjnego w starym stylu
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 21 Sep 2013 10:32:22 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    sadu-wplynal-wniosek-o-upadlosc-autosanu,5578031,mag
    azyn-detal.html

    >w jakim sensie?
    >
    >ze upadaja post-PRL fabryki ? Ta juz byla sprywatyzowana.
    >
    >Ze juz nie ma miejsca malych producentow samochodow ?
    >Od dawna wiadomo, i tak sie dlugo trzymali.
    >Ale tramwaje montuja male fabryczki.
    >

    >Ale GM tez zbankrutowal w 2009, choc nie calkiem rozumiem co sie dalej
    >dzialo:
    >http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_Chapter
    _11_reorganization

    >J.

    Chapter 11 to reorganizacja. Wzieli za morde Zwiazki Zawodowe i sie
    zreorganizowali.

    Za Zwiazkow, sprzataczka zarabiala wiecej niz profesor uniwersytecki

    A.L.

  • 28. Data: 2013-09-22 17:10:03
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >najlepiej rozjebac caly przemysl - dziwne ze niemiaszkom sie wszystko
    >oplaca, stocznie, motoryzacja, chemia.

    A ile osób kupuje nasze (pytanie co jeszcze jest polskie). Bo niemieckie
    auta zawsze były obiektem pożądania, chemia niemiecka tez uchodzi za lepszą
    nawet jak mówimy o tym samym produkcie. Niemcy promują swoje produkty i je
    kupują(przynajmniej chodzi taka obiegowa opinia) A my kupujemy zagraniczne
    bo lepsze, przynajmniej w teorii bo do końca pewnie nie wiemy co nasz a co
    nie, nawet jak jakaś Polska firma osiągnie sukces i ma dobry sprzedający się
    produkt to przychodzi bogacz z zachodu i kupuje firmę i znowu pchamy kasę w
    zachodnia kieszeń i tyle dobrego jak zostanie tu i zatrudnia Polaków.
    Trzeba jeszcze dodać ze Niemcy są bogatym państwem i sporo konsumują i się
    jakoś kreci.
    Generalnie cały system gospodarczy świata polega na ciągłej i rosnącej
    konsumpcji ale dojdzie to do momentu w którym się to rozwali będzie draka
    wyrzniemy się o jeden czy 2 miliardy ludzi i znowu będzie stabilnie przez
    jakiś czas.(polecam film Pieniądze jako dług) ale to OT ale warto obejrzeć.

    Buniek

  • 29. Data: 2013-09-22 20:37:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 21 Sep 2013 17:00:22 +0200 osobnik zwany Czesław
    Wiśniak napisał:

    > Nie, ale lepiej zawsze wspomagać własną gospodarkę, przecież mogliby
    > brać stal z hut znajdujących się w PL.

    czyli nigdzie nie ma ale na pewni będzie lepiej.

    PS: a skąd wiesz, że nie biorą?

  • 30. Data: 2013-09-23 12:42:34
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > czyli nigdzie nie ma ale na pewni będzie lepiej.

    W tym wypadku u nas na pewno lepiej nie będzie.

    > PS: a skąd wiesz, że nie biorą?

    Bo mam oczy