  • 91. Data: 2013-11-14 12:17:10
    Temat: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:slrnl88oeu.ljf.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Bo te wszystkie proxy rozlokowane po całym świecie, to są wyłącznie
    > przez Polaków stawiane i nikt inny z nich nie korzysta. Podobnie jak
    > wszelkie jailbreaki i sposoby likwidacji DRM robione są nie przez
    > kogoś innego, tylko przez hakerów z nad Wisły.

    No paczpan, ja nawet zhackowałem rejestr badaniowy w swojej centrali
    Pentaconta-GCI (w nicku jest mój numer służbowy z tejże), żałuję, że nie
    jakieś pół roku wcześniej, bo bym chłopakom bardzo ułatwił uruchamianie
    pewnej ważnej relacji (pojemność rejestru to tylko 9 cyfr, a potrzeba było
    przynajmniej 14).

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 92. Data: 2013-11-14 16:42:07
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 14 Nov 2013 05:38:38 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    >wszelkie jailbreaki i sposoby likwidacji DRM robione są nie przez
    >kogoś innego, tylko przez hakerów z nad Wisły.

    Mowimy o roznych rzeczach. Z faktu ze Chinczycy kradna nie wynika ze
    ja tez powinienem krasc.

    A.L.

  • 93. Data: 2013-11-14 16:43:27
    Od: A.L. <a...@a...com>

    NTG

    A.L.

  • 94. Data: 2013-11-14 17:30:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Mowimy o roznych rzeczach. Z faktu ze Chinczycy kradna nie wynika ze
    > ja tez powinienem krasc.

    A Ruscy piją. Zaś Żydzi, to w ogóle szkoda gadać. Nie wiem, pewnie jestem
    przewrażliwiony, ale trudno mi się powstrzymać przed jakąś złośliwością
    gdy słyszę coś takiego. "Dopiero poza Polską zobaczyłem, że prawo może
    być prawem i że można nie kraść -- bo wszędzie jest lepiej, tylko w Polsce
    jest źle i ludzie są źli". Ewentualnie dorzućmy tej Polsce do towarzystwa
    Chiny. Albo Rosję czy inne Murzynowo lub Żydostwo.

    Ja nie pierwszy raz spotykam się z takim myśleniem u emigrantów. Wiem, że
    to zaspokaja jakieś wewnętrzne potrzeby, a psycholodzy mają na to nawet
    swoją mądrą nazwę. Tym, którzy są u siebie trudno jest się dogadać z tymi,
    którzy nie są. Mnie też jest trudno. Ja zdecydowanie wolę takich, co
    mówią "różnie bywa na świecie, ale *u nas* jest najlepiej". I jest mi
    absolutnie wszystko jedno, czy mówiąc "u nas", mają na myśli Nowy Kraj,
    czy Stary.

    Jarek

    --
    On tymczasem mówi -- Stany Zjednoczone
    To największe państwo z wszystkich świata państw

  • 95. Data: 2013-11-14 18:12:21
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > Mowimy o roznych rzeczach. Z faktu ze Chinczycy kradna nie wynika ze
    > ja tez powinienem krasc.

    Ale też nie oznacza, że w każdym musimy się dopatrywać (potencjalnego)
    złodzieja, bo jest <tu wstaw "Żydem", "Polakiem", "Murzynem" (dla mnie to
    słowo jest stuprocentowo neutralne), itd.>

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 96. Data: 2013-11-14 18:19:17
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 14 Nov 2013 16:30:37 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    >jest źle i ludzie są źli". Ewentualnie dorzućmy tej Polsce do towarzystwa
    >Chiny. Albo Rosję czy inne Murzynowo lub Żydostwo.

    Sorry, wzruszam ramionami. Tych "mysli" kontynuowac nie bee.

> [...]
    >mówią "różnie bywa na świecie, ale *u nas* jest najlepiej". I jest mi
    >absolutnie wszystko jedno, czy mówiąc "u nas", mają na myśli Nowy Kraj,

    Tych tez nie. W kazdym razie, sadze ze lepiej znam Polakow niz Kolega
    "emigranoow".

    Jakis czas temu, ba blogu "Belfer Blog" tygodnika Polityka, odbyla sie
    dyzkusja na temat przestzregania prawa i o tym jak mlodziez uczyc
    przestzregania prawa. Blog jest dla nauczycieli, i wiekszosc
    publicznosci to nauczyciele. Otos, owi NAUCZYCIELE doszli do
    nastepujacej definicji pzrestzregania prawa: Przestzreganie prawa
    polega na tym ze przestzrega sie przepisow KTORE UWAZA SIE ZA SLUSZNE.
    Przepisy niesluszne mozna olewac.

    I tak mowia NAUCZYCIELE.

    A takie potrzeganie prawa wiadc w Polsce na lewo i parwo: Od Rzdu,
    przez Sejm, po Jasia NA ulicy.

    I tyle na ten temat, bo to jest grupa "elektronika"

    A.L.

  • 97. Data: 2013-11-14 18:38:00
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A takie potrzeganie prawa wiadc w Polsce na lewo i parwo: Od Rzdu,

    Parwo - oj, paaaskudne choróbsko :(

    > przez Sejm, po Jasia NA ulicy.

    Generalizujesz. Jasiem na ulicy jestem np. ja. Chyba nie chcesz mi zarzucić,
    że łamię prawo, "bo jestem Jasiem na ulicy"? Bo jestem, nawet była to jedna
    z moich ksywek w szkole. A także tym imieniem literuje się środkową literę
    sufiksu w moim znaku amatorskim, rozważam też przyjęcie tego imienia na
    bierzmowaniu.
    Kurwa i złodziej, to kurwa i złodziej. Może nimi być Amerykaniec, Murzyn
    (jak pisałem, jest to dla mnie słowo neutralne, a tzw. poprawność polityczną
    mam w dupie, głęboko), Azjata, Żyd, Hindus, Indianin, Meksykanin, Polak,
    Rusek, Chińczyk, młody, stary, gruby, chudy, wysoki, niski, łysy, owłosiony,
    zdrowy, chory... itd. Ale tak samo, wśród wymienionej grupy ludności mogą
    być osoby super, których jedynym grzechem będzie to, że są tym, kim są.
    Irena Sendlerowa, która ma na swoim koncie dwakroć więcej uratowanych
    istnień, niż Oskar Schndler, nie dzieliła ludzi na nacje, wzrost, wiek, itd,
    a jedynie, za swoim ojcem zresztą, na dobrych i złych. Nie generalizujmy.

    > I tyle na ten temat, bo to jest grupa "elektronika"

    Zgadzam się.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 98. Data: 2013-11-14 20:18:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Nov 2013 11:19:17 -0600, A.L. napisał(a):
> [...]
    > nastepujacej definicji pzrestzregania prawa: Przestzreganie prawa
    > polega na tym ze przestzrega sie przepisow KTORE UWAZA SIE ZA SLUSZNE.

    A co maja mowic ? Przeciez oni tez maja swoje przepisy, slusznych
    przestrzegaja, nieslusznych nie, bo sie nie da :-)

    Andrzeju, przeciez tak jest wszedzie.
    "Obywatelskie nieposluszenstwo" to nie jest polski termin.

    Ma byc po amerykansku ? Jak dziecko w przedszkolu przeszkadza, to sie
    wzywa policje, ci zakuwaja w kajdanki i odwoza na posterunek.
    W sumie slusznie, bo nauczyciel przeciez nie ma zadnego prawa do
    karania i nic wiecej nie moze zrobic.

    > A takie potrzeganie prawa wiadc w Polsce na lewo i parwo: Od Rzdu,
    > przez Sejm, po Jasia NA ulicy.

    Coz chcesz, 200 lat zaborow, 20 lat demokracji, jak mamy miec dobre
    prawo ?

    > I tyle na ten temat, bo to jest grupa "elektronika"

    Spoko, my to mamy takie jedno prawo, co sie nazywa CE/EMC, i mozemy o
    nim dlugo dyskutowac. A jak nam sie znudzi, to mozemy podyskutowac o
    slusznosci RoHS, prawie o gospodarce odpadami, zakazie zarowek itp :-)

    Sa prawa sluszne i niesluszne :-)

    J.

  • 99. Data: 2013-11-14 20:25:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Sorry, wzruszam ramionami. Tych "mysli" kontynuowac nie bee.

    Jestem ogromnie wdzięczny z tego powodu. Naprawdę.

    > Tych tez nie.

    Czuję, że się znakomicie rozumiemy. Tego właśnie oczekiwałem.

    > W kazdym razie, sadze ze lepiej znam Polakow niz Kolega "emigranoow".

    Bo emigrant, to już nie jest Polak. To coś więcej.

    [...przemyślenia ważkie: o Jasiu, o pani w szkole, o Sejmie i o Polsce...]

    > I tyle na ten temat, bo to jest grupa "elektronika"

    Z tego to powodu niektórzy mogli oczekiwać na przykład czegoś o metodach
    selektywnego dekodowania sygnału cyfrowego w warunkach jednokierunkowej
    łączności. Nie doczekali się. Widocznie nie było to "na temat".

    Jarek

    --
    Ankla Dżeka bojsy bez labour permission
    Chcą przyjechać z Polski, waxować w ofisie

  • 100. Data: 2013-11-16 00:53:52
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Z tego to powodu niektórzy mogli oczekiwać na przykład czegoś o metodach
    > selektywnego dekodowania sygnału cyfrowego w warunkach jednokierunkowej
    > łączności. Nie doczekali się. Widocznie nie było to "na temat".

    No, ja chciałem się zorientować, jak jest możliwy dobrej jakości, czyli
    nieprzerwany, mobilny odbiór, sygnału z satelity, odległego średnio o 35
    kkm, z antenką w urządzeniu wielkości pudełka zapałek. Bo w końcu każdą
    antenę można sprowadzić do dipola.
    Ten librujący w ósemkę satelita Syriusz, pierwszy, drugi, itd, naprawdę
    skojarzy mi się z terle-dyfuzją w byłym ZSRR, nie wiem, jak teraz, gdy
    technika poszła do przodu, tamtejsze satelity były właśnie na wydłużonych
    orbitach i przewracały swoje anteny, aby trafić odpowiednią wiązką w swój
    rejon - mimo przesuwu czasu, a było tego daleko więcej, niż w Usiech, OIDP,
    11, w miejsce 4, czy 6, stref czasowych, każda ze stref dostawała program
    telewizyjny o godzinie, jak cała reszta kraju. No i ponoć zdarzało się, że
    satelicie się rypło i przekierował anteny nie tam, gdzie powinien... i
    program dnia rozjeżdżał się na kilka minut :) Taki satelita na wydłużonej
    orbicie jest widziany, jako kreślący ósemki, o kształcie analemmy słonecznej
    i czasem ucieka antenie odbiorczej, to i trzeba się dokierować - takie
    dokierowywanie się anteną odbiorczą nazywa się wizowaniem. Chcąc pruć
    szeroką wiązką by pokryć kraj, lub nawet jego część, musiałby wożyć w to
    dużo energii, inaczej sygnał w odbiornikach zginąłby pewnie w szumach, albo
    wiązka wyskoczyła by odbiornikowi z anteny i odbioru by nie było, i nie dało
    by się nawizować, bo zbyt wąska wiązka smażyła by sąsiadów na ulicy obok,
    nie nas :)
    Animacja pod linkami, które dostałem tu na grupie trochę mi mówi, ale jakoś
    nie chce mi się to zbilansować energetycznie... Chyba, że mamy jak w GPS,
    sygnał poniżej szumu (podobno dobre komputery wyciągną sygnał 80dB poniżej
    tła...? W maglu zasłyszałem, słusznie prawili?) i potężny mocowo, nie
    rozmiarami procesor, który to liczy, wyłuskując bity z szumu tła, elementów
    (nie kąpiemy tego w ciekłym helu...), zakłóceń w otoczeniu, interferencji,
    itd..., a następnie składający to do kupy i jeszcze zbierający od centrali
    "permiszyns"...
    Ja wiem, że dzisiejsza technika za małe pieniądze oferuje ludziom to, o czym
    wielu nawet 20 lat temu jeszcze nie śniło, ja nie przypuszczałem ćwierć
    wieku temu, że wieczorem usiądę przy komputerze (peceta mam na mysli), który
    kosztować będzie mniej, niż czterocyfrową sumę, a zwykły laptop (które to
    słowo wówczas pewnie bym potraktował jako Sci-fi neologizm) będzie
    dysponował mocą obliczeniową większą, niż Eniac, czy nawet Cray-1... które
    małe nie były... Ale prawa fizyki swoje mają i jak to na wuefie gadali,
    "wyżej chuja nie podskoczysz". Stąd interesuje mnie, jak to na niskim
    poziomie wygląda, że taką transmisję z satelity można odebrać, jak to się
    dzieje, że samochód wjeżdżający na wzniesienia, a potem z nich zjeżdżający,
    podskakujący na wybojach, jadący szybko i chwiejący się od podmuchów wiatru,
    nie traci sygnału, mimo, że kąt "filowania" anteny odbiorczej z pewnością
    zmienia się znacznie.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.