  • 31. Data: 2010-05-21 17:12:56
    Temat: Re: Komputery z Castoramy
    Od: knrdz <p...@v...cy>

    Maciek pisze:

    > A potem byłby płacz jakie te komputery drogie, gdyby sprzedawca musiał w
    > cenie nowego sprzętu umieszczać jeszcze obniżki cen sprzętu
    > "testowanego", którego nikt po normalnej cenie później nie kupi.

    Wystarczy żeby "podrożały" do cen amerykańskich, tam zwroty (i sprzedaż
    refurbów po obniżonej cenie) to standard.

  • 32. Data: 2010-05-21 17:41:00
    Od: knrdz <p...@v...cy>

    Czarek pisze:

    > Klient nie postawi się na pozycji sprzedającego, bo każdego z nich uważa
    > za kapitalistę, który już się tyle "nachapał", że nic mi się nie stanie

    Porównaj ceny w naszych sklepach z cenami w detalicznych wysyłkowych
    sklepach amerykańskich. Zgadnij które umożliwiają bezproblemowy zwrot
    towaru? Dlaczego nie te droższe?

    > jak przez niego straci. Nie bierze też pod uwagę użytkownika, który jako
    > następny trafi na komputer z zainstalowanymi przez niego śmieciami.

    Bo nie trafi. Towar ze zwrotu jest kierowany do autoryzowanego serwisu w
    celu przywrócenia do stanu sprzed zakupu, a następnie sprzedany *po
    obniżonej cenie* z naklejką "Refurbished". Nie do pomyślenia? A jednak
    się kręci.

  • 33. Data: 2010-05-21 18:00:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Rozumiesz skrót IMHO gamoniu? A co to jest hau hau? Tak się z rodzicami
    > witasz? :)

    imho to nie ja tu gamon.
    no i pracujesz na plonka...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 34. Data: 2010-05-21 18:00:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...irc.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Taa, mam wrażenie, że osioł z psem usiłują się dogadać ;) Wracając do
    > meritum: Nie ma przepisów na podstawie których konsument może zwrócić
    > (kupiony w sklepie) sprzedawcy towar bo mu się nie podoba. Nie ma też
    > przepisów, które zabraniają aby sklep takie zwroty przyjmował.

    tej, nie doczytałes, ze my tu o wysyłkowej (poza lokalem...)?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 35. Data: 2010-05-21 18:19:18
    Od: "Strachu S." <s...@o...pl>

    > imho to nie ja tu gamon.
    > no i pracujesz na plonka...

    Ja jestem.
    A dlatego, że jestem, to pytam, dzięki grupie się czegoś dowiem.

    Strachu S.

  • 36. Data: 2010-05-21 18:43:01
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    wiadomości news:21052010.2FDCAFD1@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail s...@i...pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > imho to nie ja tu gamon.
    > no i pracujesz na plonka...

    Zalałem się łzami :)

  • 37. Data: 2010-05-21 22:03:57
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-21 19:12, knrdz pisze:
    > Wystarczy żeby "podrożały" do cen amerykańskich, tam zwroty (i sprzedaż
    > refurbów po obniżonej cenie) to standard.
    Tylko, że tam mogłyby być w takim razie jeszcze tańsze :->

    Maciek

  • 38. Data: 2010-05-21 22:06:46
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-21 19:41, knrdz pisze:
    > Porównaj ceny w naszych sklepach z cenami w detalicznych wysyłkowych
    > sklepach amerykańskich. Zgadnij które umożliwiają bezproblemowy zwrot
    > towaru? Dlaczego nie te droższe?
    Ale chcesz porównywać ceny podawane w sklepach, czy już te
    oclone/ovatowane itd?

> [...]
    > celu przywrócenia do stanu sprzed zakupu, a następnie sprzedany *po
    > obniżonej cenie* z naklejką "Refurbished". Nie do pomyślenia? A jednak
    Ktoś chyba za to wszystko płaci i nie jest to zapewne amerykański rząd.

    Maciek

  • 39. Data: 2010-05-22 08:52:27
    Od: knrdz <p...@v...cy>

    Maciek pisze:

    > Ale chcesz porównywać ceny podawane w sklepach, czy już te
    > oclone/ovatowane itd?

    To w USA nie ma ceł i podatków?

    > Ktoś chyba za to wszystko płaci i nie jest to zapewne amerykański rząd.

    Oczywiście. Klienci. W cenie towaru. Kilkadziesiąt procent niższej, niż
    u nas, bez tych przywilejów.

  • 40. Data: 2010-05-22 08:58:17
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-20 20:13, Strachu S. wrote:
    > Kupowaliscie kiedys w Castoramie?

    no pewnie wiele razy, tam gwoździe, tu śrubki...

    > Czy sa takie sklepy, ktore pozwola na testowanie sprzetu typu/klasy notebook?

    po tym co napisałeś niżej to marne te "testy" nie wnoszą tak na prawdę
    nic. Ale za to na internecie (magiczna wyszukiwarka GOOGLE) jest od
    groma testów.

    > Chodzi mi o to, zebym mogl zabrac laptopa do domu, wybrany konkretny model i
    > testowac, sprawdzic rzeczy wazne i mniej wazne:

    To jest sklep, a nie wypożyczalnia. Postaw się na miejscu sprzedawcy, bo
    Ty jako klient masz poprzewracane w głowie.

    > - uruchomic 50 aplikacji, OE, cztery komunikatory, exela, painta, fotoszopa,
    > arcadię i 12 innych i zobaczyc jak to pracuje

    i co Ci to da? wątpię , żebyś co włączenie komputera uruchamiał 50
    aplikacji po to tylko żeby chodził w tle...

    > - sprwadzic egronomie, klawisze,

    a to sobie możesz sprawdzić w każdej Miejskiej Macalni...

    > - otworzyc pokrywe i zamknac, posluchac czy piszczy i jakie ma zatrzaski

    myśl logicznie - jak nowy sprzęt to nic nie piszczy, ani trzeszczy,
    chyba, że kupujesz jakieś gówno totalne z przeceny... O tym czy pokrywa
    i zawiasy są wytrzymałe dowiesz się po kilkunastu miesiącach użytkowania.

    > - popatrzec na matryce w warunkach w jakich _ja_ bede pracowal, a nie w sklepie

    czyli jakich, bo nie rozumiem?

    > - poznać filozofie danego komputera

    ...otworzyć trzecią czakrę i piąte oko... aż się boję.

    > - uruchomic moje oprogramowanie na jakaim pracuje (moj komputer się muli pod
    > tymze) i sprawdzic na danym testowanym laptopie

    to dołóż temu swojemu komputerowi RAM'u i zmień dysk na szybszy,
    zdziwisz sie...

    > - sprawdzic takie glupoty jak to, czy nie szumia zbyt glosno wiatraki

    o tym również dowiesz się w miarę eksploatacji...

    > - obejrzec w spokoju gdzie sa wszystkie porty, czy sensownie

    no to znowu do Mieskiej Macalni...

    > Jedny słowem - czy sa sklepy, gdzie bede mogl zaplacic, i miec 2-5-7 dni na
    > decyzje i ewentualny zwrot nienaruszonego sprzetu?

    w/g Ciebie wymacany sprzęt z zainstalowanymi 50 programami, z poznaną
    "filozofią", cokolwiek to znaczy, to sprzęt NIENARUSZONY??? Straciłem
    wiarę w ludzi.

    > Tak mozna w Castoramie, zwracam wszystko czego nie zuzyje, nie pytaja dlaczego,
    > tylko wyplacaja kase. Ale w Castoramie nie sprzedawaja notebookow...

    Oddajesz im pogięte gwoździe? Ale muszą kląć na Ciebie pod nosem...

    > czy sa takie fajne sklepy?

    nie, ale są dziwni "klienci"