  • 31. Data: 2013-09-23 13:04:44
    Temat: Re: Koniec przemys3u motoryzacyjnego w starym stylu
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 23 Sep 2013 12:42:34 +0200 osobnik zwany Czesław
    Wiśniak napisał:

    > W tym wypadku u nas na pewno lepiej nie będzie.

    > Bo mam oczy

    i widzisz, że samochód, który przejeżdża po ulicy ma blachę z Tajlandii a
    nie z Polski? fiu, fiu. Toś jest ekspert nad ekspertami

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 32. Data: 2013-09-23 13:44:38
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > i widzisz, że samochód, który przejeżdża po ulicy ma blachę z Tajlandii a
    > nie z Polski? fiu, fiu. Toś jest ekspert nad ekspertami

    Bardzo dziekuję za komplement :) Ty niestety za to malo kumaty jestes i nie
    przychodzi ci do glowy, że dobrze wiem co się dzieje w pewnej dużej fabryce,
    ktora produkuje fotele samochodowe ?

  • 33. Data: 2013-09-23 13:50:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 23 Sep 2013 13:44:38 +0200 osobnik zwany Czesław
    Wiśniak napisał:

    > Bardzo dziekuję za komplement :) Ty niestety za to malo kumaty jestes i
    > nie przychodzi ci do glowy, że dobrze wiem co się dzieje w pewnej dużej
    > fabryce, ktora produkuje fotele samochodowe ?

    i na podstawie jednej fabryki wiesz, że huta z polski nie sprzedaje blachy
    do brazyli gdzie robią samochody dla niemców?

  • 34. Data: 2013-09-23 14:31:50
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > i na podstawie jednej fabryki wiesz, że huta z polski nie sprzedaje blachy
    > do brazyli gdzie robią samochody dla niemców?

    Na podstawie jednej fabryki pokazuję ci jak się dba o interes narodowy.
    Oczywiście trochę generalizuje ale przeczytaj sobie:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,14068212,Wlascic
    iel_Pesy__Jestesmy_naiwni_gospodarczo__wydajemy.html
    Jeśli chodzi o Brazylię to produkuje 4x wiecej stali niz Polska i trudno mi
    uwierzyc, żeby brali z Polski do swoich zakładów zwlaszcza, że mają potężny
    podatek importowy w obronie swojej gospodarki. Do Brazylii kiedyś były
    eksportowane gotowe szyny kolejowe, bo były tanie, dobrej jakości i z kraju
    z doswiadczeniem, nie wiem jak obecnie. Natomiast w Polsce jeżdżą fiaty
    produkowane w Brazylii, nie sądzę, że z polskiej blachy za to z fotelami z
    francuskiej blachy produkowanymi w francuskiej fabryce w Polsce :)
    Żartuję, to też raczej niemożliwe bo Faurecia ma wiecej zakładów w Brazylii
    niż w Polsce, ale tam już raczej produkują z brazylijskiej blachy :)

  • 35. Data: 2013-09-23 14:44:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 23 Sep 2013 14:31:50 +0200 osobnik zwany Czesław
    Wiśniak napisał:

    > Na podstawie jednej fabryki pokazuję ci jak się dba o interes narodowy.

    i co? chcesz administracyjnie zmusić ich do kupowania w Polsce? Tak już
    było, ale się na szczęście skończyło

  • 36. Data: 2013-09-23 15:32:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości

> [...]
    >http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,14068212,Wlasci
    ciel_Pesy__Jestesmy_naiwni_gospodarczo__wydajemy.htm

    Tylko ze to Pendolino w wielu krajach jezdzi i watpie czy jakies
    unijne sie upominaja o "udzial wlasny" bo chyba nie moga.
    Podobnie jak Niemcy w przypadku tych wygranych przez PESA.

    Natomiast w ramach certyfikatow, to przeciez przyholowano (!)
    Pendolino na testy.
    Po calej Europie jezdza, a u nas PKP, czy jak to sie teraz nazywa mowi
    ze musi sprawdzic :-)

    Osobna sprawa to po co nam to Pendolino, a jesli szybki pociag
    potrzebny - to czy PESA potrafila cos zaoferowac.
    Pewnie nie.

    J.

  • 37. Data: 2013-09-23 15:51:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 23 Sep 2013 15:32:41 +0200 osobnik zwany J.F napisał:

    > Osobna sprawa to po co nam to Pendolino, a jesli szybki pociag potrzebny
    > - to czy PESA potrafila cos zaoferowac. Pewnie nie.

    zamówienie było na szybki pociąg, nie na wychylny. I PESA nie zaoferowała
    bo nie miała. teraz dopiero zrobili projekt

    http://inforail.pl/text.php?id=58895

  • 38. Data: 2013-09-25 07:22:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    misiek wrote:
> [...]
    ml

    > solarisy i tramy z pesy - ok zgadzam sie - pytanie jak to sie ma do
    > 40 miln kraju w srodku europy.

    bardzo dobrze sie mają...

    ktoś stworzył coś praktycznie z niczego i to na europejskim albo i światowym
    poziomie.

    cieżko podobne przykłady znaleźć na tzw zachodzie...