    Subject: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5fc56b49$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <rq6d8q$hro$1@dont-email.me>
    <5fd4fd4e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd775dd$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd7aa7a$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd85b2e$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd873a9$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd87b59$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd8b989$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd8dcef$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd91a99$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fd9dd69$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Wed, 16 Dec 2020 16:11:37 +0100

    W dniu 16.12.2020 o 11:11, J.F. pisze:

    > Owszem, tylko jak pisales - na wysokosciach to lepiej HA.
    > Ale nie zawsze jest tak prosto, bo i obracac trzeba, i miejsce potrzebne.

    I zgodę. Nie tylko "państwową" ale też sąsiada.
    https://gramwzielone.pl/problem-z-pozwoleniami-na-ma
    le-elektrownie-wiatrowe

    > Hm, to takie sobie buldoczenie ... ale owszem, jakby mi u sasiada cos
    > stale halasowalo ... co to za rekreacja :-)

    Sami nakurwiają całe dnie spalinówkami więc o hałas niespecjalnie chodzi
    a VAWT z małymi obrotami jest bezgłośny w sumie.

    > Tylko akurat im wyzej, tym dalej i mniej halasuje ... chyba :-)

    Nie tylko, przepisy pozwalają na taką samowolkę ale do 3m ten 1m to da
    się przemycić :)

    > A tak w ogole ... kup sobie druga dzialke, z pradem

    Mam ale problem z lokalizacją i jakością ziemi.

    > A te zachowaj - prad podciagna, sprzedasz z zyskiem :-)

    Chciałem robić rewolucję z prądem ale zarząd ROD to stare policjanty i
    zomowcy z pełną opcją konserwy. Muszę czekać aż umrą.

    > A skad wiesz, skoro nie testujesz, bo juz przetestowane ? :-P

    Przetestowane. Temat się ciągnie już kilka lat i widziałem wszelakie
    hybrydy z tego projektu, które jednak były gorsze.

    > Ale ... to stanowisko pomiarowe, czy stwierdzil, ze dwie lopaty sie za
    > bardzo zaslaniaja ?

    Nie 2 tylko 4.

    > Sila nosna przy kazdej predkosci powstaje, tylko im mniejsza - tym sila
    > slabsza, i to kwadratowo.
    >
    > Wiec roznica raczej w tym, ze te łopaty male, to i sila nosna malutka, a
    > inne turbinki maja duze lopaty - co sie z kolei nie sprawdza przy
    > silnych wiatrach.
    >
    > No i te lopaty sie kreca z wlasna predkoscia, szybsza niz wiatr ... o
    > ile mocy starcza na pokonanie tarcia :-)

    Nie zapominaj też o ciężarze. Im więcej łopat tm większa masa, mniejsze
    obroty i zupełnie inne momenty. Ktoś jednak uznał że 3 duże łopaty są
    optymalne i przyjmuję to jako default i niespecjalnie chce mi się z tym
    spierać.

    5861

    > Nie mam uprawnien.

    http://www.daswindrad.de/forum/viewtopic.php?f=2&t=2
    1
    U dołu tej strony jest link, który działa z poziomu forum.

    (przetłumaczyłem)

    "Oto link do jego pracy: download / file.php? Id = 5861 Felix zdobył
    sporo nowej wiedzy, np. Wydajność zależna od rozmiaru / prędkości.
    Oznacza to, że jego pomiary dały wyniki, które rosły zarówno wraz z
    rozmiarem, jak i prędkością wiatru. Prędkość wiatru podczas wyznaczania
    wartości wynosiła 10 m / s. Wydajność elementów testowych z wirnikiem C
    badanym w pracy licencjackiej przy 10 m / s: średnica wirnika C 0,13 m:
    ok. 5% średnica wirnika C 0,26 m: ok. 12-13% średnica wirnika C 2 m:
    ponad 20% Ze względu na wiedzę, jaką Felix był w stanie narysować, nasze
    poprzednie zalecenia dotyczące wymiarowania wydają się warte rozważenia."

    > Moze byc ciekawie, ale ... na drzewie zamontuj :-)

    Nie da rady. Raz że nie mogę wysoko a dwa, że drzewo się "kiwa" :D

    > Ale jak mowie - stoi kilka wiatrakow obok siebie, zakladam, ze z jednej
    > farmy, polowa sie  kreci, polowa stoi.

    No właśnie o synchro chodzi (sieciowe).

    Qsrg

    > Nie znam, ale ... darmowej energii z tego na 99.99999% nie bedzie :-)

    Ja nie znam żadnego udokumentowanego zaprzeczenia że to nie działa.
    Wręcz odwrotnie :)

    > A tu ciekawe - nie zna podstawowego prawa fizyki, zna, ale nie wierzy,
    > jest przekonany, ze cos z tego wyjdzie, czy oszukuje ...

    Zaznacz "znanego podstawowego prawa, znanej fizyki":)

    > Takic ludzi nie brakuje ... ale oszustow tez nie ...

    Zobacz tutaj, ten też oszukuje?
    https://www.youtube.com/watch?v=o_TF-yGYJm0&ab_chann
    el=adamsky289 :)

    I to:
    https://www.youtube.com/watch?v=Fwi45CWYi6Q&ab_chann
    el=Mi%C5%82o%C5%9Bnicyczterechk%C3%B3%C5%82ek-zr%C3%
    B3btosam
    (testy)

    Jest więcej takich "ciekawych rzeczy". Może jak dożyję emerytury to się
    pobawię :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>