  • 11. Data: 2013-01-06 23:20:49
    Temat: Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-06, K <...@...c> wrote:
    > ja tez wole zabraz nedznego netbooka (ktorego sie pozbylem za 1024x600)
    > niz jakiekolwiek tableta. bo tak prawde mowiac po co jest tablet?
    > do czego poza dennymi grami moze sluzyc?

    Do mnóstwa rzeczy.

    Tablet sam w sobie jest bezużyteczny jak każdy inny komputer. Siłą
    komputera jest dostępne oprogramowanie. I tak się składa, że popularny
    soft na tablety jest dosyć biedny. Soft dedykowany do konkretnych
    rozwiązań może być bardzo dobry - po prostu my tego nie widzimy.
    Tablety są wykorzystywane w różnych branżach od lat :). Wyparły
    tam różne inne narzędzia nie "marketingiem" tylko praktycznością.

    Poza tym oczywiście jest to świetne narzędzie do rozrywki i przeglądania
    www - szczególnie w ruchu lub w komunikacji miejskiej.

    pozdrawiam,
    PK

  • 12. Data: 2013-01-06 23:41:56
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-06, astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:
    > Tak malo osob uzywa do pracy biurowej chocby edytora tekstu czy arkusza
    > kalkulacyjnego?

    Chodzi o osoby, które używają komputera w pracy, ale są finansowo
    ograniczone do netbooków. Nawet w Polsce nie jest to taka częsta
    sytuacja. W krajach "docelowych" obciążenie jest kilkukrotnie mniejsze
    (tzn. że dla mieszkańca Londynu dobry, mobilny laptop to taki wydatek
    jak dla warszawiaka Asus Eee).

    Poza tym netbooki są dalece zbyt słabe do pracy w arkuszu kalkulacyjnym
    (pomijając jakieś mikroskopijne arkusze).

    > Malo jest studentow na swiecie? Znam kilka osob, ktore w czasie podrozy

    Bardzo dużo i co z tego?
    W Polsce student kojarzy się z jakimś biedakiem jedzącym fasolę z puszki
    i dzielącym mieszkanie z piątką znajomych. Oraz z wykładaniem mięsa
    w markecie, które czeka go po obronie mgr z socjologii.

    Nie wszędzie na świecie tak jest. Np. typowy student dobrej uczelni
    w USA, UK czy Japonii to ktoś, kto jest dosyć majętny już dziś lub
    będzie w niedalekiej przyszłości. W każdym razie 1000 USD za
    niezłego laptopa czy iPada nie będzie wydatkiem rozbijającym
    mu roczny budżet.

    Ogólny wniosek pozostaje niezmienny: globalni "markowi" producenci
    elektroniki nie robią jej dla Polaków. To jest aż tak proste.

    Ale jeśli namówisz milion Polaków na zakup netbooka, to na pewno
    jakiś ASUS by tym nie wzgardził.

    pozdrawiam,
    PK

  • 13. Data: 2013-01-06 23:58:06
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "astro" napisał:

    > A pracownikow biurowych korzystajacych z Office'a, np dlugo jadacych
    > do pracy?

    Że niby czas dojazdu do pracy jest wliczany do czasu pracy? Serio? ;->

    > Gdybym teraz planowal zakup czegos mobilnego, 100x bardziej
    > preferowalbym
    > netbooka za 1 kPLN od iPada za 3 kPLN.
    >
    > Po prostu dziwia mnie trendy panujace na rynku i wydaje mi sie, ze dla
    > sporej grupy ludzi wsrod urzadzen za ok 1kPLN netbook jest o wiele
    > lepszym
    > wyjsciem.

    Jest o wiele lepszym (a w zasadzie w tej chwili jedynym) dla osób, które
    muszą korzystać z oprogramowania przeznaczonego dla x86 (czyli mówiąc
    wprost - głównie dla Windows) przy w miarę znośnej mobilności. Dla tych,
    których życie upływa w takt wpisów na pejsbuku, wystarczy tablet z
    Biedronki. Byle tylko dało się na nim podejrzeć, co też Ziutek z Mańką
    oglądali onegdaj na jutubie. Co, jak się wydaje, jest głównym zajęciem
    tamtejszej (za przeproszeniem) "społeczności" i z czego skwapliwie
    korzystają róznej maści cwaniaczki.
    http://di.com.pl/news/47282,0,Chwila_nieuwagi_na_Fac
    ebooku_i_mozesz_aktywowac_kosztowna_usluge_SMS_Premi
    um-Anna_Wasilewska-Spioch.html

    JoteR

  • 14. Data: 2013-01-07 02:33:30
    Od: Filip <f...@f...pl>

    On 06-01-2013 22:57, Mr Misio wrote:

    >No i juz sobie sam odpowiedziales, dlaczego to takie popularne.
    >
    >JAk kazda zabawka i czasopozeracz.

    Mnie to zatrważa. Spadła pewnie ogólna wydajność ludzka. Tablet to przecież
    tylko internet, w którym ostatnio są same debilizmy. Nawet office 365 nic
    tu nie pomoże, bo wersja pc jest bogatsza. Netbook jest jakiś bardziej
    uniwersalny.

    -----------------------------------
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 15. Data: 2013-01-07 02:57:55
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Filip napisał:

    > Mnie to zatrważa. Spadła pewnie ogólna wydajność ludzka.

    w polskiej tv miesiac temu mowili, ze polacy srednio w pracy polowe
    czasu ... nie pracuja...

    i ze to samo polak zrobi w 12 godzin, co niemiec w 6

    ogolnie jestesmy narodem "pracowitym" tylko malo efektywnie...

  • 16. Data: 2013-01-07 03:11:46
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-01-06 19:39, astro pisze:
    > Swoja droga zachwyt nad tabletami mnie zadziwia. Wielokrotnie bardziej wole
    > zabrac w podroz 1.3kg netbooka, pracujacego na baterii 5-6h z desktopowym
    > systemem operacyjnym i klawiatura, niz nawet najlepiej wyposazonego i
    > wykonanego tableta. Przeciez na desce do krojenia nie napisze dokumentu,
    > nie uruchomie edytora programistycznego, nie stworze prezentacji... Na tym
    > sie pracowac nie da!

    na netbooku procucent zarabia prawie nic, jak zniknie z rynku, to albo
    kupisz tablet na ktorym ma marze >100% lub ultrabooka na ktorym ma
    swietny zysk.

    --
    the_foe

  • 17. Data: 2013-01-07 03:31:05
    Od: Filip <f...@f...pl>

    On 07-01-2013 03:11, the_foe wrote:

    >na netbooku procucent zarabia prawie nic, jak zniknie z rynku, to albo
    >kupisz tablet na ktorym ma marze >100% lub ultrabooka na ktorym ma
> [...]

    Co takiego fajnego w ultrabookach za 6000?

    -----------------------------------

  • 18. Data: 2013-01-07 08:59:15
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Uzytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisal w
    wiadomosci news:kccgcg$ggf$1@usenet.news.interia.pl...
    > Ostatni dwaj producenci netbookow wycofuja sie z rynku.
    > www.guardian.co.uk/technology/2012/dec/31/netbooks-d
    ead-2013
    > http://news.yahoo.com/acer-asus-stop-making-netbooks
    -180300299.html
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13140634,Koniec_
    produkcji_netbookow__N
> [...]
    > napisze dokumentu, nie uruchomie edytora programistycznego, nie stworze
    > prezentacji... Na tym sie pracowac nie da!

    Na netboku tez pracowac sie nie da. Wala sie w szafie od dluzszego czasu
    badziew z Atomem za prawie 1700 zeta wtedy. Kurde... wydajnosc Celeron 300A
    w malej obudowie za tyle pieniedzy.
    Dlatego mam ultraboka 13,3 cala z Core i3.
    A do zabawy wystrarczy tablet z AngryBirds który jest znacznie tanszy a moc
    obliczeniowa podobna.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2013-01-07 09:33:36
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Irokez wrote in <news:50ea8059$0$1311$65785112@news.neostrada.pl>
    > Na netboku tez pracowac sie nie da. Wala sie w szafie od dluzszego czasu
    > badziew z Atomem za prawie 1700 zeta wtedy. Kurde... wydajnosc Celeron 300A
    > w malej obudowie za tyle pieniedzy.

    Na Fedorze 17 z LXDE czy Lubuntu na prawde da sie pracowac nawet pod AMD
    Sempron 2200+ (1800MHz).
    A wydajnosc oferuje podobna do Atomow:
    www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=AMD+Sempron+
    2200%2B
    Na dodatek te ostatnie sa na ogol 64-bitowe i czasem dwurdzeniowe.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 20. Data: 2013-01-07 10:22:52
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 07/01/2013 02:31, Filip wrote:

    > Co takiego fajnego w ultrabookach za 6000?

    Bez przesady - za trochę więcej niż połowę tego kupisz ultrabooka z
    i3/i5 duuużo wydajniejszego niż netbook. U mnie (u żony też) w pracy, w
    ostatnim czasie, ponad połowa ludzi zmieniła netbooki i laptopy właśnie
    na ultrabooki. Tabletów za to nie widziałem u nikogo bo faktycznie do
    pracy się nie nadają - zresztą większość smartfonów teraz to jak mini
    tablet no i część ultrabooków oferuje możliwość przekształecenia w
    tablet (W8 i x86/64bit co w zasadzie nie ogranicza nikogo w doborze
    softu jaki używa).
    A co do pytania to jest b.lekki, zmieścisz go do teczki z dokumentami,
    czas pracy na bateri to 5-8 godzin - w zasadzie to wszystkie zalety
    netbooka prócz jego największej wady tj. małej przekątnej wyświetlacza
    (oczywiście w zależności co wybierzesz).
    BTW, jadąc po zdjęcia od znajomych żena woli zabrać ze sobą ultrabooka
    niż pendriva. ;D
    --