eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKoło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnicaRe: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
  • Data: 2020-12-19 12:14:41
    Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 18.12.2020 o 17:03, J.F. pisze:
    [...]
    >> ... ale poszedłem w gotowca i kupiłem pierwszy BLDC i działa znacznie
    >> lepiej niż to co gość opisuje.
    >
    > Bo o tym wlasnie pisze - szczelina bardzo duza, bo cala grubosc cewek,
    > plus znacznie wiecej, bo obwod niedomkniety.
    >
    >
    > Ale w sumie to ja nie o tym, tylko czy taki BLDC ma wyraznie wyczuwalne
    > te "bieguny magnesu" czy slabo ?

    Jest ich chyba z 30sz (cewek) na małym obwodzie, czyli upakowane gęsto.
    Nie rozbierałem tego i może być więcej cewek. Czuć te bieguny w ręce ale
    jest to już wyczuwalne jako stały opór (czuć drobne przeskoki) Podobny
    efekt jest w zwykłym kole rowerowym z "dynamem" w piaście. Kręcąc za
    obręcz tego nie wyczujesz ale kręcąc za ośkę, tak.

    https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1dhgkGFXXXXabXVXXq6xXF
    XXXE/220891147/HTB1dhgkGFXXXXabXVXXq6xXFXXXE.jpg_.we
    bp
    >
    > Akurat mam pod reka tylko naped CD ... nie ma wyczuwalnych "kątów
    > trzymania" ... a nie, cos tam ma, ale bardzo slabo.

    Spróbuj zmniejszyć ramię, czyli kręć za samą ośkę. Co prawda tam sa tak
    słabe magnesy w CD że możesz tego nie poczuć.

    >> Nie zrozumiałeś. Kiedy pojawia się obciążenie prądowe, to idzie
    >> jeszcze ciężej. Po podłączeniu żarówki 40W/12V nie obrócisz już ośką
    >> nawet z nakrętkami. To już dość spory opór.
    >
    > No - zarowka na zimno to niemal jak zwarcie - ona ma ulamek oma.
    > Tym niemniej ten efekt hamowania pojawia sie przy predkosci, a skoro
    > taki duzy opor, to predkosci jak rozumiem prawie nie ma :-)

    No nie ma ale tak ciasno spasowana ta prądnica nawet przy najmniejszym
    obrocie wytwarza już prąd. Stąd wcześniej odniosłem się do możliwości
    stosowania przetwornicy step UP bo wiem że moc BLDC już wtedy jest duża
    (amperaż) ale nie ma jeszcze napięcia odpowiedniego, zeby użyć to
    bezpośrednio.


    > Moze i latwizna, ale sam widzisz, ze fachowosc zadna.
    > To niestety trzeba zrobic jak te silniki - pakiet blach, fikusnie
    > wycietych.
    >
    > Taka "amerykanke" to bym zaczal od rdzeni w tych cewkach, z drutu, ale
    > bedzie "moment zaczepowy".
    >
    > Ewentualnie ... kiedys byly wirniki tarczowe, nadal chyba sa
    > https://komel.com.pl/artykuly3.html

    O tym własnie piszę w sumie, myśląc nad wykonaniem ręcznym na wzór
    amerykanki. Dajesz po prostu więcej cewek ale wraz z ilością cewek
    zwiększa się średnica prądnicy a co za tym idzie trzeba stosować większe
    obroty. Trzeba to zrobić tak, żeby było jak najbardziej ekonomicznie.

    Jak upakujesz to na mniejszej srednicy (ilość cewek) to masz mniejsze
    obroty całości w sensie że prędkość przesuwania magnesów nad/pod cewkami
    wzrasta wraz ze zmniejszeniem tej średnicy co występuje w BLDC i stąd
    wolnoobrotowość tego koła i moc.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    ZAMIAST NIEMIECKIECJ CHOINKI WPROWADZAMY SNOPEK SIANA W KĄCIE.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: