  • 1. Data: 2013-09-19 09:02:32
    Temat: tylnonaped zima? lancuchy? cos innego?
    Od: a...@g...com

    Hey, przymierzam sie do zmiany auta...
    Poniewaz bez nart zycia nie ma, w rachube wchodzi 4x4, ale jesli nie, to tylny...
    Ale tyl - obecnie mam - jednak nie za bardzo w gorach zima.....
    Jednak majac szybkie w zakladaniu lancuchy sprawa przestaje byc istotna,
    tylko prosba - sa wogole takie wynalazki ktore zaklada sie w 'moment'?
    ot pada, kola zaczynaja buksowac, wychodzisz, raz-raz, zalozone jedziesz dalej...
    a moze lancuch 'sie skonczyl' i zapodali juz cos nowego? Cos dziala?
    Cena takiego lancucha nie gra roli, i tak bedzie taniej niz wlec ze soba czteronaped
    caly rok...
    thx

  • 2. Data: 2013-09-19 10:00:48
    Temat: Re: tylnonaped zima? lancuchy? cos innego?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Sep 2013 00:02:32 -0700 (PDT), a...@g...com
    napisał(a):

    (...)

    Kup rozlaczane 4x4 i dobre zimowki i nie kombinuj. Tylny naped, zima, w
    gorach, na sniegu to IMVHO zawsze kiepski pomysl...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2013-09-19 10:40:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Hey, przymierzam sie do zmiany auta...
    >Poniewaz bez nart zycia nie ma, w rachube wchodzi 4x4, ale jesli nie,
    >to tylny...

    A czemu nie FWD ?

> [...]
    >'moment'?
    >ot pada, kola zaczynaja buksowac, wychodzisz, raz-raz, zalozone

    Sa, ale drogie. Jest tez "lancuch w sprayu". Niewiele daje, ale tez
    zazwyczaj niewiele brakuje.

    Tylko ze .... ja, stary narciarz, a lancuchow uzylem raz.
    Dobre zimowe opony (np caloroczne Debice navigator :-) i prawie zawsze
    przejedziesz.
    W koncu inni tez przejezdzaja.

    Raczej przy RWD wazniejsze myslenie - tym nie pomanewrujesz, trzeba
    brac pod uwage co bedzie jak nie podjedzie, zachowac odstepy z boku i
    z tylu.

    A lancuchy jak dobre to zaklada sie szybko.

    >Cena takiego lancucha nie gra roli, i tak bedzie taniej niz wlec ze
    >soba czteronaped caly rok...

    http://www.youtube.com/watch?v=G_hndafrj9k
    http://www.youtube.com/watch?v=Hu9sP3tBDO0
    http://www.youtube.com/watch?v=f2DHR-ZVI3M
    http://www.youtube.com/watch?v=gB_u_bya-4U
    http://www.youtube.com/watch?v=WtBzXVbE3Rc

    a alternatywa (ktorej nie sprawdzilem) ... zestaw opasek elektrycznych
    (trytrytki)
    Albo i nie elektrycznych
    http://www.youtube.com/watch?v=Pc3xsqWjgzY

    J.

  • 4. Data: 2013-09-19 10:55:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Sep 2013 10:40:36 +0200, J.F

    > Tylko ze .... ja, stary narciarz, a lancuchow uzylem raz.

    Jako (też stary) narciarz (głownie Francja, Włochy, Austria, ale i lokalnie
    Krynica) tylko raz użyłem swoich pasków... w Wawie, dwa lata temu, jak
    spadł marznący deszcz i były kłopoty nawet z ruszeniem z miejsca. :D

    > http://www.youtube.com/watch?v=G_hndafrj9k

    Spidery to chyba jedyne sensowne wyjście dla powyższych wymagań.

    > Albo i nie elektrycznych
    > http://www.youtube.com/watch?v=Pc3xsqWjgzY

    Jednorazówki?

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2013-09-19 11:23:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
> [...]
    >spadł marznący deszcz i były kłopoty nawet z ruszeniem z miejsca. :D

    >Spidery to chyba jedyne sensowne wyjście dla powyższych wymagań.

    Nawet jesli ... cena nie gra roli, a przeciez przy uzyciu raz na 5 lat
    nie jest istotna :-)
    Bardziej bym sie bal ze sie urwa i szkod narobia zanim wypadna, ale to
    z lancuchami tez grozi.

    J.

  • 6. Data: 2013-09-19 14:45:22
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-09-19 09:02, a...@g...com pisze:
> [...]
    > a moze lancuch 'sie skonczyl' i zapodali juz cos nowego? Cos dziala?
    > Cena takiego lancucha nie gra roli, i tak bedzie taniej niz wlec ze soba

    Kiedyś do tego wystarczała głowa i umiejętności. A dzisiaj sporo ludzi
    nawet zaparkować samodzielnie nie umie.
    Łańcuchy się sprawdzają na ubitym śniegu a nie na śliskiej drodze gdy
    zaczyna padać. No i trzeba jeszcze umieć wybrać łańcuchy. Na przykład
    te:
    http://www.okazje.info.pl/bf/biuro-i-firma/lancuchy-
    sniegowe-koenig-unitour-gr-131.html
    są do niczego, te mogą być:
    http://www.hossa.pl/lancuchy-sniegowe-thule-easy-fit
    -cu9-100.html
    Chodzi mi o układ łańcuchów na oponie a nie spocób zapinania.

  • 7. Data: 2013-09-19 16:21:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Sep 2013 14:45:22 +0200, Robson napisał(a):

    > Kiedyś do tego wystarczała głowa i umiejętności

    Ale zapomniales dodac jedno: w czasach, kiedy krolowala opona caloroczna, w
    pewne miejsca po prostu sie nie wjezdzalo... bo sie nie dalo.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2013-09-19 16:44:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
    >Ale zapomniales dodac jedno: w czasach, kiedy krolowala opona
    >caloroczna, w
    >pewne miejsca po prostu sie nie wjezdzalo... bo sie nie dalo.

    Akurat nie bardzo.
    Zieleniec - zawsze parking byl pelny, choc raczej autobusow.
    Teraz droge poszerzyli, odsniezaja lepiej ... i postawili nakaz
    uzywania lancuchow.
    P.S. Co za glupota z tym znakiem - droga czarna, a znak obowiazuje.

    Karpacz ... no, pod Orlinkiem faktycznie raz nie podjechalem.
    Komuna upadla, nowa wladza ... przerobila ulice na jednokierunkowa,
    tylko zjezdzac mozna.

    Szklarska, Potoczek, Rzeczka, Walim - nic sie nie zmienilo, jak ludzie
    jedza teraz, tak jezdzili i dawniej.

    J.

  • 9. Data: 2013-09-19 16:52:02
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-09-19 16:44, J.F pisze:

    > Komuna upadla, nowa wladza ... przerobila ulice na jednokierunkowa,
    > tylko zjezdzac mozna.

    Już kilka razy miałem okazję przekonać się, że wjechać pod górę
    po oblodzonej drodze to nie jest aż taki wielki problem, gorzej
    jest potem ze zjechaniem ;-)

    T.

  • 10. Data: 2013-09-19 16:55:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Sep 2013 16:44:38 +0200, J.F napisał(a):

    > Szklarska, Potoczek, Rzeczka, Walim - nic sie nie zmienilo, jak ludzie
    > jedza teraz, tak jezdzili i dawniej.

    Na PRL-owskich oponach? :)

    --
    Maciek