  • 1. Data: 2013-09-19 11:28:12
    Temat: Droga publiczna a lokalny zarządca - ?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Czy droga publiczna może być zarządzana przez kogoś innego niż lokalny zarząd
    dróg?

    Kiedyś (tak byłem przekonany), że drogi publiczne nie mogą być w prywatnym
    zarządzie, a dziś mnie moja spółdzielnia zastrzeliła informacją, że nasza droga
    jest drogą publiczną, ale w ich zarządzie.

    Że może być odwrotnie (droga wewnętrzna w miejskim zarządzie) to wiem.

  • 2. Data: 2013-09-19 14:58:15
    Temat: Re: Droga publiczna a lokalny zarządca - ?
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-09-19 11:28, r...@k...pl pisze:
    > Czy droga publiczna może być zarządzana przez kogoś innego niż lokalny zarząd
    > dróg?

    A autostrady?

  • 3. Data: 2013-09-19 15:25:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 19 Sep 2013 14:58:15 +0200, w <l1et3i$786$1@mx1.internetia.pl>, Robson
    <r...@...pl> napisał(-a):

    > A autostrady?

    Za wyjątkiem tych, bo autostrady i krajówki akurat są wpisane w ustawę pod kogo
    podlegają.
    A mnie chodzi o to, czy lokalny zarząd może powierzyć zarząd nad drogą
    publiczną nie publicznej "firmie".
    Kiedyś czytałem że nie, ale nie mogę tego znaleźć.

  • 4. Data: 2013-09-19 17:01:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 19 Sep 2013 15:25:31 +0200 osobnik zwany
    r...@k...pl napisał:

> [...]
    > publiczną nie publicznej "firmie".
    > Kiedyś czytałem że nie, ale nie mogę tego znaleźć.

    droga prywatna może być publiczna. I nic nie zmieni to w tym, że
    zarządzać nią będzie właściciel.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2013-09-19 21:43:07
    Od: JaTy <J...@g...com>

    W dniu 19.09.2013 17:01, masti pisze:

    > droga prywatna może być publiczna. I nic nie zmieni to w tym, że
    > zarządzać nią będzie właściciel.
    tak to było do 31.12.1998 r. - od 1.01.1999 r. jeśli droga ma status
    drogi publicznej (wg ustawy o drogach publicznych) to właścicielem jest
    tylko i odpowiednio: drogi krajowej - Skarb Państwa
    drogi wojewódzkiej - właściwe województwo samorządowe (to którym "rządzi
    marszałek)
    drogi powiatowej - właściwy powiat
    drogi gminnej - właściwa gmina
    po za tym są małe niuanse może być droga wewnętrzna ogólnodostępna ale
    nie publiczna której właścicielem jest właściwa gmina - a np. w powiecie
    grodzkim wszystkimi drogami publicznymi oraz wewnętrznymi będącymi
    własnością gminy zarządza Prezydent a konkretnie jego służby np. w
    Krakowie ZIKiT

    JaTy

  • 6. Data: 2013-09-20 09:13:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 19 Sep 2013 21:43:07 +0200, w <l1fk4a$9if$1@node2.news.atman.pl>, JaTy
    <J...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > tylko i odpowiednio: drogi krajowej - Skarb Państwa
    > drogi wojewódzkiej - właściwe województwo samorządowe (to którym "rządzi

    Zgadza się.
    Ale nurtuje mnie problem, czy _zarządzać_ drogą publiczną może inny podmiot niż
    gmina.

  • 7. Data: 2013-09-23 10:32:25
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Zgadza się.
    > Ale nurtuje mnie problem, czy _zarządzać_ drogą publiczną może inny podmiot niż
    > gmina.

    Co rozumiesz przez słowo "zarządzanie"?

  • 8. Data: 2013-09-23 12:04:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 Sep 2013 10:32:25 +0200, w <l1ov12$q88$1@mx1.internetia.pl>, Robson
    <r...@...pl> napisał(-a):

    > Co rozumiesz przez słowo "zarządzanie"?

    Nie wiem :).
    Np. czy droga publiczna może być w zarządzie spółdzielni mieszkaniowej.
    Czyli pewnie chodzi o ustawianie znaków (tutaj IMHO zdecydowanie nie), dbanie o
    nawierzchnię itp.

  • 9. Data: 2013-09-24 00:32:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Sep 2013, r...@k...pl wrote:

> [...]

    "Gmina", rozumiana jako rada gminy, nie zarządza.
    Zarządcą jest prezydent miasta, burmistrz lub wójt.

    > Nie wiem :).
    > Np. czy droga publiczna może być w zarządzie spółdzielni mieszkaniowej.

    A nie mogłeś gugla spytać?
    Czas maszynowy jest ostatnio dość tani ;>

    http://www.arslege.pl/zarzadcy-drog/k95/a15782/
    http://naszeprawo.wordpress.com/2012/10/18/kto-jest-
    zarzadca-drog-gminnych-powiatowych-wojewodzkich-kraj
    owych-oraz-autostrad/

    pzdr, Gotfryd