  • 101. Data: 2017-05-30 13:01:08
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 30.05.2017 o 12:34, Liwiusz pisze:

    > Nie jest trudne, ani niewykonalne. Da się to wymyślić po prostu nad
    > kartką papieru. Potem po prostu trzeba rozważyć wady i zalety, i
    > wprowadzić odpowiednie odgórne regulacje (aby system był właśnie
    > uniwersalny). Ale rozumiem, że jak kogoś przerasta cytowanie, to i nie
    > nadaje się na myślenie o bardziej skomplikowanych rzeczach :)

    Ja tam rozumiem, że to cytujący nie ma żadnych własnych przemyśleń, poza
    CTRL-C > CTRL-V.

    A w temacie to wypożyczenie roweru, butli z gazem, samochodu jednak
    różni się od wypożyczenia akumulatora.
    O ile w tych pierwszych ich stan i sprawność można ocenić na pierwszy
    rzut oka, o tyle nigdy nie będzie wiadomo, ile kilometrów się przejedzie
    na używanym akumulatorze.
    I to by było na tyle.

    P.S. Sorry, nie załączyłem żadnego cytatu. Klątwa mnie nie ominie :(

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 102. Data: 2017-05-30 13:01:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 12:52, Wiesiaczek pisze:

    > Jak to co znaczy?
    > Po roku jest utylizowany w różny sposób, bo do wypożyczania już się nie
    > nadaje. Za duże koszty.

    1. Nieprawda, bo są do wypożyczenia samochody starsze.
    2. Będziesz chciał wypożyczyć akumulatory maks. roczne - na pewno byłaby
    jakaś marka "premium" dla takich jak ty, tak samo jak teraz możesz sobie
    zatankować droższą benzynę, dopłacając za ładną nazwę.

    > Czy Ty jesteś debilem?
    > Ja mam przedstawiać "dowody mojej wyobraźni"?
    > Popierdoliło Ciebie do reszty?

    Już przedstawiłeś, oświadczając, że nie potrafisz sobie wyobrazić
    takiego systemu. To świadczy o tobie, a nie o pomyśle.

    > 10-latka to możesz sobie pożyczyć od sąsiada.
    > Jeździłem dużo samochodami z wypożyczalni i nie trafiłem starszego niż rok.

    Ja nie jeździłem wypożyczonym w ogóle, to znaczy, że wypożyczalnie nie
    istnieją?

    > Za to zdarzało mi się jeździć samochodami z wypożyczalni o przebiegu
    > poniżej 1000 km. Mój rekord to 7 (siedem) km na liczniku przy wyjeździe
    > z parkingu wypożyczalni:)

    I pewnie potem ten samochód zezłomowali, w końcu mogłeś nasrać pod dywanik.

    --
    Liwiusz

  • 103. Data: 2017-05-30 13:04:17
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 30.05.2017 o 10:23, Liwiusz pisze:

    > Kolejny raz proszę o nieużywanie w dyskusji argumentów z własnej
    > niewiedzy lub niewiary.
    >
    > Rynek najmu wszelkich dóbr istnieje i ma się dobrze. Świat się od tego
    > nie wali.

    Fakt. Mnie nawet kumpel kiedyś żonę pożyczył.
    Trochę przechodzona była ale jeszcze sprawna:)

  • 104. Data: 2017-05-30 13:05:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.05.2017 o 12:57, J.F. pisze:

    > Taka sobie zaleta. Mnie sie konczy prad, gdzie sie konczy i wole miec
    > tam stacje.

    No przecież byś miał. A teraz jak masz - każda stacja to mała rafineria
    na miejscu - przecież też przywożą paliwo z kilku punktów w Polsce? Dla
    ciebie nie ma znaczenia, gdzie te aku się ładuje i kiedy. Podjeżdzasz,
    automat wymienia ci na naładowany.

    > Zamiast z niej wozic te ciezkie skrzynki, to chyba jednak lepiej byloby
    > podciagnac grubszy kabel

    Niekoniecznie. Musiałbyś budować infrę za gruuuubą (naprawdę grubą
    kasę), a tak infre już masz - do każdego GPZtu da się dojechać. Podobnie
    jak wachę na stację się bardziej opłaca cysternami wozić, niż do każdej
    stacji rurę doprowadzić:P

    (i wybudowac wiatraki).

    Wiatraki są przereklamowane i "opłacają" się tylko z powodu dotacji.

    > No i dzieki temu bym nie zastal kartki "nastepna dostawa o 6:30"

    Przecież to niczym nie różni się od dostawy wachy cysterną:P

    > tylko
    > kolejke 20 pojazdow czekajacych na naladowanie i wymiane :-P

    Z numerkiem na 7.30:P

    Shrek.

  • 105. Data: 2017-05-30 13:06:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 13:01, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > O ile w tych pierwszych ich stan i sprawność można ocenić na pierwszy
    > rzut oka, o tyle nigdy nie będzie wiadomo, ile kilometrów się przejedzie

    Jasne, że nie na rzut oka, bo okiem prądu nie zmierzysz.

    > I to by było na tyle.

    Doszliśmy do krańca możliwości twoich koncepcji? Dobrze zatem, że się
    wycofujesz z dyskusji :)

    > P.S. Sorry, nie załączyłem żadnego cytatu. Klątwa mnie nie ominie :(

    Niestety, twoja spostrzegawczość jest zerowa, skoro nie widzisz, że
    cytujesz. Jakoś mnie to nie dziwi :)

    --
    Liwiusz

  • 106. Data: 2017-05-30 13:07:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 13:04, Wiesiaczek pisze:

    > Fakt. Mnie nawet kumpel kiedyś żonę pożyczył.
    > Trochę przechodzona była ale jeszcze sprawna:)

    Widzisz, zupełnie jak z akumulatorem.

    --
    Liwiusz

  • 107. Data: 2017-05-30 13:40:56
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie znam cię, nie wiem, czy masz dumę, irytują mnie tylko popularne
    > usenetowe argumenty, jakoby "coś się nie dało". Udowodnij, że nie można
    > wymyślić *żadnego* systemu wymiany akumulatorów, który by działał.

    nie napisałem nigdy że "sięniedasię". Gdybym tak uważał to nie brałbym
    udziału w wątku.
    > Samo wybranie jednego z rozwiązań, ze specjalnie wprowadzonymi i
    > wyolbrzymionymi wadami i założeniami, i twierdzenie że oto się
    > udowodniło, że się nie da, nie jest żadną pokusą intelektualną do
    > prowadzenia z tobą dyskusji.

    ciężko nam znaleźć płaszczyznę do dyskusji bo ja patrzę na problemy
    techniczne od strony elektronika a ty na problemy natury organizacyjnej
    od strony prawnika.

  • 108. Data: 2017-05-30 13:41:42
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    > Prawie wszystkie prywatne robia miesiecznie od 500 do 1000 kilometrow. Podziel co
    policzyles przez 10. Ja bym wymienial baterie rzadziej niz co cztery miesiace.

    ile % to prywatne?
    służbowym swego czasu robiłem 70k rocznie. wymiana raz na tydzień mniej
    więcej.

    a.

  • 109. Data: 2017-05-30 15:10:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 10:23, Liwiusz pisze:

    > Kolejny raz proszę o nieużywanie w dyskusji argumentów z własnej
    > niewiedzy lub niewiary.
    >
    > Rynek najmu wszelkich dóbr istnieje i ma się dobrze. Świat się od tego
    > nie wali.

    Głównie dlatego ze nie istnieje rynek najmu "wszelkich dóbr"
    a istnieje wybranych dóbr.

  • 110. Data: 2017-05-30 15:13:49
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 30 May 2017 12:17:07 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Albo ... kolka tym bateriom dorobic, zeby dalo sie pozyczyc w innej
    > sieci, a druga holowac :-)

    Wystarczą dwie rzeczy aby miejsce na aku i złącze było zunifikowane, a rynek już
    sobie poradzi z całą resztą.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń