  • 31. Data: 2013-11-12 16:42:12
    Temat: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:slrnl82u3h.jfr.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Szczęście, że drugiego takiego masztu jak ten, już nigdzie nie było.

    Już, to rzeczywiście nie, ale podobno był wcześniej i też fiknął. Gdzie -
    tego nie wiem...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 32. Data: 2013-11-12 16:55:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Nov 2013 16:26:51 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Ja się podpinam :)

    Chyba trzeba będzie się z tego wyleczyć, przeczytaj forum na tej
    stronie co jf podlinkował. W skrócie nie da się bo właściciel
    (Orange) nie pozwala, m.in. z powodów bezpieczeństwa bo nikt nie wie
    co jeszcze tam działa a co nie, obłęd.
    Dla mnie hitem była reakcja jednego z przedstawicieli Orange: "co
    najwyższy na świecie maszt chcielibyście zobaczyć?". Rotfl.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2013-11-12 16:59:47
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Jakiego "wizowania"? Radio gra, chyba ze wjade do tunelu dlugiego na
    > kilometr albo do garazu podziemnego.

    Wizowanie - nakierowanie się na wiązke. Jeśli to ma być z satelity
    geostacjonarnego (a to jest ok. 36kkm nad Równikiem), to ja zwyczajnie, nie
    uwierzę, że ot tak sobie tam nadaje i wszyscy na kawałeczku druta odbierają.
    Bo Alaska to też USA przecież, a tam jest już sporo na północ. Że luda tyle,
    co w Krakowie? Ale oni chyba nie gorsi? A Hawaje? Do takiego satelity
    nakierować się, to trzeba bardzo precyzyjnie, a auto trzęsie, a raczej z
    talerzem nie będzie jeździć. Więc wtedy pewnie moc na tyle duża, że mimo
    oddalenia, mimo tego, ze wiązka mocno pod kątem (a to ją osłabia), autko
    sobie wesoło popyla, podskakując w takt jazdy i odbiór nie ginie... Nie, to
    nie może być odbiór bezpośrednio z satelity. No i jeszcze tak precyzyjnie
    zawężone do obszaru USA...? Nie spotkałem się, aby satelita tak precyzyjnie
    mial wykreowaną wiązkę o odpowiedniej mocy, żeby utrzymać te granice. Tam
    MUSI być albo sieć nadajników naziemnych, zgoda, zasilanych sygnałem z
    satelity, albo musi być sieć małych satelitów, coś na kształt Iridium, bądź
    innych podobnych projektów.

    > No, pod woda nie gra. W piwnicy tez nie. Ale na przykald w domu to mam
    > transponder ktory przerabia sygnal satelitarny ba 900 MHz i slychac go
    > wszedzie

    Jestem poważnie zainteresowany, skąd tak naprawdę bierze sygnał ów
    transponder, jak to jest zrealizowane tam na górze.

    > I tak by ci nie dalo sie zarejestrowac. Satelity pokrywaja tylko USA i
    > poludniowa Kanade.

    Nie mam potrzeby takiej rejestracji. Skoro mogę mieć za darmo, to po co mam
    płacić? Łącze mam szybkie i jest to prawdziwe 150Mbit/s, więc spoko mogę
    sobie takich sygnałów naraz więcej, niż jeden ściągać. W szpitalu Jedynki
    słuchałem przez Aero2, które jest wolne, mimo to nie rwało.

    > Zeden satelita, tzreba miec drut

    Najpierw wspominasz o satelicie, cytuję
    > No, pod woda nie gra. W piwnicy tez nie. Ale na przykald w domu to mam
    > transponder ktory przerabia sygnal satelitarny ba 900 MHz i slychac go
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > wszedzie

    a potem
    > Zeden satelita, tzreba miec drut

    to ja już się pogubiłem...
    Skoro firma tak zaciekle kryje się, aby nie ujawnić techniki, jaką się
    posługuje, to hmm... chyba bym nie zaufał i nie skorzystał, gdyby przyszło
    co do czego... Mnie nie jest tak łatwo wziąć.

    Żeby nie było - Andrzej, ja ci nic nie zarzucam, broń boże. Po prostu, jeśli
    mam z czymś do czynienia, to lubię choć trochę wiedzieć, jak to działa, z
    czym to się je.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 34. Data: 2013-11-12 17:02:13
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Łakomy kąsek dla kogo ? Wiem że technika nadawcza wysokich mocy jest

    Tego nie wiem, nie kręcę się w tamtych kręgach.

    > dosyć konserwatywną ( lampy i te sprawy ), mimo to jest to 40 letni

    Chyba utrzymywany i w miarę szybko (pomijając rozmontowaną resztę) gotów do
    jakiejkolwiek pracy...?

    > sprzęt. Na filmie nie widać ani jednego miernika cyfrowego, same
    > wychyłomierze. Jest szansa że komuś się to przyda w XXI wieku ?

    Co jest złego w miernikach, co się wychylają?
    Ja bym bardzo chętnie z takich skorzystał do swoich projektów.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 35. Data: 2013-11-12 17:09:40
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-11-12 17:02, ACMM-033 pisze:

    > Co jest złego w miernikach, co się wychylają?

    40 letnia mechanika, co niekoniecznie musi trzymać klasę po 20 latach
    bezczynności.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 36. Data: 2013-11-12 17:31:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-12 16:55, Marek pisze:

> [...]
    > działa a co nie, obłęd. Dla mnie hitem była reakcja jednego z
    > przedstawicieli Orange: "co najwyższy na świecie maszt chcielibyście

    Niestety, w Orange siedzi pełno debilków.
    Niedawno był u mnie technik. Był dość "sztywny". Dopiero, jak okazało
    się w czasie rozmowy, że ja też pracowałem trochę na centrali (jeszcze
    Strowger), to zaczął być "normalny". Powiedział m.in., że normą jest, iż
    "starych", zasłużonych, doskonale znających się na swojej robocie
    (łącznie z technologiami cyfrowymi) ludzi zwalnia się, bo młodzi po
    studiach są tańsi :(
    A że taki nie odróżnia wybieraka od podbieraka ;) to już nikogo nie
    obchodzi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 37. Data: 2013-11-12 18:02:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Nov 2013 17:31:20 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > A że taki nie odróżnia wybieraka od podbieraka ;) to już nikogo nie

    Do czego w Orange potrzebna jest wiedza czym one się różnią? :-)

    --
    Marek

  • 38. Data: 2013-11-12 18:56:12
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ciekawe czy byłaby szansa na zorganizowanie wycieczki po obiekcie, takiej
    > z przewodnikiem, który mogłoby poopowiadać o urządzeniach itp. Oczywiście
    > z zrzutką na przewodnika. Chyba byliby chętni?

    Powspominałbym - wstępnie się piszę.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 39. Data: 2013-11-12 19:08:59
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > 40 letnia mechanika, co niekoniecznie musi trzymać klasę po 20 latach
    > bezczynności.

    Myslisz, że już wystarzone dalej się zestarzało? Może i tak, duży problem
    "wyskalować"? Skoro i tak pewnie boczniki, posobniki, dzielniki, pozmieniać
    proporcje i jadziem. Kolega, który mi dawno temu naprawiał stare LAVO-2
    powiedział, że coś się reguluje mostkiem magnetycznym na ustroju, żeby
    trzymało parametry.
    Posprawdzać ustroje, ktry odchylony, ktry mieści się w zakresie i zostawić,
    co się da. Zaletą miernika wskazówkowego, czy to mechanicznego, czy nawet
    takiego na LCD udającego wychyłowy, jest to, ze wystarczy rzut oka, aby się
    zorientować, czy wartość mierzona nie rozjechała się zbytnio, nawet jak
    technik jest bez okularów, bo np. zgubił w sraczu, to nadal widzi kąt, pod
    jakim jest wychylona wskazówka, w raie wątpliwości podejdzie bliżej i się
    przypatrzy. Na cyfry trzeba popatrzeć i je zinterpretować i w razie
    zgubienia okularów ma się kłopot, tu nie ma kąta, który można na szybko
    zinterpretować. Po prostu każdy rodzaj wskazania ma swoje "zady i walety".
    Ja, na centrali, wolałem mieć miernik wskazówkowy, dzięki ruchom wskazówki
    szybciej zgadywałem co się z linią dzieje.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 40. Data: 2013-11-12 19:12:21
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-11-12 19:08, ACMM-033 pisze:

    > Myslisz, że już wystarzone dalej się zestarzało? Może i tak, duży
    > problem "wyskalować"?

    Problem znaleźć kogoś kto potrafi to zrobić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem