  • 131. Data: 2017-05-30 19:37:03
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ogk203$t3m$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 30.05.2017 o 16:13, J.F. pisze:

    >Trywialny - nie. Dożo bardziej skomplikowany niż produkcja i
    >dystrybucja paliw płynnych. Też nie.

    A widzisz - a jednak nie chca wymiennych baterii.
    Mimo, ze juz dawno na to wpadli.
    Spodziewaja sie wielu problemow :-)

    >Przecież i tak się nie opłaca:P

    Ale to jest nieoplacalnosc w innym miejscu :-)

    >Samochody elektryczne upowszechnią się tylko wtedy, gdy baterie będą
    >tanie. A wtedy nikt nie będzie trząsł dupą przy tankowaniu.

    >Jeśłi bateria będzie kosztować pół samochodu, a ładowanie będzie
    >trwało 30 minut to nigdy się nie upowszechnią zamiennik
    >(podstawowego) samochodu spalinowego i cala dyskusja jest
    >bezpodstawna:P

    A to kwestia ceny i zasiegu. Przy gniazdku w domu i zasiegu 500km moze
    bylbym nawet sklonny zaryzykowac te pol godziny.

    J.

  • 132. Data: 2017-05-30 19:40:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Sytuacja jest dokładnie taka jak z żarówkami energooszczędnymi.
    >Można zmusić do ich stosowania, ale z ekonomią ani z ekologią wiele
    >wspólnego to nie ma.

    Zarowki akurat z ekonomia maja wiele wspolnego, a i z ekologia tez.
    No i sprawnosc zwyklej zarowki to ok 4% - powinni tego zabronic, 96%
    strat :)
    ---
    Jeśli sprawność cieplna wynosi 96% to zimą sumarycznie osiągają 100% :-)

  • 133. Data: 2017-05-30 19:44:11
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "szerszen"

    > Albo ... kolka tym bateriom dorobic, zeby dalo sie pozyczyc w innej
    > sieci, a druga holowac :-)

    Wystarczą dwie rzeczy aby miejsce na aku i złącze było zunifikowane, a rynek
    już sobie poradzi z całą resztą.
    ---
    To nie będzie tanio :-)

  • 134. Data: 2017-05-30 19:53:53
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    Natomiast zalety standardowych wymiennych akumulatorów są ogromne. Raz,
    że wymieniasz go szybciej niż obecnie tankujesz, dwa że możesz
    "tankować" poza godzinami szczytu, trzy że nie musisz budować
    rozproszonej infry do ładowania (co wcale ani tanie ani proste nie
    jest), tylko zwozisz je na noc do GPZ/RPZ (tam gdzie kończą się linie
    "wysokiego napięcia") i obciążasz transformator jak się nudzi bo ludziki
    śpią. A potem znów rozwozisz na "stacje benzynowe". Dodatkowo (co akurat
    dla nas jest średnią zaletą) łatwo to oakcyzować.
    ---
    No ale ... z konsumenckiego punktu widzenia ... czy nie prościej mieć
    akumulator zabudowany i tylko ładować go w nocy ? :-)

  • 135. Data: 2017-05-30 19:58:00
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-05-30 o 19:27, re pisze:

    > Ale nie da się wymusić gwarancji osiągów ponieważ akumulatory zużywają
    > się.

    Weź cytuj jak człowiek bo cholera wie komu odpisujesz.

    Po to jest gwarancja osiągów. Sprzedawca gwarantuje, że zapewni "PEWNĄ"
    wydajność energetyczną, ile to będzie km powie ci już twój własny
    samochód. Jak się okaże, że coś poszło nie tak, to ów gwarancja zwróci
    ci część kosztów.

    Tyle.

    Będziesz miał w obiegu akumulatory pełnowartościowe i
    > niepełnowartościowe. I nie będziesz wiedział jaki dostałeś bo nie da się
    > tego prosto zmierzyć.

    Da się po przejechaniu jakiegoś odcinka.

    A i tak będziesz musiał liczyć się z różnymi
    > cenami za najem akumulatorów.

    Jak ty przeżywasz jak na różnych stacjach masz różne ceny za litr Pb?

    Tak, jak z mechanikami samochodowymi,
    > drogie warsztaty są generalnie bardziej wiarygodne, ale to wcale nie
    > znaczy, że się opłaca w nich naprawiać.

    Tak jak z dziećmi, nie zawsze się udają?

    > W najbardziej pechowym scenariuszu, jak akurat tak trafisz, że będą same
    > puste to podepniesz się pod supercharger i pójdziesz na Biedronki na 20
    > min.
    > ---
    > Raczej zapłacisz więcej za "ostatnią sztukę".

    Kurwa, cytuj jak biały człowiek.
    Zapłaciłes kiedyś więcej za ostatnio litr benzyny?

  • 136. Data: 2017-05-30 19:58:58
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-05-30 o 16:19, Ghost pisze:

    > Gdyż jesteś debilem?

    Pała przygłupie! Siadaj i zgłoś się jak przemyślisz całość.

  • 137. Data: 2017-05-30 20:01:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > Taka sobie zaleta. Mnie sie konczy prad, gdzie sie konczy i wole miec tam
    > stacje.

    No przecież byś miał. A teraz jak masz - każda stacja to mała rafineria
    na miejscu - przecież też przywożą paliwo z kilku punktów w Polsce? Dla
    ciebie nie ma znaczenia, gdzie te aku się ładuje i kiedy. Podjeżdzasz,
    automat wymienia ci na naładowany.
    ---
    Przywożą ale mają potężne zbiorniki których pojemność kosztuje mniej niż
    pojemność akumulatorów. A cena paliwa wacha się w zależności od ceny ropy
    naftowej na rynkach światowych oraz akcyzy a nie chwilowego niedoboru paliw
    na danej stacji.

  • 138. Data: 2017-05-30 20:05:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > raczej twój pogląd bo nie bierzesz pod uwagę tego co ja biorę, czyli
    > zużycia i zmiany parametrów użytkowych wprost z tego zużycia
    > wynikających. Nie mogę sobie tego wyobrazić pod kątem technicznym i tu
    > widzę problem:).

    No fakt, brak wyobraźni to problem.

    A skoro parametry wynikają wprost z zużycia, to nic prostszego, jak
    określić stopień zużycia, co będzie miało odbicie w cenie wypożyczenia.
    ---
    To jest według Ciebie proste ? No to mi powiedz czemu tutaj są dyskusje o
    tym, który akumulator kupić ? Albo jeszcze lepiej, kiedy trzeba kupić nowy
    akumulator ? Jaką gwarancję rzetelności pomiarów dają ci wszyscy co to
    mierzą różnymi przyrządami te akumulatory ?

  • 139. Data: 2017-05-30 20:10:38
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-05-30 o 19:35, Wiesiaczek pisze:

    > Ile energii więcej kosztuje jej wyprodukowanie? Ile dodatkowo wchodzi do
    > niej kosztownych materiałów? Ile ona sama kosztuje?
    > Ile kosztuje jej utylizacja?
    > Ile zaoszczędzę, gdy zainstaluję taką żarówkę w kiblu i będzie ona
    > świeciła maksymalnie godzinę na dobę?

    Zdecydowanie powinieneś doliczyć także do "kosztów" takiej "żarówki"
    czas i wysiłek poświęcony na pisanie takich postów.

  • 140. Data: 2017-05-30 20:15:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 30.05.2017 o 19:18, J.F. pisze:

    >Ile energii więcej kosztuje jej wyprodukowanie?

    Nie tak znow duzo, patrzac na cene :-)

    >Ile dodatkowo wchodzi do niej kosztownych materiałów? Ile ona sama
    >kosztuje?

    O widzisz - zszedles na latwe pytania.

    Ile kosztuje ? Znacznie mniej, niz prad zuzywany przez zarowke
    swiecaca 3h/dobe w ciagu roku.

    >Ile kosztuje jej utylizacja?

    A to zalezy, zawsze mozna po prostu wyrzucic na smietnik, tak jak
    zwykla zarowke.

    P.S. sprawdzic czym jest zalutowany trzonek w zarowce ... olowiem czy
    cyna ?
    PPS. U nas wiecej rteci wylatuje przez komin elektrowni.

    >Ile zaoszczędzę, gdy zainstaluję taką żarówkę w kiblu i będzie ona
    >świeciła maksymalnie godzinę na dobę?

    A nie tak malo. Z 7 zl, jesli masz tam 40W. W rok.

    >Oczywiście, jeśli wybierzesz sobie tylko jeden parametr - sprawność,
    >to propagandowo jesteś do przodu.

    Jak widac nie tylko o sprawnosc chodzi.
    To juz tylko kwiatek u kozucha.

    >Z samochodami będzie to samo. Propagandowo będzie ok, ale nikt się
    >nie zająknie, ile węgla trzeba będzie spalić w elektrowni na
    >przejechanie 100 km i ile będzie kosztował transport, recykling i
    >pozostałe koszty tych akumulatorów?

    Sa elektrownie wodne (nie u nas), atomowe, wiatrowe, sloneczne.
    A akumulatory - nie martw sie, to cenny surowiec bedzie.

    J.