    From: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kondensacja wilgoci w zimie
    Date: Fri, 08 Nov 2013 18:59:27 +0100

    On 2013-11-07 00:51, atm wrote:
    > Podczas wypadow w marcu w Tatry temeratura kazdego dnia byla dodatnia,
    > kompakt w kieszonce na pasie plecaka. Oczywiscie zero problemow z
    > kondensacja.
    > Jak to wyglada przy powiedzmy -10C? Domyslam sie, ze ze wzgledu na
    > zywotnosc akku dobrze byloby trzymac aparat za pazucha. Czy podczas
    > wkladania/wyciagania aparatu pojawia sie kwestia kondensacji?
    > Czy po powrocie do cieplego pomieszczenia podejmujecie jakies dodatkowe
    > dzialania w celu ochrony sprzetu?

    Co roku jeżdżę na nartach z kompaktem (najpierw Canon A650, ostatnio
    Canon S90) w futerale na pasku na szyi pod kurtką. Czyli aparat jest
    cały czas w miarę ciepły. Staram się go na długo nie wyciągać, ale w
    lutym na Chopoku była ładna zamieć i -10 i dosyć długo robiłem zdjęcia,
    aż odmroziłem palce. Aparat jak zwykle włożyłem z powrotem do futerału
    pod kurtkę i nic się nie skondensowało. Futerał jest ciasny i powietrza
    w nim praktycznie nie ma (więc nie ma skąd wziąć się wilgoci), zapewnia
    za to izolację termiczną, więc nie nagrzewa się za szybko.

    Piotr