  • 21. Data: 2013-11-12 01:42:15
    Temat: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > To nawet nie dało się zrobić "no już dobra, odbudujemy i pojedzie z modą
    > dziesięciokrotnie mniejszą, aby stało tam, gdzie stało"? Przecież nadajniki
    > można było "przerobić", aby nadawały z mocą nie powodującą przekroczenia
    > norm...? A później ewentualnie czy po cichu, czy po kroczku kroczek, dążyć
    > do ostatecznego osiągnięcia mocy dotychczasowej? Bo to przecież nie tylko
    > nadajnik do słuchania radyjka, ale i wzorzec częstotliwości, dość dobry...

    Tak sobie myślę, że gdyby to Radio miało obrotnego Dyrektora, to kto wie...

    Jarek

    --
    -- To była taka scenka kabaretowa do śmichu ale było i koniec
    -- A tera kto mi się zacznie śmiać ten dostanie w ryj.

  • 22. Data: 2013-11-12 02:27:15
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 12 Nov 2013 00:52:47 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    >
    >No jasna sprawa, że to przyszłość. Ale jak jest z wizowaniem do satelity w
    >czasie jazdy? szeroka wiązka, czy niskie satelity?

    Jakiego "wizowania"? Radio gra, chyba ze wjade do tunelu dlugiego na
    kilometr albo do garazu podziemnego.

    >Poza tym, to raczej sprawa na powierzchnię chyba?

    No, pod woda nie gra. W piwnicy tez nie. Ale na przykald w domu to mam
    transponder ktory przerabia sygnal satelitarny ba 900 MHz i slychac go
    wszedzie

    >Ale dotrzeć do cennika nienajłatwiej (da się)... chcą w triala wciągnąć i
    >żeby się rejestrować... O nie, nie dam się wciągnąć :P :))
    >Skoro ludzie płacą - pewnie tak...

    I tak by ci nie dalo sie zarejestrowac. Satelity pokrywaja tylko USA i
    poludniowa Kanade.

    >Acha... dostawa przez internet? Od razu z satelity, czy coś pośredniczy w
    >działaniu?

    Zeden satelita, tzreba miec drut

    A.L.

  • 23. Data: 2013-11-12 06:35:17
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-11-11 21:44, ACMM-033 pisze:

    > Może to nadal jest na tyle łakomy kąsek, że opłaca się utrzymywać te
    > resztki?

    Łakomy kąsek dla kogo ? Wiem że technika nadawcza wysokich mocy jest
    dosyć konserwatywną ( lampy i te sprawy ), mimo to jest to 40 letni
    sprzęt. Na filmie nie widać ani jednego miernika cyfrowego, same
    wychyłomierze. Jest szansa że komuś się to przyda w XXI wieku ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 24. Data: 2013-11-12 10:21:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Nov 2013 01:24:08 +0100, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Dwa lata w zawieszeniu.

    Jedyny przypadek jaki kojarzę, w którym osoba odpowiedzialna (z firmy
    przeprowadzającej "remont", a w wyniku zaniedbanie które doprowadziło
    do katastrofy) przed kamerą (ówczesny wywiad) przyznała się do winy i
    powstałego zaniedbania.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2013-11-12 11:26:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 11 Nov 2013 21:10:29 +0100, PeJot <P...@m...pl>
    wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=3d8fhvaDeis
    > Stan na 10.10.2012. Na ten czas nadajniki były chyba kompletne.
    Pytanie
    > otwarte o *perspektywy* takiego stanu rzeczy. Na co liczy
    właściciel ?

    Ciekawe czy byłaby szansa na zorganizowanie wycieczki po obiekcie,
    takiej z przewodnikiem, który mogłoby poopowiadać o urządzeniach itp.
    Oczywiście z zrzutką na przewodnika. Chyba byliby chętni?

    --
    Marek

  • 26. Data: 2013-11-12 13:17:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości
> [...]
    >sprzęt. Na filmie nie widać ani jednego miernika cyfrowego, same
    >wychyłomierze. Jest szansa że komuś się to przyda w XXI wieku ?

    Jesli ktos potrzebuje nadajnika AM duzej mocy, i jest sklonny zaplacic
    za utrzymanie - to tam stoi gotowy.
    Pod warunkiem ze lampy na wymiane sa do kupienia.

    A to ze mierniki nie beda cyfrowe ... wychylowe tez dzialaja, tylko
    byc moze obsluga bedzie drozsza.

    Nawiasem mowiac - jest tam i fragment o miernikach,
    http://www.rcnkonstantynow.pl/test2/index.php?option
    =com_content&view=article&id=117&Itemid=14

    "Katastrofę, jakbym przeczuwał. Każdą konserwację masztu
    wykorzystywałem na różnego rodzaju pomiary w domku antenowym. Tego
    dnia mierzyłem indukcyjność cewki dopasowującej maszt do fidera.
    Korzystałem z 2 przyrządów: starego, pamiętającego czasy wojny, mostka
    admitancji firmy Marconi i nowoczesnego miernika impedancji Hewlett
    Packarda ,kosztującego 10 tys.$. Każdego dnia, po zakończeniu pomiarów
    zabierałem Packarda do budynku, a Marconi zostawał w domku antenowym.
    Marconi składał się z 2 ciężkich paneli, bo był solidnie ekranowany.
    Myślę sobie tak, Marconi swoje już wysłużył, wartość księgową miał
    zero, więc JAKBY CO - nie będzie go żal ! A Packarda szkoda, taki
    ładny i delikatny ... No i stało się, Marconi dostał kopa od masztu,
    aż pancerna obudowa się wygięła i co ...DZIAŁAŁ ! Koledzy mechanicy
    obudowę naprawili i mogłem wciąż używać go do strojenia masztu. HP i
    podobne mu delikatne cuda, do pomiarów masztu nie nadają się, są
    wrażliwe na zakłócenia z masztu i ładunki elektryczne."

    J.

  • 27. Data: 2013-11-12 13:19:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości
    >Mnie zastanawia coś innego. Jak to jest możliwe, że nie odbudowano
    >masztu od razu, z pieniędzy odszkodowawczych/ubezpieczenia?
    >Jak to rozumieć, zepsuli i kary nie ponieśli?

    Moze ubezpieczenia nie bylo, moze przyjeli wartosc ksiegowa zero,
    moze firma zbankrutowala, a moze ... TP odszkodowanie zgarnelo,
    a na odbudowe wojt musi wyrazic zgode ...

    J.

  • 28. Data: 2013-11-12 14:09:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > otwarte o *perspektywy* takiego stanu rzeczy. Na co liczy
    właściciel ?

    Ciekawe na ile Orange wycenia obiekt.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2013-11-12 15:39:00
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-11-12 13:17, J.F pisze:

    > Jesli ktos potrzebuje nadajnika AM duzej mocy, i jest sklonny zaplacic
    > za utrzymanie - to tam stoi gotowy.
    > Pod warunkiem ze lampy na wymiane sa do kupienia.

    Nadajnik stoi bezczynnie od 22 lat i generuje koszty utrzymania. Kto się
    dziś połakomi na nadawanie na AMie ? Ala, mały drobiazg, trzeba maszt
    postawić.

    > A to ze mierniki nie beda cyfrowe ... wychylowe tez dzialaja, tylko byc
    > moze obsluga bedzie drozsza.

    O ile po tylu latach są sprawne i zdobędziesz materiały eksploatacyjne-
    na filmie który linkowałem, w 10:59 pokazany jest "monitor parametrów
    modulacji z funkcją zapisu na taśmie papierowej". Na moje oko to jest
    Bruel&Kjear, do którego nie można zdobyć już oryginalnego papieru i
    nabojów z atramentem ( wiem bo sam kombinowałem ).

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 30. Data: 2013-11-12 16:26:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-12 11:26, Marek pisze:
> [...]
    > takiej z przewodnikiem, który mogłoby poopowiadać o urządzeniach itp.
    > Oczywiście z zrzutką na przewodnika. Chyba byliby chętni?

    Ja się podpinam :)

    Adam.