  • Data: 2019-06-06 15:28:08
    Temat: Re: Koniec Atmana - jaki serwer news zamiast?
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 03/06/2019 17:14, Cavallino wrote:
    > Ktoś coś wie, co sensownego zamiast serwera news Atmana?
    > Z końcem miesiąca ponoć go wyłączają, ale już teraz praktycznie nie
    > działa.....

    Ponieważ dyskusja zboczyła w kierunku misięwydajeamisięniewydaje, co
    jest mało pomocne (tu przepraszam za włączenie się), wysłałem 2 posty
    testowe na pl.test - jeden przez newsfront, drugi przez aioe, po czym
    sprawdziłem ich dostępność na serwerach z listy chmurki
    <http://news.chmurka.net/lista.php>. Uzyskane wyniki:
    (1) Post wysłany przez netfront pojawił się na następujących serwerach:
    o news.atman.pl
    o news.chmurka.net
    o news-archive.icm.edu.pl
    o news.neostrada.pl
    o news.aioe.org
    (2) Post wysłany przez aioe NIE POJAWIŁ SIĘ na atmanie; pojawił się na
    następujących serwerach:
    o news.chmurka.net
    o news-archive.icm.edu.pl
    o news.neostrada.pl
    o news.netfront.net
    (3) Następujące serwery odmówiły dostępu:
    o news.icm.edu.pl (odmowa dostępu
    )
    o news.man.lodz.pl (wymagane login i hasło
    )
    o news.man.poznan.pl (odmowa dostępu
    )
    o news.wit.edu.pl (wymagane login i hasło)
    (4) Następujące serwery nie działały. Mogło to być spowodowane
    przejściowymi problemami lub pracami konserwacyjnymi, ale możliwe też
    jest, że zostały wyłączone na stałe:
    o news.amu.edu.pl (timeout
    )
    o news.inetia.pl (timeout
    )
    o news.mm.pl (timeout
    )
    o news.interia.pl (connection refused)

    News.neostrada.pl nie pozwala postować z zagranicznych IP, podobno
    wszystkie polskie IP mogą postować, ale nie mam możliwości tego
    potwierdzić. Chmurka pozwala postować wszystkim zarejestrowanym.
    Netfront i aioe pozwalają postować każdemu. W przeciwieństwie do aioe
    netfront dodaje nagłówek Injection-info zawierający IP, z którego
    wysłano dany post, dzięki temu można odrzucać posty z określonych
    adresów względnie zakresów IP używanych przez spamerów czy abuserów bez
    konieczności wycinania całego serwera - czyli nie jest stricte anonimizerem.

    --
    MF