  • 191. Data: 2017-06-02 10:21:24
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-02 o 07:50, Shrek pisze:

    > Dobra - kończę - nie da się zbudować systemu ładowania baterii, bo
    > statystycznie wszędzie bedzie działał, tylko na jednej stacji nie. No i
    > po prostu się nie da.

    Dalej do ciebie nie dotarło że to co jest statystyczną liczbą
    klientów nie zgadza się z wyliczeniami konkretnej stacji.
    I dotyczy to nie tylko jednej stacji jak byłeś uprzejmy skłamać.
    Bo jak na jednej jest ich więcej to na innej będzie mniej.
    A inwestora czy właściciela nie interesuje średnia z całego
    kraju tylko to ilu klientów do niego przyjedzie.

    Pozdrawiam

  • 192. Data: 2017-06-02 10:23:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-02 o 10:03, Shrek pisze:

    > Nic - czekał w kolejce 5 minut, bo było przed nim 4 osoby. Policzył
    > sobie, że to 48 osób na godzinę, pomnożył razy 24 i mu wyszło 1152. I
    > pieprzy trzy po trzy, że jego mała stacja obsługuje 1000 samochodów na
    > dobę. Takie z dupy wyliczenia.

    Zmień swoją szklana kulę na coś mniej wprowadzającego cię w błąd.

    Pozdrawiam

  • 193. Data: 2017-06-02 13:00:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:ogkd01$kob$1@mx1.internetia.pl...
    > Takie akumulatory samochodowe mogą mieć wbudowaną
    > dosyć sporych rozmiarów elektronikę która wspomaga
    > równomierne ładowanie ich ale też może monitorować
    > zużycie akumulatorów, liczyć ile cykli ładowania przeżyły itp.
    > W laptopach Apple możesz w każdej chwili zobaczyć
    > ile akumulator miał cykli ładowania i zorientować się na
    > tej podstawie o jego technicznym wieku.
    > ---
    > Czy jest opcja dzierżawy ? :-) W Twizy jest :-)

    O co mnie konkretnie pytasz? O Teslę? Z tego co wiem, nie dzierżawią.

  • 194. Data: 2017-06-02 21:49:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > Taniej jest wkopać hermetyczny zbiornik niż magazyn.

    Taniej. W ogóle elektryki póki co tanie nie są. Ale jeśli mają się stać
    masowe to będa musiały spełnić dwa warunki - mieć tanie i wydajne
    akumulatory i móc je naładować w ciągu minut. I żeby to osiągnąć to z
    technologi n dzisiejszym horyzoncie to superkondensatory albo wymienne
    aku. Żadne tam ładowanie pokątne po nocach.
    ---
    No ale czemu uważasz, że mały miejski samochód nie może być ładowany po
    nocach ?

  • 195. Data: 2017-06-02 21:54:03
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    > Dlatego, że "średnio" 200 oznacza czasem 100, czasem 300.
    > Jak będzie przygotowany na 200, to w co drugim przypadku będzie
    > nieprzygotowany.

    Przygotowanie na 200 wystarczy i na 300.
    A co by sie musialo stac, aby nagle odwiedzilo go 1000 ?
    Jakas impreza w okolicy ?
    ---
    Długi łikend

  • 196. Data: 2017-06-02 21:58:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Z tego co piszesz, akumulator czy świetlówka, to dla Ciebie żaden problem:
    >Możesz jedno i drugie wyrzucić na śmietnik.

    Na pewno nie zrozumiales - przeciez pisalem, ze akumulatory beda
    skrzetnie zbierane ... bo to cenny surowiec bedzie.

    Nawiasem mowiac - dawno temu wystawialem stary aku pod smietnik.
    Po paru godzinach juz go nie bylo.
    "smieciarze" zabrali, na pewno przy tym zarobili ...
    ---
    Wczoraj wystawiłem dwie stare szyby. Też nie było. Takie cenne jak te
    akumulatory ?

  • 197. Data: 2017-06-02 22:00:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2017 o 21:49, re pisze:

    > No ale czemu uważasz, że mały miejski samochód nie może być ładowany po
    > nocach ?

    Choćby dlatego, że większość miejskich autek stoi pod chmurką. A te co
    stoją w garażach również nie mają gniazdek o odpowiedniej mocy (tak,
    prad nie bierze się z powietrza i nie wystarczy kabelek do rozdzielnicy
    wpiąć).

    A ponadto jak nie chcesz poprzestać na elektykach tylko na miasto to i
    tak problem trzeba rozwiązać, więc nie ma sensu rozwiązywać go dwa razy.

    Shrek.

  • 198. Data: 2017-06-02 22:00:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]
    > Czy jest opcja dzierżawy ? :-) W Twizy jest :-)

    O co mnie konkretnie pytasz? O Teslę? Z tego co wiem, nie dzierżawią.
    O baterie w laptopach Apple !!!

  • 199. Data: 2017-06-02 22:19:34
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 29 May 2017 16:33:52 +0200, sirapacz wrote:

    > raczej twój pogląd bo nie bierzesz pod uwagę tego co ja biorę, czyli
    > zużycia i zmiany parametrów użytkowych wprost z tego zużycia
    > wynikających.
    > Nie mogę sobie tego wyobrazić pod kątem technicznym i tu widzę problem.

    Słabą masz wyobraźnie kolego, to się robi bardzo, bardzo prosto. Co
    któreś tam ładowanie niech będzie co 20, akumulator jest kondycjonowany -
    tj ładowany do pełna a następnie rozładowany zadanym prądem. Tak mierzy
    się jego pojemność, która następnie jest zapisana do elektroniki pakietu
    akumulatorów i jest od reki dostępna. Laptopy robią to od lat, elektro
    narzędzia również. Nie ma tu żadnej filozofi.

    Tomek

  • 200. Data: 2017-06-02 22:31:41
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

> [...]
    > zużycia i zmiany parametrów użytkowych wprost z tego zużycia
    > wynikających. Nie mogę sobie tego wyobrazić pod kątem technicznym i tu

    Słabą masz wyobraźnie kolego. Ten "problem" rozwiązuje się bardzo prosto.
    Wystarczy co któreś tam ładowanie na "stacji ładowania" rozładować pakiet
    akumulatorów zadanym prądem i zwyczajnie zmierzyć ile energii odda.

    Ta informacja następnie trafa do elektroniki sterującej procesem
    ładowania i może być bardzo prosto odczytana. Laptopy tak robią od lat,
    elektonarzędzia również. Tutaj tylko pakiet akumulatorów większy. Nic
    innego się nie zmienia.

    W ten sposób można też rozliczać "tankowanie". Raz dostajesz zestaw który
    odda 50kWh i za tyle płacisz, innym razem zestaw który odda 43kWh i za
    tyle płacisz. Easy...

    Tomek