eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetKomputer daje się włączyć raz na kilkanaście prób wciśnięcie przycisku power › Re: Komputer daje się włączyć raz na kilkanaście prób wciśnięcie przycisku power
  • Data: 2015-11-03 17:21:28
    Temat: Re: Komputer daje się włączyć raz na kilkanaście prób wciśnięcie przycisku power
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w
    news:n19vug$pec$1@node1.news.atman.pl ...
    :
    :W dniu 2015-11-03 o 07:27, Piotr Rezmer pisze:
    :
    : >> Po co takie kombinacje alpejskie ?
    : >> Miernikiem za dwadzieścia czy trzydzieści złotych sprawdzi
    : >> napięcia podczas "pracy" czy na "obciążeniu" jak kto woli
    : >> i będzie wiedział czy to zasilacz czy nie.
    : >
    : > A czy jest możliwość że zasilacz impulsowy da niewygładzone napięcie
    : > wyjściowe? Np. piła o dość dużej amplitudzie? Miernik pokaże wartość
    : > uśrednioną, która może być bardzo bliska znamionowej.
    : >
    : Nie wiem, nie mam oscyloskopu.
    :

    No właśnie z tym uśrednianiem jest kłopot. Trzeba więc dobrze wiedzieć *jak* to
    mierzyć, oraz to, *co* się tak naprawdę mierzy...

    Przy próbie mierzenia czasami bywa (a już szczególnie w przypadku zasilaczy
    impulsowych) że cyfry na wyświetlaczu miernika miotają się jak gówno w
    przerębli, i niewiele można z tego ich trzepotu wywnioskować. No i też nie
    zawsze da się zmierzyć niektóre "żyły" zasilające -- faktycznie pod standardowym
    obciążeniem. Przede wszystkim te, które "napędzają" płytę główną; trzeba by do
    tego mieć jakąś (bo ja wiem) przelotkę?

    Natomiast suflowane przeze mnie "podpięcie na krzyż", to w pełni "test prawdy",
    bo daje dość jednoznaczną odpowiedź, i to nie tylko czy padł zasilacz, ale czy
    też przypadkiem diabli wzięli płytę, czy nie jedno, ni drugie, ni trzecie...

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak