  • 1. Data: 2013-12-13 02:18:20
    Temat: Komputery jednak są głupie :) (raczej OT - ot, taki żart dla rozluźnienia) :)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Hej!
    Z nudów pobawiłem się tłumaczem google i analizując krótko pewne jego
    zachowania, stwierdziłem, że "jezd gópi".
    Jak bowiem wytłumaczyć takie wyniki tłumaczenia:
    jako język źródłowy, wybieramy nasz polski ojczysty, jako docelowy, englisz
    lęgłycz.
    po stronie źródła wpisujemy po kolei:
    magistrali-sterownik
    kierowca autobusu
    Jak ktoś ma automatyczne tłumaczenie zobaczy od razu, jak nie, to niech
    naciśnie "tłumacz"... i wyjaśni mi wyniki tłumaczenia :))
    ? :)
    W wolnym czasie postaram się jeszcze lepiej wykazać jego głupotę :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 2. Data: 2013-12-13 02:40:28
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    ACMM-033 <v...@i...pl> napisał(a):
> [...]
    > ? :)
    > W wolnym czasie postaram się jeszcze lepiej wykazać jego głupotę :)

    Oba wyrażenia tłumaczone są jako bus driver, czyli poprawnie. Co więc w tym
    głupiego?
    Na odstresowanie proponuję:
    http://www.exocomics.com/comics/comics/117.jpg
    http://www.comedyshack.co.za/wp-content/uploads/2011
    /04/usb.jpg

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2013-12-13 02:51:06
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 13 Dec 2013 02:18:20 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >? :)
    >W wolnym czasie postaram się jeszcze lepiej wykazać jego głupotę :)

    Nie jest glupi. "Sterownik magistrali" to bus driver. "Bus" to
    magistrala. Driver to sterownik

    "Kierowca autobusu" to bus driver. "Bus" to autobus. Driver to
    kierowca

    Ja bym nie pzretlumaczyl lepiej. Angielskiego uzywam od 40 lat, jakby
    co...

    A.L.

  • 4. Data: 2013-12-13 03:46:39
    Od: orcos <s...@z...pl>

    > Oba wyrażenia tłumaczone są jako bus driver, czyli poprawnie. Co więc w
> [...]

    Amerykanom jak zwykle się wydaje, że wszystko oni wymyślili. Tymczasem
    termin USB pochodzi z języka niemieckiego i oznacza Umfassend
    Systematische Bindung.

    --
    ...|_OR|...
    ...|COS|...

  • 5. Data: 2013-12-13 09:19:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 02:18:20 +0100, ACMM-033 napisał(a):

    > W wolnym czasie postaram się jeszcze lepiej wykazać jego głupotę :)

    To nie komp jezd gópi, to ęglisz jest gópi :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2013-12-13 13:41:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-12-13 02:18, ACMM-033 pisze:
> [...]
    > ? :)
    > W wolnym czasie postaram się jeszcze lepiej wykazać jego głupotę :)

    Ty się ciesz, że nie masz do tłumaczenia nic z klasycznej łaciny. Tam to
    dopiero masz multum czasów, multum znaczeń dla jednego wyrazu, często
    znaczenie się zmienia od szyku wyrazów.

    Ale nawet podstawowa znajomość łaciny bardzo pomaga w zrozumieniu
    języków nowożytnych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2013-12-13 14:25:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To nie komp jezd gópi, to ęglisz jest gópi :)

    A co oni mają powiedzieć widząc tłumaczenie tak dalekich od siebie rzeczy
    jak castle i lock na polski :).
    P.G.

  • 8. Data: 2013-12-13 16:44:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ACMM-033 pisze tak:

> [...]

    > Jak ktoś ma automatyczne tłumaczenie zobaczy od razu, jak nie, to
    > niech naciśnie "tłumacz"... i wyjaśni mi wyniki tłumaczenia :))

    żaluzju ja nie poniał :(

    --
    Piter

  • 9. Data: 2013-12-13 16:50:28
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:l8dok4$keg$1@node2.news.atman.pl...

    > Oba wyrażenia tłumaczone są jako bus driver, czyli poprawnie. Co więc w
    > tym głupiego?

    Wynik, który może zmylić. Przecież nigdzie nie napisałem, że samo
    tłumaczenie pl-ang. jest złe.

    Ale czemu w takim razie, nie chce mi z powrotem przełożyć "bus driver" na
    "sterownik magistrali"?
    Mądry komputer? :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 10. Data: 2013-12-13 16:54:11
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    ACMM-033 <v...@i...pl> napisał(a):
    > Wynik, który może zmylić. Przecież nigdzie nie napisałem, że samo
    > tłumaczenie pl-ang. jest złe.

    Tak właściwie to nie napisałeś o co Ci chodzi, stąd założenie, że
    tłumaczenie miałoby być złe.

    > Ale czemu w takim razie, nie chce mi z powrotem przełożyć "bus driver" na
    > "sterownik magistrali"?

    Nic nie napisałeś o tłumaczeniu w drugą stronę.

    > Mądry komputer? :)

    Robisz problem z niczego. Po prostu dla pojedynczych wyrazów podaje kilka
    możliwości (funkcja słownika), a dla wyrażeń to, które jest
    najpopularniejsze (tak jak najczęściej ludzie tłumaczą).

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/