eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKoło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnicaRe: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <5fc53687$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fc53d9e$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fc547c3$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fc5535e$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fc628ee$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fc6372c$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fc6876b$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fcb8135$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Thu, 17 Dec 2020 11:48:11 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.5.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 201216-4, 16.12.2020), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 35
    Message-ID: <5fdb377e$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.37.120.103
    X-Trace: 1608202110 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 547 178.37.120.103:60667
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3069
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:760264
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 17.12.2020 o 11:33, collie pisze:
    > W sobotę, 5.12.2020 o 13:46, LordBluzg(R) napisał:
    >
    >> Spore podniesienie wydajności w yym niemieckim projekcie. Jutro ma
    >> zacząć u mnie wiać ( więc będą pierwsze pomiary. Jak dotąd przy wietrze
    >> 20km/h obraca się obecna turbina ale jeszcze słabo. Ponieważ muszę mieć
    >> porównanie, to właśnie wykonuję drugą turbinę korzystając z tego
    >> niemieckiego projektu ale jednak oprę się o cztery łopaty a nie trzy
    >> (mogę sobie modyfikować).
    >
    > Komercyjne wiatraki pionowe mają 5-7 łopat i startują przy wietrze
    > 7 km/godz. Albo tę ilość łopat producent sobie wymyślił, albo się
    > doktoryzował z łopat.
    >
    > http://www.wiatraki.murat.pl/vawt.html
    >
    >
    No dobra, też bym sobie zrobił coś podobnego ale znamionowa prędkość
    obrotowa tego cuda to 50rpm
    http://www.wiatraki.murat.pl/vawtm1.pdf

    Tak jak w tytule wątku mam silnik rowerowy BLDC 250W, który znamionowo
    potrzebuje coś ok 120rpm, żeby być użyteczny a przekładnie w ogóle nie
    wchodzą w grę. Ilość łopat wpływa na obroty. Im więcej łopat tym
    wolniejsze obroty. Im większa średnica rotora, tym mniejsze obroty. Już
    coś z w/w tam przetestowałem, żeby zobaczyć to w praktyce i
    nieszczególnie to działa. Rotor C (Canstein) ma większą sprawność.

    Gdybym sam robił prądnicę to zupełnie coś innego. Pewnie dałbym duże
    ramiona, więcej śmigieł i wystarczyłoby mi 30rpm.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    ZAMIAST NIEMIECKIECJ CHOINKI WPROWADZAMY SNOPEK SIANA W KĄCIE.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: