eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKoło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica › Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
  • Data: 2020-12-18 15:33:51
    Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 18.12.2020 o 10:50, J.F. pisze:
    [...]
    >> Da się ale nie potrafię teraz obliczyć jaki byłby opór fizyczny tych
    >> prądnic i jakie ramiona/łopaty zastosować (średnica całego wiatraka i
    >> wysokość łopat), żeby to było skuteczne i łatwo startowało. Dopiero
    >> jak skończę swoją to mogę coś sugerować. Jak gdzieś wspomniałem, ręką
    >> ośki w tym kole nie obrócisz, dopiero z nakrętkami.
    >
    > I to jest taki opor "magnetyczny", tzn magnes gdzies trzyma biegun,
    > sprezyscie w jedna i druga strone ?

    Tak.
    >
    >> W innych prądnicach produkowanych na takie zabawy (znaczy
    >> profesjonalnych) z uwagi na większą szczelinę powietrzną pomiędzy
    >> statorem a rotorem, ten opór jest mało wyczuwalny i pomijalny w
    >> zasadzie. Wiele prądnic ma magnesy tylko po jednej stronie.
    >
    > Duza szczelina to slabe pole, a te amatorskie to czesto maja
    > niedomkniete obwody magnetyczne - czyli bardzo slabe pole.
    >
    > Ale czy w przypadku 3f nie powinno byc to jakos bardziej wyrownane ?
    > W sensie, ze gdy jeden magnes blisko jednego rdzenia cewki, to drugi
    > gdzies w poblizu dwoch i sie sily rozkladaja?

    Tu masz opisane:
    http://spiritusmovens.blogspot.com/search/label/AMER
    YKANKA%20-%20krok%20po%20kroku


    Stare zapiski ale bardzo przydatne na domowe prace. Kiedyś mnie właśnie
    stąd zainspirowała prądnica do roweru:

    http://spiritusmovens.blogspot.com/search/label/AMER
    YKANKA%20-%20%22rowerowa%22

    ... ale poszedłem w gotowca i kupiłem pierwszy BLDC i działa znacznie
    lepiej niż to co gość opisuje.
    >
    >> Dopiero kiedy następuje obciążenie prądowe to się zmienia w zależności
    >> od ilości obrotów i mocy wytwarzanej/obciążenia.
    >
    > W sensie ze prad w uzwojeniach kompensuje troche sily przyciagania
    > magnesow, czy po prostu bezwladnosc sie objawia - jak magnes stawia opor
    > pod pewnym katem, to za chwile pomoze sie obrocic w kolejne polozenie ?

    Nie zrozumiałeś. Kiedy pojawia się obciążenie prądowe, to idzie jeszcze
    ciężej. Po podłączeniu żarówki 40W/12V nie obrócisz już ośką nawet z
    nakrętkami. To już dość spory opór.
    >
    > Moje koła mają wyprowadzenie przewodów przez ośkę (rurka).

    >> Ale z wieloma kołami, to już lepiej samemu dobić prądnicę.
    >
    > Hm, imo to nie takie latwe, choc w dobie powszechnych wycinarek
    > laserowych ...

    J/w w linkach. Łatwizna w sumie ale trzeba czasu i zabawy, żeby to
    wykonać i polepszyć.


    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    ZAMIAST NIEMIECKIECJ CHOINKI WPROWADZAMY SNOPEK SIANA W KĄCIE.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: