  • 31. Data: 2013-01-07 16:43:53
    Temat: Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-07 16:28, Użytkownik aL napisał:

    > Możesz mi podać listę laptopów sprzed roku, które mają wbudowany
    > aparat fotograficzny z opcją tagów GPS, ekranem dotykowym i
    > wbudowanym modemem 3G?

    Nie mogę, tablety na bazie laptopów maja wbudowane kamerki a nie aparaty
    fotograficzne. Różnica wprawdzie tylko w funkcjonalności oprogramowania
    ale po co masz płakać że coś jest nie tak. A następnym razem jak
    czegoś potrzebujesz to nie zapomnij dopisać do listy oczekiwań.
    W twojej poza czasem pracy na baterii był tylko GPS i modem 3G. :-)

    > Może właśnie tablety stworzono do mniej typowych zastosowań i znalazły
    > swoją niszę.

    Z tą niszą to nie byłbym taki pewny. Zwłaszcza ze rozmawiamy w wątku
    z którego wynika że tablety wypychają netbooki z rynku czyli z ich
    niszy. Więc nie znalazły a zdobywają już istniejącą.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2013-01-07 17:13:23
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    aL wrote in <news:50eae98d$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    > Możesz mi podać listę laptopów sprzed roku, które mają wbudowany
    > aparat fotograficzny z opcją tagów GPS, ekranem dotykowym i
    > wbudowanym modemem 3G?

    Lenovo ThinkPad X200, X220 Tablet, Dell Latitude XT2, XT3. Aparatu nie
    uwzgledniam, gdyz i tak jakosc zdjec wykonywana przez takie urzadzenia
    (nawet porzadne smartfony) mnie niesatysfakcjonuje.

    Swoja droga znaczna czesc tabletow nie posiada odbiornika GPS.

    > Może właśnie tablety stworzono do mniej typowych zastosowań i znalazły
    > swoją niszę.

    Typowe i prawie jedyne zastosowania tabletu sa takie nietypowe? Facebook,
    Youtube, gry, muzyka, przegladanie www... Netbook ze wzgledu na mnogosc
    aplikacji x86 jest o wiele bardziej wszechstronny. W dodatku o wiele lepiej
    radzi sobie z peryferiami podlaczanymi przez USB.

    Netbookiem mozesz wykonac praktycznie wszystko to, co potrafi tablet (moze
    z wyjatkiem gier wymagajacych dotyku). Aparatu foto bym nie uwzglednial,
    gdyz jakosc zdjec wykonywanych przez tablety jest tragiczna.

    Ze wzgledu na desktopowy system operacyjny i fizyczna klawiature mozliowsci
    netbooka sa w sumie jednak niewspolmiernie wieksze.

    Bardzo niewiele funkcjonalnosci (w sensie mozliwych zastosowan) tabletow
    brakuje netbookom.
    A sam tablet ma polowe mozliwosci netbooka (prawie tylko i wylacznie moze
    sluzyc "odtworczo", nie do tworzenia jakichkolwiek tresci).
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 33. Data: 2013-01-07 17:30:36
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2013-01-07 16:43, RadoslawF pisze:

> [...]
    > czegoś potrzebujesz to nie zapomnij dopisać do listy oczekiwań.
    > W twojej poza czasem pracy na baterii był tylko GPS i modem 3G. :-)

    Przecież w drugim pytaniu z mojego pierwszego posta dodałem, że sprzęt
    powinien mieć również możliwość zrobienia zdjęcia z tagiem GPS.
    Zaraz napiszesz, ze do netbooka da się podpiąć
    cyfrówkę i zrzucić zdjęcia, a jak w cyfrówce nie ma GPS to zawsze można
    mieć ze sobą oddzielny odbiornik GPS i wklepać z klawiatury pozycję.
    Pewnie można
    zabrać ze sobą również małe biurko i składane krzesło, żeby z całością
    rozłożyć się wygodnie w środku lasu.

    > Z tą niszą to nie byłbym taki pewny. Zwłaszcza ze rozmawiamy w wątku
    > z którego wynika że tablety wypychają netbooki z rynku czyli z ich
    > niszy. Więc nie znalazły a zdobywają już istniejącą.

    Nie do końca, moim zdaniem tablety to jednak bardziej elastyczne w
    zastosowaniach urządzenia od netbooków, które od początku były ślepą
    uliczką rozwoju - siłową próbą zminiaturyzowania komputerów mobilnych,
    przez co odziedziczyły wszystkie wady swoich większych poprzedników,
    a nie wniosły niczego przełomowego.
    Dopiero tablety będące hybrydą rozwiązań z rynku telefonii mobilnej i
    rozwiązań z klasycznych komputerów dały narzędzie, które oferuje nowe
    możliwości
    z oprogramowaniem wykorzystującym fuzję rozwiązań stosowanych w rożnych
    wyspecjalizowanych urządzeniach. To nie już w prostej linii kontynuacja
    pomysłu na komputer jaki każdy z nas ma, raczej nowa generacja urządzeń,
    która wyewoluuje w ostatecznej formie w okulary z interfejsem HUD,
    dodatkowymi modułami
    oferującymi funkcjonalność telefonu oraz aparatu lub kamery. Pewnie stanie
    się to perspektywie 5-6 lat i wtedy tablety zakończą swój żywot.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 34. Data: 2013-01-07 17:50:52
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2013-01-07 17:13, astro pisze:

    > Lenovo ThinkPad X200, X220 Tablet, Dell Latitude XT2, XT3. Aparatu nie
    > uwzgledniam, gdyz i tak jakosc zdjec wykonywana przez takie urzadzenia
    > (nawet porzadne smartfony) mnie niesatysfakcjonuje.

    Ale mnie satysfakcjonuje do tego co robię przy pomocy tabletu.
    Jaką jakość prezentują kamery w notebookach lub netbookach?
    Do zaspakajania swoich potrzeb estetycznych mam lustrzankę.

    > Swoja droga znaczna czesc tabletow nie posiada odbiornika GPS.

    Chyba tych zrzuconych ze stonką do Biedronki.

> [...]
    > aplikacji x86 jest o wiele bardziej wszechstronny. W dodatku o wiele lepiej
    > radzi sobie z peryferiami podlaczanymi przez USB.

    No popatrz, a ja znam parę osób z tabletami, które nie mają zainstalowanej
    aplikacji do FB, bo nawet nie mają tam kont. Nie grają też w gry. Za to
    sporo
    korzystają z GPS i możliwości nawigacji w terenie, czy turystyki miejskiej.
    W służbowych tabletach mają oprogramowania skrojone pod to, czym
    się zajmują zawodowo.

    > Netbookiem mozesz wykonac praktycznie wszystko to, co potrafi tablet (moze
    > z wyjatkiem gier wymagajacych dotyku). Aparatu foto bym nie uwzglednial,
    > gdyz jakosc zdjec wykonywanych przez tablety jest tragiczna.

    Ty nie uwzględniasz, ale inni uwzględniają. Choćby do wykorzystania go jako
    skanera kodów kreskowych lub korzystania z Goggles. Problem polega na
    tym, że
    nie widzisz potrzeb innych ludzi i potencjalnych zastosowań tabletów,
    ale to
    Twój problem.

    > Ze wzgledu na desktopowy system operacyjny i fizyczna klawiature mozliowsci
    > netbooka sa w sumie jednak niewspolmiernie wieksze.

    Do wielu zadań nie potrzebujesz desktopa i desktopowego OS. Podobnie
    mobilny OS
    i tablet nie zostały stworzony, aby zastąpić klasyczne PC-ty.

    > Bardzo niewiele funkcjonalnosci (w sensie mozliwych zastosowan) tabletow
    > brakuje netbookom.

    Jednak chyba sporo brakuje skoro nikt nie chce już tego kupować i
    produkować.
    W sumie nie dziwne, bo od początku to był pomysł czysto marketingowy.

    > A sam tablet ma polowe mozliwosci netbooka (prawie tylko i wylacznie moze
    > sluzyc "odtworczo", nie do tworzenia jakichkolwiek tresci).

    No tak, zapomniałem, że 100% kupujących stacjonarne PC i netbooki to
    to szeroko rozumiani twórcy z szczególnym naciskiem na tych, którzy
    kupują notetbooki i używają jako desktopy.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 35. Data: 2013-01-07 18:06:42
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "aL" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na tym, że
    > nie widzisz potrzeb innych ludzi i potencjalnych zastosowań tabletów, ale

    O właśnie, Ja nie mam tableta jeszcze, ale do kuchni sobie kupię takiego
    taniego 10 cali, bez gps, aby na ścianie mógł wyświetlić przepisy na jakieś
    ciasto czy szybko można było w necie znaleźć jak zrobić jakiegoś drinka.
    Plus odtwarzanie muzy z neta w tle przy obieraniu cebuli ;) I do niczego
    więcej. Może jak będzie miał ewentualnie tuner DVB-T...

    --
    Irokez

  • 36. Data: 2013-01-07 18:42:16
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 07.01.2013 14:38, Irokez pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:kcehjs$kd4$1@news.task.gda.pl...
    >
    > Nie mogę, dziecko w prezencie dostało, w takie kolorowe w kwiatki po
    > całości, HaPek...
    > Od czasu do czasu odpali do GG wieczorem ale więcej wala się bo zagrać w
    > najprostrze gierki nie jest możliwością na tym wynalazku (ani Sims 2 ani
    > nawet Warblade nie działa w co się grało na PIII bez problemu). I ekran
    > aż 576 linii w pionie :)

    a taki overmax tb09 na allegro kupisz za 4 stówy, i ma 600 punktów w
    pionie. od biedy można klawiaturę podłączyć i coś napisać. Tak wiem nie
    w exelu
    ToMasz

  • 37. Data: 2013-01-07 18:44:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-07 17:30, Użytkownik aL napisał:

> [...]
    > Pewnie można
    > zabrać ze sobą również małe biurko i składane krzesło, żeby z całością

    Ja odpisałem na ten na który odpisałem a nie na jakiś drugi.
    Upierać się przy swoim nie będę bo dla mnie zdjęcia robione
    plastikowymi obiektywami to zabawa dla amatorów i nigdy nie
    sprawdzałem istnienia aparatów/kamer w netebokach, netbokach
    i tabletach pod kątem robienia zdjęć. Dla profesjonalistów są
    aparaty nawet z wbudowanym GPSem bądź współpracujące z zewnętrznym.
    Natomiast skoro już przyznałeś że potrzebujesz zdjęć z pozycjonowaniem
    to zdradź tajemnicę do czego są one potrzebne ?
    Pokazując fotki z wakacji na drugim ekranie wyświetlasz mapę
    z pozycją na której zostały zrobione ?

> [...]
    > oferującymi funkcjonalność telefonu oraz aparatu lub kamery. Pewnie stanie
    > się to perspektywie 5-6 lat i wtedy tablety zakończą swój żywot.

    Moim zdaniem nie są bardziej elastyczne.
    Są ograniczone niemożliwością skorzystania z bardzo bogatej oferty
    softu pisanego na x86. Ten pisany pod ARMy ma jednak spore ograniczenia.
    I generalnie tablety sprawdzają się jako narzędzia do oglądania,
    przeglądania czy grania a nie do tworzenia.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2013-01-07 19:18:31
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    aL wrote in <news:50eafcec$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>
    > Ale mnie satysfakcjonuje do tego co robię przy pomocy tabletu.
    > Jaką jakość prezentują kamery w notebookach lub netbookach?

    Skoro wystarczy Ci jakosc zdjec wykonywanych przez tablety...
    Tablet ani tez netbook nie zastapia telefonu komorkowego => telefon
    komorkowy (z GPS i tagowaniem wspolrzednych w EXIF) i tak bedziesz mial
    przy sobie => po co Ci drugi aparat w tablecie, szczegolnie, ze lepszy od
    tego w telefonie to on nie bedzie?

    Nie masz GPSu w netbooku? Uruchom GPS Tether w smartfonie. Przez to
    szybciej padnie Ci bateria w telefonie? Podladuj go z USB netbooka.

    Ja mimo wszystko wole targac ze soba lustrzanke czy mirrorlessa, niz robic
    zdjecia aparatem... telefonicznym czy tabletem.

    > Zaraz napiszesz, ze do netbooka da się podpiąć cyfrówkę i zrzucić zdjęcia
    [...]
    > Do zaspakajania swoich potrzeb estetycznych mam lustrzankę.

    Jestes poza domem, fotografujesz dSLRem, zdjecia zapisujesz jak prawdziwy
    fotograf w formacie RAW i wlasnie wykonales wazna fotografie, ktora szybko
    musisz komus przeslac lub chocby pochwalic sie aktualnym stanem swoich
    wakacji wsrod facebookoznajomych. Fotografia zajmuje kilkanascie MB, warto
    ja pomniejszyc przed wyslaniem przez siec komorkowa. Na dodatek musisz ja
    skadrowac, by wyciac szpecacy element. Zrob to teraz na tablecie...

    > Chyba tych zrzuconych ze stonką do Biedronki.

    Amazon Kindle Fire narodzil sie ze stonki ziemniaczanej? Nawet nie
    wszystkie iPady maja GPS.

    > Jednak chyba sporo brakuje skoro nikt nie chce już tego kupować i
    > produkować.

    Moda nie zawsze jest podyktowana funkcjonalnoscia i pragmatyzmem.

    Tak swoja droga ja nie twierdze, ze tablety sa nieprzydatne i na prawde
    dostrzegam ich zastosowania. Wydaje mi sie tylko, ze wiele zakupow
    podyktowanych jest jedynie owczym pedem i panujaca moda. Dla wielu
    uzytkownikow tabletow netbook okazalby sie o wiele bardziej przydatnym
    urzadzeniem.

    RadoslawF wrote in <news:kcf1hu$c3j$1@node1.news.atman.pl>
> [...]
    > I generalnie tablety sprawdzają się jako narzędzia do oglądania,
    > przeglądania czy grania a nie do tworzenia.

    Podpisuje sie pod tym wszelkimi konczynami. Rownoczesnie dostrzegam zalety
    i funkcjonalnosc tabletow, nie gloryfikuje tez netbookow jako zastepcow
    laptopow/desktopow do normalnej pracy (bo sa one do tego bardzo
    niewygodne).

    Ja tylko w wielu (acz nie wszystkich) wypadkach mode na tablety uwazam za
    bezmyslny owczy ped. Dla sporej grupy osob szary i niemodny netbook za
    1000zl bedzie bardziej uzytecznym kompanem podrozy, niz najbardziej
    amazingniasty i najmodniejszy iPad za 3000zl. Gdybym byl milosnikiem
    Apple'a, pewnie poprzestalbym na zakupie MacBooka Air. iPada potraktowalbym
    jako ciekawostke przyrodnicza.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 39. Data: 2013-01-07 19:21:39
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2013-01-07 18:44, RadoslawF pisze:

    > Upierać się przy swoim nie będę bo dla mnie zdjęcia robione
    > plastikowymi obiektywami to zabawa dla amatorów i nigdy nie
    > sprawdzałem istnienia aparatów/kamer w netebokach,

    Do wykonania zdjęcia poglądowego nie musisz od razu
    targać ze sobą Hasselblada. Wystarczy spokojnie
    jakość z kamery tabletu lub przeciętnego smartfona. To nie
    są zdjęcia artystyczne tylko podręczna dokumentacja, na
    której możesz nanieść proste uwagi lub oznaczenia.

    > i tabletach pod kątem robienia zdjęć. Dla profesjonalistów są
    > aparaty nawet z wbudowanym GPSem

    Dla profesjonalnych fotografików.

    > Natomiast skoro już przyznałeś że potrzebujesz zdjęć z pozycjonowaniem
    > to zdradź tajemnicę do czego są one potrzebne ?
    > Pokazując fotki z wakacji na drugim ekranie wyświetlasz mapę
    > z pozycją na której zostały zrobione ?

    Nie powiem Ci do czego ja używam, ale podam Ci przykład znajomego, który
    zajmuje się projektowaniem i aranżacją ogrodów, czyli jest po prostu
    ogrodnikiem.
    Robi zdjęcia tabletem i notuje na nich odległości pomiędzy drzewami,
    rozmieszczenie
    krzewów, budynków i innych konstrukcji na dużych działkach, naświetlenie
    terenu o różnych porach dnia, itd. Oczywiście mógłby robić to używając
    wypasionej lustrzanki z 50 obiektywami, laptopem z dotykowym ekranem,
    pro odbiornikiem GPS i paroma innymi urządzeniami, ale apokojnie
    wystarcza mu do tego tablet, zastępujący szkicownik z dołączonym
    aparatem. Na tablecie ma wszystko w jednym urządzeniu.
    Do użytku w szpitalach lub aptekach tablet nie musi posiadać 12
    Megapikselowej
    matrycy i obiektywu z napisem Leica, bo spokojnie wbudowana kamera sprawdzi
    się jako skaner do odczytu kodów z opakowań do lekarstw lub kodów z karty
    pacjenta.

    > Moim zdaniem nie są bardziej elastyczne.
    > Są ograniczone niemożliwością skorzystania z bardzo bogatej oferty
    > softu pisanego na x86. Ten pisany pod ARMy ma jednak spore ograniczenia.

    Ograniczenia w pracy, z myślą o której nie powstały tablety.

    > I generalnie tablety sprawdzają się jako narzędzia do oglądania,
    > przeglądania czy grania a nie do tworzenia.

    Generalnie 90% PC-tów w domach służy właśnie do tego.
    Pozdrawiam
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 40. Data: 2013-01-07 19:56:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-07 19:21, Użytkownik aL napisał:

    > Dla profesjonalnych fotografików.

    GPS dla profesjonalnych fotografików ?
    Niemożliwe, znajomy profesjonalista po wypstrykaniu karty pamięci
    wyjmuje ją, opisuje i chowa. I ten opis dołączony do karty a potem
    do katalogu na dysku jest dla niego wystarczający, pozycji z GPSa
    nie potrzebuje.

> [...]
    > się jako skaner do odczytu kodów z opakowań do lekarstw lub kodów z karty

    Dzięki, ale liczyłem jednak na informację do czego ty potrzebujesz
    lub będziesz potrzebował lokalizacji każdej fotki.

    > Ograniczenia w pracy, z myślą o której nie powstały tablety.

    Komputery i ich odmiany należały dotychczas do narzędzi uniwersalnych
    w których o nowych zastosowania decydowało dostępne oprogramowanie.
    Myślisz że tablety nie załapią się do tej grupy ?

    > Generalnie 90% PC-tów w domach służy właśnie do tego.
    > Pozdrawiam

    Każdemu wolno kupić superkomputer, postawić w przedpokoju
    i przykryć serwetką coby się nie zakurzył. Ja rozpatruje jednak
    możliwości sprzętu a nie tylko umiejętność jego wykorzystania
    przez przypadkowego nabywcę. Podobnie jest w motoryzacji gdzie
    poza pojemnością i mocą silnika podaje się też prędkość
    maksymalną nie przejmując się że typowy nabywca tyle nie
    pojedzie bo raz nie umie, dwa boi się a trzy nie wolno tak
    szynko jeździć po drogach publicznych a nie publicznej nie
    ma w okolicy.