eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny przełom w e-pojazdach :-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 216

  • 151. Data: 2017-05-30 23:29:38
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 15:37, Shrek pisze:

    >>> Natomiast zalety standardowych wymiennych akumulatorów są ogromne.
    >>> Raz, że wymieniasz go szybciej niż obecnie tankujesz, dwa że możesz
    >>> "tankować" poza godzinami szczytu, trzy że nie musisz budować
    >>> rozproszonej infry do ładowania (co wcale ani tanie ani proste nie
    >>> jest), tylko zwozisz je na noc do GPZ/RPZ (tam gdzie kończą się linie
    >>> "wysokiego napięcia") i obciążasz transformator jak się nudzi bo
    >>> ludziki śpią. A potem znów rozwozisz na "stacje benzynowe". Dodatkowo
    >>> (co akurat dla nas jest średnią zaletą) łatwo to oakcyzować.
    >>>
    >> Na siłę udowadniacie coś niewykonalnego.
    >> Zastanów się chwilę ile zestawów akumulatorów wożonych
    >> do ładowania będzie miała stacja i ile takich stacji będzie ?
    >> Bo w małej stacji paliw potrafi "zatankować" tysiąc aut.
    >
    > 1000/powiedzmy 16 godzin bo w nocy to raczej pusto wychodzi 1 na minutę.
    > To raczej nie jest mała stacja:P

    Jest.
    Jak ma kilka dystrybutorów to średnia ma prawo wyjść klient co minutę.
    Duża to kilka zestawów dystrybutorów, zestaw jest jak masz do wyboru
    kilka rodzajów paliw na danym stanowisku.

    >> Ile zajmie ci magazyn na tysiąc zestawów akumulatorowych
    >
    > No liczymy - powiedzmy, że jeden 100x100x10cm. 1*1*0,1=0,1m3 tyle co 100
    > litrów benzyny. Ile srednio samochody tankują teraz? 30 litrów? no to
    > raptem 3 razy więcej.

    A teraz przypomnij sobie że zbiorniki masz wkopane w ziemię.
    Chcesz wkopać magazyn ? Można, tyle że koszt postawienia wzrośnie
    dwu lub trzykrotnie.

    >> i co zrobisz
    >> jak przejedzie klient tysiąc pierwszy ?
    >
    > To samo co teraz.
    >
    Teraz nic nie robisz bo nie ma klientów.
    :-)


    Pozdrawiam


  • 152. Data: 2017-05-31 06:21:32
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 30.05.2017 o 20:10, PlaMa pisze:
    > W dniu 2017-05-30 o 19:35, Wiesiaczek pisze:
    >
    >> Ile energii więcej kosztuje jej wyprodukowanie? Ile dodatkowo wchodzi
    >> do niej kosztownych materiałów? Ile ona sama kosztuje?
    >> Ile kosztuje jej utylizacja?
    >> Ile zaoszczędzę, gdy zainstaluję taką żarówkę w kiblu i będzie ona
    >> świeciła maksymalnie godzinę na dobę?
    >
    > Zdecydowanie powinieneś doliczyć także do "kosztów" takiej "żarówki"
    > czas i wysiłek poświęcony na pisanie takich postów.

    W sumie to nic do dyskusji nie wniosłeś.
    Następnym razem chyba Cię odfiltruję.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)


  • 153. Data: 2017-05-31 06:31:06
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 30.05.2017 o 20:15, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ogkagj$63n$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 30.05.2017 o 19:18, J.F. pisze:
    >>> Zarowki akurat z ekonomia maja wiele wspolnego, a i z ekologia tez.
    >>> No i sprawnosc zwyklej zarowki to ok 4% - powinni tego zabronic, 96%
    >>> strat :)
    >
    >> Ile energii więcej kosztuje jej wyprodukowanie?
    >
    > Nie tak znow duzo, patrzac na cene :-)
    >
    >> Ile dodatkowo wchodzi do niej kosztownych materiałów? Ile ona sama
    >> kosztuje?
    >
    > O widzisz - zszedles na latwe pytania.
    >
    > Ile kosztuje ? Znacznie mniej, niz prad zuzywany przez zarowke swiecaca
    > 3h/dobe w ciagu roku.
    >
    >> Ile kosztuje jej utylizacja?
    >
    > A to zalezy, zawsze mozna po prostu wyrzucic na smietnik, tak jak zwykla
    > zarowke.

    Super! :)

    ...
    >> Z samochodami będzie to samo. Propagandowo będzie ok, ale nikt się nie
    >> zająknie, ile węgla trzeba będzie spalić w elektrowni na przejechanie
    >> 100 km i ile będzie kosztował transport, recykling i pozostałe koszty
    >> tych akumulatorów?
    >
    > Sa elektrownie wodne (nie u nas), atomowe, wiatrowe, sloneczne.
    > A akumulatory - nie martw sie, to cenny surowiec bedzie.

    Niewątpliwie. Tylko pytanie nie dotyczyło ceny akumulatora tylko kosztów
    jego przetworzenia i innych kosztów.
    Niemniej podziwiam Twój entuzjazm:)




    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)


  • 154. Data: 2017-05-31 07:33:10
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.05.2017 o 23:29, RadoslawF pisze:

    >> 1000/powiedzmy 16 godzin bo w nocy to raczej pusto wychodzi 1 na
    >> minutę. To raczej nie jest mała stacja:P
    >
    > Jest.
    > Jak ma kilka dystrybutorów to średnia ma prawo wyjść klient co minutę.

    Ma prawo, tylko nie wychodzi. Nie naciągaj rzeczywistości. W Polsce jest
    jakieś 7000 stacji i 20 milionów samoochodów. Powiedzmy, że każda stacja
    jest mała. Tankowałbyś 7 milionów samochódow dziennie. Każdy co trzy
    dni. Czyli każdy powiedzmy po 50 litrów na 3 dni - 17 litrów na dzień -
    200 km dziennie - 6000 miesięcznie, 72 tyś kkm rocznie. Wiadomo, że
    śrenio samochody robią gdzieś 15 kkm, więc twoje szacunki się przegięte
    5 krotnie (przy założeniu, że mamy same małe stacje i innych nie ma). Po
    co się tak napinasz?

    >> No liczymy - powiedzmy, że jeden 100x100x10cm. 1*1*0,1=0,1m3 tyle co
    >> 100 litrów benzyny. Ile srednio samochody tankują teraz? 30 litrów? no
    >> to raptem 3 razy więcej.
    >
    > A teraz przypomnij sobie że zbiorniki masz wkopane w ziemię.
    > Chcesz wkopać magazyn ? Można, tyle że koszt postawienia wzrośnie
    > dwu lub trzykrotnie.

    To wzrośnie. A jak stacja jest na zadupiu to nie wzrosnie, bo się zrobi
    na powierzchni. Tak czy inaczej - trzy razy większy magazyn od tych
    zbiorników nie jest problemem nie do obejścia.

    Shrek.


  • 155. Data: 2017-05-31 07:38:17
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-30 o 22:43, Ghost pisze:
    > No o twojej tepej pale mowa.

    Przecież obiecałeś że w towarzystwie będziesz się zachowywać. :-)
    Nie dość że debilny wątek to jeszcze podkładasz w swoim kloacznym stylu
    do pieca. Będzie lanie jak nic :-)
    Puścić takiego do ludzi...

    z


  • 156. Data: 2017-05-31 10:21:38
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-05-30 o 19:35, Wiesiaczek pisze:
    > W dniu 30.05.2017 o 19:18, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:ogk8f3$3m2$...@n...news.atman.pl...
    >>> Sytuacja jest dokładnie taka jak z żarówkami energooszczędnymi.
    >>> Można zmusić do ich stosowania, ale z ekonomią ani z ekologią wiele
    >>> wspólnego to nie ma.
    >>
    >> Zarowki akurat z ekonomia maja wiele wspolnego, a i z ekologia tez.
    >> No i sprawnosc zwyklej zarowki to ok 4% - powinni tego zabronic, 96%
    >> strat :)
    >
    > Ile energii więcej kosztuje jej wyprodukowanie? Ile dodatkowo wchodzi do
    > niej kosztownych materiałów? Ile ona sama kosztuje?
    > Ile kosztuje jej utylizacja?
    > Ile zaoszczędzę, gdy zainstaluję taką żarówkę w kiblu i będzie ona
    > świeciła maksymalnie godzinę na dobę?
    >
    > Oczywiście, jeśli wybierzesz sobie tylko jeden parametr - sprawność, to
    > propagandowo jesteś do przodu.
    >
    > Nie oglądaj telewizji. Potem są takie skutki jak widać.
    >
    > Z samochodami będzie to samo. Propagandowo będzie ok, ale nikt się nie
    > zająknie, ile węgla trzeba będzie spalić w elektrowni na przejechanie
    > 100 km i ile będzie kosztował transport, recykling i pozostałe koszty
    > tych akumulatorów?
    >
    >
    >
    Większość takich aut będzie ładowana w nocy, kiedy pobór prądu jest
    niewielki, a elektrownia produkuje straty. Ci, co muszą dalej jeździć
    nie kupią elektryka. I tyle.
    T.


  • 157. Data: 2017-05-31 12:14:49
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 30.05.2017 o 20:15, J.F. pisze:
    >>> Ile dodatkowo wchodzi do niej kosztownych materiałów? Ile ona sama
    >>> kosztuje?
    >
    >> O widzisz - zszedles na latwe pytania.
    >> Ile kosztuje ? Znacznie mniej, niz prad zuzywany przez zarowke
    >> swiecaca
    >> 3h/dobe w ciagu roku.

    >>> Ile kosztuje jej utylizacja?
    >> A to zalezy, zawsze mozna po prostu wyrzucic na smietnik, tak jak
    >> zwykla
    >> zarowke.
    >Super! :)

    Biorac pod uwage mozliwy olow w zarowkach, emisje rteci z wegla i
    istniejacy system utylizacji swietlowek, to niepotrzebnie sie
    podniecasz.

    >>> Z samochodami będzie to samo. Propagandowo będzie ok, ale nikt się
    >>> nie
    >>> zająknie, ile węgla trzeba będzie spalić w elektrowni na
    >>> przejechanie
    >>> 100 km i ile będzie kosztował transport, recykling i pozostałe
    >>> koszty
    >>> tych akumulatorów?
    >
    >> Sa elektrownie wodne (nie u nas), atomowe, wiatrowe, sloneczne.
    >> A akumulatory - nie martw sie, to cenny surowiec bedzie.

    >Niewątpliwie. Tylko pytanie nie dotyczyło ceny akumulatora tylko
    >kosztów jego przetworzenia i innych kosztów.
    >Niemniej podziwiam Twój entuzjazm:)

    Producenci akumulatorow bardzo chetnie przyjma stare akumulatory do
    przerobu.
    Bo to jednak cenny surowiec bedzie.

    Zobacz co sie porobilo ze zwyklymi akumulatorami - olow podrozal,
    stary aku wielu chetnie przyjmie i nawet zaplaci, te stare akumulatory
    sa wywozone na Litwe, a krajowi recyklerzy grzmia, ze to nielegalne,
    ze to przestepstwo ... a w domysle "bo my nie zarabiamy" :-)

    J.


  • 158. Data: 2017-05-31 15:32:42
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-31 o 07:33, Shrek pisze:

    >>> 1000/powiedzmy 16 godzin bo w nocy to raczej pusto wychodzi 1 na
    >>> minutę. To raczej nie jest mała stacja:P
    >>
    >> Jest.
    >> Jak ma kilka dystrybutorów to średnia ma prawo wyjść klient co minutę.
    >
    > Ma prawo, tylko nie wychodzi. Nie naciągaj rzeczywistości. W Polsce jest
    > jakieś 7000 stacji i 20 milionów samoochodów. Powiedzmy, że każda stacja
    > jest mała. Tankowałbyś 7 milionów samochódow dziennie. Każdy co trzy
    > dni. Czyli każdy powiedzmy po 50 litrów na 3 dni - 17 litrów na dzień -
    > 200 km dziennie - 6000 miesięcznie, 72 tyś kkm rocznie. Wiadomo, że
    > śrenio samochody robią gdzieś 15 kkm, więc twoje szacunki się przegięte
    > 5 krotnie (przy założeniu, że mamy same małe stacje i innych nie ma). Po
    > co się tak napinasz?

    Jak odliczysz stacje na zadupiach to w tych przy trasach i w dużych
    miastach już tak wychodzi. I po co ty się napinasz ?

    >>> No liczymy - powiedzmy, że jeden 100x100x10cm. 1*1*0,1=0,1m3 tyle co
    >>> 100 litrów benzyny. Ile srednio samochody tankują teraz? 30 litrów?
    >>> no to raptem 3 razy więcej.
    >>
    >> A teraz przypomnij sobie że zbiorniki masz wkopane w ziemię.
    >> Chcesz wkopać magazyn ? Można, tyle że koszt postawienia wzrośnie
    >> dwu lub trzykrotnie.
    >
    > To wzrośnie. A jak stacja jest na zadupiu to nie wzrosnie, bo się zrobi
    > na powierzchni. Tak czy inaczej - trzy razy większy magazyn od tych
    > zbiorników nie jest problemem nie do obejścia.
    >
    Oczywiście że jest do obejścia, tyle że większym kosztem.


    Pozdrawiam


  • 159. Data: 2017-05-31 16:03:57
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2017 o 15:32, RadoslawF pisze:

    >>>> 1000/powiedzmy 16 godzin bo w nocy to raczej pusto wychodzi 1 na
    >>>> minutę. To raczej nie jest mała stacja:P
    >>>
    >>> Jest.
    >>> Jak ma kilka dystrybutorów to średnia ma prawo wyjść klient co minutę.
    >>
    >> Ma prawo, tylko nie wychodzi. Nie naciągaj rzeczywistości. W Polsce
    >> jest jakieś 7000 stacji i 20 milionów samoochodów. Powiedzmy, że każda
    >> stacja jest mała. Tankowałbyś 7 milionów samochódow dziennie. Każdy co
    >> trzy dni. Czyli każdy powiedzmy po 50 litrów na 3 dni - 17 litrów na
    >> dzień - 200 km dziennie - 6000 miesięcznie, 72 tyś kkm rocznie.
    >> Wiadomo, że śrenio samochody robią gdzieś 15 kkm, więc twoje szacunki
    >> się przegięte 5 krotnie (przy założeniu, że mamy same małe stacje i
    >> innych nie ma). Po co się tak napinasz?
    >
    > Jak odliczysz stacje na zadupiach to w tych przy trasach i w dużych
    > miastach już tak wychodzi. I po co ty się napinasz ?

    Definicja "małej stacji" - to te co zostają jak odliczysz na zadupiach,
    a zostawisz te przy trasach i dużych miastach;)

    Strach zapytać o definicję przeciętnej albo dużej:P

    Jeszcze raz - wyszło ci że na małej stacji tankuje 5 razy więcej
    samochodów niż średnia - znaczy jebłeś się o rząd wielkości i jeszcze
    dalej brniesz.

    >> To wzrośnie. A jak stacja jest na zadupiu to nie wzrosnie, bo się
    >> zrobi na powierzchni. Tak czy inaczej - trzy razy większy magazyn od
    >> tych zbiorników nie jest problemem nie do obejścia.
    >>
    > Oczywiście że jest do obejścia, tyle że większym kosztem.

    Tak jakby podziemne zbiorniki na paliwo były za darmo.

    Shrek


  • 160. Data: 2017-05-31 16:56:54
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 31.05.2017 o 12:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    > W dniu 30.05.2017 o 20:15, J.F. pisze:
    >>>> Ile dodatkowo wchodzi do niej kosztownych materiałów? Ile ona sama
    >>>> kosztuje?
    >>
    >>> O widzisz - zszedles na latwe pytania.
    >>> Ile kosztuje ? Znacznie mniej, niz prad zuzywany przez zarowke swiecaca
    >>> 3h/dobe w ciagu roku.
    >
    >>>> Ile kosztuje jej utylizacja?
    >>> A to zalezy, zawsze mozna po prostu wyrzucic na smietnik, tak jak zwykla
    >>> zarowke.
    >> Super! :)
    >
    > Biorac pod uwage mozliwy olow w zarowkach, emisje rteci z wegla i
    > istniejacy system utylizacji swietlowek, to niepotrzebnie sie podniecasz.
    >
    >>>> Z samochodami będzie to samo. Propagandowo będzie ok, ale nikt się nie
    >>>> zająknie, ile węgla trzeba będzie spalić w elektrowni na przejechanie
    >>>> 100 km i ile będzie kosztował transport, recykling i pozostałe koszty
    >>>> tych akumulatorów?
    >>
    >>> Sa elektrownie wodne (nie u nas), atomowe, wiatrowe, sloneczne.
    >>> A akumulatory - nie martw sie, to cenny surowiec bedzie.
    >
    >> Niewątpliwie. Tylko pytanie nie dotyczyło ceny akumulatora tylko
    >> kosztów jego przetworzenia i innych kosztów.
    >> Niemniej podziwiam Twój entuzjazm:)
    >
    > Producenci akumulatorow bardzo chetnie przyjma stare akumulatory do
    > przerobu.
    > Bo to jednak cenny surowiec bedzie.
    >
    > Zobacz co sie porobilo ze zwyklymi akumulatorami - olow podrozal, stary
    > aku wielu chetnie przyjmie i nawet zaplaci, te stare akumulatory sa
    > wywozone na Litwe, a krajowi recyklerzy grzmia, ze to nielegalne, ze to
    > przestepstwo ... a w domysle "bo my nie zarabiamy" :-)

    Chyba niczego nie zrozumiałeś...

    Gdybym miał duże ilości rtęci na ten przykład, to jej cena też byłaby
    wysoka i chętnych do zakupu byłoby pewnie sporo.
    Czy to oznacza, że ona jest ekologiczna i zdrowa?

    Z tego co piszesz, akumulator czy świetlówka, to dla Ciebie żaden
    problem: Możesz jedno i drugie wyrzucić na śmietnik.

    To nie ma nic wspólnego z ekologią. Nie miałeś nic na ten temat w szkole?




    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

strony : 1 ... 10 ... 15 . [ 16 ] . 17 ... 22


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: