  • Data: 2020-12-18 10:50:56
    Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 17.12.2020 o 15:41, Piotr Gałka pisze:

    >Da się ale nie potrafię teraz obliczyć jaki byłby opór fizyczny tych
    >prądnic i jakie ramiona/łopaty zastosować (średnica całego wiatraka i
    >wysokość łopat), żeby to było skuteczne i łatwo startowało. Dopiero
    >jak skończę swoją to mogę coś sugerować. Jak gdzieś wspomniałem, ręką
    >ośki w tym kole nie obrócisz, dopiero z nakrętkami.

    I to jest taki opor "magnetyczny", tzn magnes gdzies trzyma biegun,
    sprezyscie w jedna i druga strone ?

    >W innych prądnicach produkowanych na takie zabawy (znaczy
    >profesjonalnych) z uwagi na większą szczelinę powietrzną pomiędzy
    >statorem a rotorem, ten opór jest mało wyczuwalny i pomijalny w
    >zasadzie. Wiele prądnic ma magnesy tylko po jednej stronie.

    Duza szczelina to slabe pole, a te amatorskie to czesto maja
    niedomkniete obwody magnetyczne - czyli bardzo slabe pole.

    Ale czy w przypadku 3f nie powinno byc to jakos bardziej wyrownane ?
    W sensie, ze gdy jeden magnes blisko jednego rdzenia cewki, to drugi
    gdzies w poblizu dwoch i sie sily rozkladaja?

    >Dopiero kiedy następuje obciążenie prądowe to się zmienia w
    >zależności od ilości obrotów i mocy wytwarzanej/obciążenia.

    W sensie ze prad w uzwojeniach kompensuje troche sily przyciagania
    magnesow, czy po prostu bezwladnosc sie objawia - jak magnes stawia
    opor pod pewnym katem, to za chwile pomoze sie obrocic w kolejne
    polozenie ?

    Moje koła mają wyprowadzenie przewodów przez ośkę (rurka).

    >Jest proste rozwiązanie. Robi się ramę i można wtedy kombinować z
    >kablem i z dołu i z góry. Coś jak tutaj:

    >https://www.youtube.com/watch?v=thNXlXzmiu0&ab_chan
    nel=EdeWolf

    >Ale z wieloma kołami, to już lepiej samemu dobić prądnicę.

    Hm, imo to nie takie latwe, choc w dobie powszechnych wycinarek
    laserowych ...

    J.