  • Data: 2020-12-17 11:48:11
    Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.12.2020 o 11:33, collie pisze:

    > Komercyjne wiatraki pionowe mają 5-7 łopat i startują przy wietrze
    > 7 km/godz. Albo tę ilość łopat producent sobie wymyślił, albo się
    > doktoryzował z łopat.
    >
    > http://www.wiatraki.murat.pl/vawt.html

    No dobra, też bym sobie zrobił coś podobnego ale znamionowa prędkość
    obrotowa tego cuda to 50rpm
    http://www.wiatraki.murat.pl/vawtm1.pdf

    Tak jak w tytule wątku mam silnik rowerowy BLDC 250W, który znamionowo
    potrzebuje coś ok 120rpm, żeby być użyteczny a przekładnie w ogóle nie
    wchodzą w grę. Ilość łopat wpływa na obroty. Im więcej łopat tym
    wolniejsze obroty. Im większa średnica rotora, tym mniejsze obroty. Już
    coś z w/w tam przetestowałem, żeby zobaczyć to w praktyce i
    nieszczególnie to działa. Rotor C (Canstein) ma większą sprawność.

    Gdybym sam robił prądnicę to zupełnie coś innego. Pewnie dałbym duże
    ramiona, więcej śmigieł i wystarczyłoby mi 30rpm.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>