    From: McArti <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kompakt idealny? Duza matryca w malym body
    Date: Fri, 8 Jun 2012 16:05:15 -0700 (PDT)

    On 9 Cze, 00:05, Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote:

    > A czy Ty wiesz, o czym jest dyskusja? Przypomn : o por wnywaniu matryc.
    >
    > PP

    Jesteś raczej jedyną osobą która nie wie o czym jest dyskusja i
    seriami myli pojęcia.
    Pierwsze: rozmiar calowy jest obecnie używaną jednostką identyfikującą
    jednoznacznie typoszereg produkowanych matryc i nie ma w tym nic
    marketingowego.

    Po drugie raczej nie widziałeś nie wywołanego RAWa, choć jest to
    możliwe, i mało ma to wtedy wspólnego ze "zdjęciem". Siatka zielono
    niebiesko czerwonych krateczek z silna przewagą zielonego jest raczej
    mało podniecająca.

    ps. nie karmić trolla.

    W RX100 brakuje mi tylko uchwytu. poza tym aparacik jest genialny.
    takiej jakości kieszeniowca jeszcze nie było.
    1" jest o wiele fajniejszym rozmiarem niż 4/3" gdzie wszystko nie jest
    dostatecznie małe.
    RX100 ma chyba pierwszy f/1,8 z zamykającymi szkło listkami przy tak
    dużej matrycy.