  • 31. Data: 2010-08-25 10:35:49
    Temat: Re: Komputer pod TV (trochę długie)
    Od: "gary" <g...@p...onet.pl>

    Wg. mnie najlepsza platforma na dzien dzisiejszy jest Intel D945GSEJT, do tego
    dekoder h.264 dedykowany na miniPCI-E Broadcoma.

    Plytka piekna, ma wszystko co trzeba, super ekonomiczna, zasilana 12v...

  • 32. Data: 2010-08-25 12:28:46
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > Po to że juz mam całkiem niezły TV. Po co mam kupować coś co już mam? Zresztą
    > sami piszecie,że jest tyle rozwiazań... a to TV,a to jakiś media player a to
    > jeszcze inne cudo. uważam generalnie, że każde z nich jest dobre tylko każdy
    > musi wybrać coś dla siebie. W moim przypadku wybieram małego kompa pod TV.

    "Jakiś media player" to praktycznie prawie taki mały komp pod TV, tylo, że:
    - o wiele tańszy
    - o wiele mniej problemów.

    latet

  • 33. Data: 2010-08-25 15:39:14
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ja mam LG z usb i mkv 1080p chodzą idealnie a napisy w formacie srt czytane
    są bezbłędnie.

    PC

  • 34. Data: 2010-08-26 10:07:52
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-08-24 15:25, akanid pisze:

    > sprawdziłem na dwóch odtwarzaczach. mój ostatni ten co mam jest BD i
    > czyta takie filmy o ile nie są to mpgi a napisy wyłącznie w MicroDVD.
    > Każde konwertowane napisy z czego innego sie albo rozjeżdzają
    > _masakrycznie_ albo "nie znikają"

    to masz chyba słabiutki odtwarzacz, u mnie na tv ( a nie jest to
    odtwarzacz tak uniwersalny jak o!play czy Arriva) chodzi prawie wszystko
    co jest mkv, nawet te, które na wydajnych komputerach sie tną - a ty
    składasz średnio wydajny

    > Właśnie dlatego dopytuję się tutaj dokładniej o sprzęt :-)

    Przez dedykowane chipy miałem na mysli te, które montowane są w
    odtwarzacza mkv - oferta hyundaja, WD, Asmax, Asus, arriva i całej masie
    sprzętu tzw odwarzaczy sieciowych - gdzie za 300-500 zł masz sieć, kilka
    portów usb, e-sata i wydajność procka za 400-500 zł (a gdzie pozostałe
    koszty kompa)

    Nie liczę już odtwarzaczy dostępnych na rynku ale pewnie jest ich ze 30
    plus kilkadziesiąt modeli tv.

    Jak dla mnie to co mam czyli dysk podpięty pod tv a tv do amplitunera w
    zupełności wystarcza ;-)

  • 35. Data: 2010-08-26 13:25:34
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > Jak dla mnie to co mam czyli dysk podpięty pod tv a tv do amplitunera w
    > zupełności wystarcza ;-)

    Mam podobnie i wszystko jest super z jednym wyjątkiem - jeśli TV wypuszcza do
    ampa strumień DTS (a taki jest w większości plików MKV), to występuje znaczne
    rozjechanie dźwięku z obrazem. Słychać też ogromne przesunięcie w czasie między
    dźwiękiem z głośniczków TV a tym z głośników podpiętych do ampa. Wyregulować
    tego niestety nie mogę bo zakres regulacji opoznienia w ampie mam bardzo maly
    (10-25 ms). Przydałby się z 200 ms. Natomiast nie mam tego problemu, jeśli jest
    to strumień AC3 albo PCM (także utworzone przez TV z DTS).

    Tymczasowo problem rozwiązuję odtwarzając pliki MKV z... kompa (Akanid, trochę
    racji jednak masz) - przy pomocy genialnego VLC Media Playera, który umożliwia
    swobodną regulację synchronizacji dźwięk/obraz. Tylko mam wrażenie (ale może to
    kwestia regulacji), że obraz jest lepszy, gdy odtwarzam z prosto z TV, a ten
    wysłany przez VLC Media Playera jakby nieco rozmydlony. Jeśli ten sam film
    odtwarzam w pececie z pliku ISO (Blue Ray) przez PowerDVD to obraz jest tak samo
    dobry, jak ten generowany przez sam telewizor. Chyba wewnętrzne kodeki VLC Media
    Playera są temu winne...

    latet

  • 36. Data: 2010-08-26 13:39:38
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-08-26 15:25, latet pisze:

> [...]
    > Przydałby się z 200 ms. Natomiast nie mam tego problemu, jeśli jest to
    > strumień AC3 albo PCM (także utworzone przez TV z DTS).

    Więc dla uściślenie nie jest to problem odtwarzaczy stacjonarnych/tv bo
    istnieje także na komputerze. Lepszy w znaczeniu posiadający większy
    zakres regulacji amplituner lub posiadający taką regulację odtwarzacz są
    rozwiązaniem. Co do jakości obrazu potwierdzam VLC generuje mniej
    klarowny obraz niż dekoder sprzętowy ale to raczej oczywiste

  • 37. Data: 2010-08-26 14:18:48
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    > Zabawa? Zaklęcia? 5 minut konfiguracji i tyle.

    > Zerknij np. na PS3 media server. Jka masz kogoś z PS3 do przetstowania
    > to soft jest darmowy. Żadnych czarów nie trzeba - konfiguracja banalna.
    >
    > Zdrówko

    He, a ja odradzam. Bawiłem się i TVersity i PS3 Media Server. Do niczego
    poza udostępnianiem mp3 to się średnio nadaje.

    Do streamingu czegoś 1:1 z komputera do PS3 to się nie nadaje, zwykle
    próbuje robić transkodowanie niezależnie od tego, czy PS3 łyka wybrane
    formaty czy nie. Na PS3 kontrola tego serwera to koszmar i straszliwe
    lagi, częste błędy, nie możliwość przewijania, zastopowania itp. O
    napisach można spokojnie zapomnieć, bo o ile jakiś czas temu dawało się
    to zrobić DirectVobSubem i ffdshow na kompie i TVersity, to teraz nie ma
    możliwości....

    Jeszcze o ile chodzi o materiał "nie HD" to daje radę to rozwiązanie,
    ale resztę lepiej odpuścić.

    Jeśli chodzi o bezproblemowość rozwiązania, to niestety, sreaming na
    konsolę - testowałem i na PS3 i na X360 jest delikatnie mówiąc, o dupę
    potłuc. Jako ciekawostka i do mp3 - tak, jako centrum multimedialne do
    filmów HD - nie.

  • 38. Data: 2010-08-26 15:03:15
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    "
> [...]
    > konsolę - testowałem i na PS3 i na X360 jest delikatnie mówiąc, o dupę
    > potłuc. Jako ciekawostka i do mp3 - tak, jako centrum multimedialne do

    "

    Nie wiem czy mowimy o tym samym ps3 mediaserwerze bo ja nie spotkalem
    sie z zadnymi lagami i zawieszaniem, moze dlatego ze mam wszystko
    poprawnie skonfigurowane i polaczone w Gbit sieci lokalnej.

    :):):)

  • 39. Data: 2010-08-26 16:23:20
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > dobry, jak ten generowany przez sam telewizor. Chyba wewnętrzne kodeki VLC Media

    A tego nie możesz zainstalować? Ja mam i nie narzekam.
    http://www.free-codecs.com/download/Haali_Matroska_S
    plitter.htm

    --
    animka