  • 41. Data: 2013-11-12 19:24:12
    Temat: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:l5tque$d1q$1@news.mm.pl...

    > Problem znaleźć kogoś kto potrafi to zrobić.

    No tak... ale potem, jak pieron gwizdnie w coś-tam, to przeżyją raczej takie
    właśnie starocie...?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 42. Data: 2013-11-12 19:31:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-12 19:08, ACMM-033 wrote:
    > tu nie ma kąta, który można na szybko zinterpretować.

    W jednym z numerow Młodego Technika z okolic lat 80 był art o badaniach
    naukowych i okazało się że operator najszybciej wyławia błędne wskazanie
    w gąszczu wskaźników w przypadku gdy sa one wychyłowe. Liniowe
    wskazówkowe nie dawały tak szybkiej reakcji.

    Ostatnio jak widziałem rozdzielnie to były wskazówkowe, cyfrowych
    niewiele. Jesta jakas tendencja zeby wskaźniki zmieniać na cyfrowe? Mam
    na mysli tendencję ogólną. Nie mam na mysli LabView-like zmian, chodzi o
    zwykłe szafy.

  • 43. Data: 2013-11-12 19:59:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

> [...]
    > w gąszczu wskaźników w przypadku gdy sa one wychyłowe. Liniowe
    > wskazówkowe nie dawały tak szybkiej reakcji.

    To wszystko prawda. Przed chwilą w wątku obok napisałem coś na temat
    skuteczności wyłaniania istotnych informacji w gąszczu tekstów w różny
    sposób prezentowanych (też na podstawie badań naukowych).

> [...]
    > niewiele. Jesta jakas tendencja zeby wskaźniki zmieniać na cyfrowe?
    > Mam na mysli tendencję ogólną. Nie mam na mysli LabView-like zmian,

    Ktoś się dzisiaj przejmuje takimi duperelami jak ergonomia czy skuteczność
    przekazywania informacji?! Znajomy jest daltonistą. To nie takie rzadkie,
    w mniejszym lub większym stopniu ma to z osiem procent mężczyzn, ale on ma
    tak bardzo, że bardziej już się nie da. Robi w telekomunikacji. Odkąd się
    pojawiły te kolorowe diodki sygnalizujące, co świecą na zielono, żółto lub
    czerwono, to o producentach tych wynalazków nie powie nigdy bez użycia słów
    powszechnie uznanych za obraźliwe. Zawsze nosi ze sobą jakieś kolorowe
    folijki, przykłada do światełek i dedukuje w jakim kolorze świecą.

    Wystarczy coś nie tak powiedziec na temat innej kilkuprocentowej mniejszości,
    a już się szum podnosi jak nie wiem co. A tu tak daleko idąca daltonofobia
    i nietolerancja jest wciąż akceptowana.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2013-11-12 20:47:19
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > gąszczu wskaźników w przypadku gdy sa one wychyłowe. Liniowe wskazówkowe

    Bo tu już musisz interpretować proporcje, masz więcej wielkości i mózg
    więcej czasu poświęca na przetwarzanie.

    > Ostatnio jak widziałem rozdzielnie to były wskazówkowe, cyfrowych
    > niewiele. Jesta jakas tendencja zeby wskaźniki zmieniać na cyfrowe? Mam

    Może taka, że to przecież staroć, przeżytek, nie nowoczesne :P Tak, jak ten
    miernik z czasów wojny, co się zderzył ze skutkami zwałki masztu i
    działał...

    > na mysli tendencję ogólną. Nie mam na mysli LabView-like zmian, chodzi o
    > zwykłe szafy.

    Może mniej miejsca zajmują, jeśli to jest jakiś statyczny pomiar, operator
    jest przy maszynie i potrzebuje konkretnej, dokładnej wartości, to cyfrowe
    nie mają lepszych...?

    Z lat chyba końcówki 80. pamiętam, chyba ZRK wypuściły nowy magnetofon
    szpulowy, z wychyłowymi, ale liniowo, wskaźnikami wysterowania. Nie można
    było gorszego gówna zrobić, gdyby to były wychyłowe, to obojętnie, czy obok
    siebie, czy jeden nad drugim. Ale te liniowe dali w ciągu, jak nagrywający
    chciał zrównoważyć poziomy nagrania w obu kanałach, to musiał zwichnąć sobie
    gałki oczne, aby to ogarnąć...
    Jeszcze do przyjęcia to:
    http://www.youtube.com/watch?v=6aysHEMJE8k
    ale to, (ostatnia chyba wersja M2405S) jest nie do zaakceptowania: (54
    sekunda)
    http://www.youtube.com/watch?v=pXv5S5Z8Koo
    naprawdę, oczy mnie bolały po patrzeniu na to, ani proporcji ułożyć, ani
    tego zinterpretować... Krótko na rynku było. Bo wcześniej też były obok
    siebie, ale kątowe i można było chociaż wyłapac równoległość wskazówek...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 45. Data: 2013-11-12 20:56:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Wystarczy coś nie tak powiedziec na temat innej kilkuprocentowej
    > mniejszości,
    > a już się szum podnosi jak nie wiem co. A tu tak daleko idąca daltonofobia
    > i nietolerancja jest wciąż akceptowana.

    A masz odpowiednio dużo daltonistów wśród władz, bądź innych ludzi
    powszechnie znanych?
    Sami starozakonni mówią, że z nich wywodzą sie najgorsi antysemici (dla
    ścisłości - semitami są również Arabowie na ten przykład, jakby ktoś nie
    wiedział). A Hitler, to kim był (wg liberalnej wersji TEGO prawa, gdzie
    dopuszcza się również dziedziczenie TEGO po ojcu)? :P A czołówka SS i
    GeStaPo?
    Ja myślę, że to jest (nie umniejszając niczego Żydom, którzy wiele
    ucierpieli za nie swoje winy) klucz do różnych postaw. Jestem gotów się
    założyć, że gdyby we władzach i wśród ludzi szeroko znanych byli np.
    gerontofile, to zaraz by się płakało, że seks ze starszymi, to przecież nic
    takiego :P I że należy im dać równe prawa :P

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 46. Data: 2013-11-12 21:11:07
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik ACMM-033 napisał:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnl82u3h.jfr.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Już, to rzeczywiście nie, ale podobno był wcześniej i też fiknął. Gdzie
    > - tego nie wiem...

    Nie było. Do chwili upadku maszt pod Gąbinem był najwyższą budowlą
    świata - dopiero potem coś wyższego zbudowano.

    --
    Draek

  • 47. Data: 2013-11-12 21:17:34
    Od: "R" <...@n...spam>

    > Do czego w Orange potrzebna jest wiedza czym one się różnią? :-)

    Bo prezes Orange jest wędkarzem i można się w rozmowie o jego hobby wygłupić
    :-).
    R.

  • 48. Data: 2013-11-12 21:17:39
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > Łakomy kąsek dla kogo ? Wiem że technika nadawcza wysokich mocy jest
    > dosyć konserwatywną ( lampy i te sprawy ), mimo to jest to 40 letni
    > sprzęt. Na filmie nie widać ani jednego miernika cyfrowego, same
    > wychyłomierze. Jest szansa że komuś się to przyda w XXI wieku ?

    Technika nadawcza wysokich mocy wcale obecnie nie bazuje na lampach -
    lampy dają tak ze 20 - 30% lepszą sprawność (czyli pozwalają przy
    ekstremalnych mocach nadawczych zaoszczędzić moc zużywaną przez jeden
    tramwaj) - zaś układy tranzystorowe z sumatorami mocy dają
    niewyobrażalna wręcz niezawodność. Jak klęknie jedna lampa we
    wzmacniaczu końcowym to emisja idzie się kochać. Jak klęknie jeden z
    1024 tranzystorów w klasterze to pozostałe go upalą do rozwarcia i
    nadajnik działa bez zauważalnego ubytku mocy - tylko automatyka zgłasza
    alarm (kogutem, syreną, mailem...) że trzeba płytę modułu nr XXXX
    wymienić na sprawną. Cena prądu ma się nijak do ceny czasu reklamowego!

    --
    Darek

  • 49. Data: 2013-11-12 21:20:55
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F napisał:

    > Jesli ktos potrzebuje nadajnika AM duzej mocy, i jest sklonny zaplacic
    > za utrzymanie - to tam stoi gotowy.
    > Pod warunkiem ze lampy na wymiane sa do kupienia.

    Lampy nie są do kupienia - ale są oczywiście do zamówienia u producenta
    albo jego konkurentów. Podejrzewam że w Laminie by to dorobili. Zresztą
    lampy tej klasy się naprawia - zwykle zdycha katoda - wystarczy
    rozlutować bańkę (ceramiczno - metalową zazwyczaj), wydłubać katodę,
    wstawić nową i zlutować całość do kupy. Klasyka dla technologów od lamp
    wielkich mocy.

    --
    Darek

  • 50. Data: 2013-11-12 21:26:00
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > Nadajnik stoi bezczynnie od 22 lat i generuje koszty utrzymania. Kto się
    > dziś połakomi na nadawanie na AMie ? Ala, mały drobiazg, trzeba maszt
    > postawić.

    Maszt to jest mały składnik kosztów w porównaniu do tego systemu
    przeciwwag który jest tam płytko pod ziemią zakopany!

    > O ile po tylu latach są sprawne i zdobędziesz materiały eksploatacyjne-
    > na filmie który linkowałem, w 10:59 pokazany jest "monitor parametrów
    > modulacji z funkcją zapisu na taśmie papierowej". Na moje oko to jest
    > Bruel&Kjear, do którego nie można zdobyć już oryginalnego papieru i
    > nabojów z atramentem ( wiem bo sam kombinowałem ).

    Karta przetworników A/D i byle pecet. Od ręki do zorganizowania.

    Problemem są uwarunkowania środowiskowe - dzisiaj takie moce wymagają
    parę razy większej (zwłaszcza w Polsce z chorym kryterium 7 V/m gdy w
    reszcie Europy jest 20 V/m przy tych częstotliwościach) strefy ochronnej
    niż istniejąca - kupę forsy na wykup nieruchomości wokół nadajnika by
    trzeba!

    --
    Darek