  • 111. Data: 2017-05-30 15:15:00
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 11:46, Shrek pisze:

> [...]
    > Szukacie problemu na siłę.
    >
    > Natomiast zalety standardowych wymiennych akumulatorów są ogromne. Raz,
    > że wymieniasz go szybciej niż obecnie tankujesz, dwa że możesz
    > "tankować" poza godzinami szczytu, trzy że nie musisz budować
    > rozproszonej infry do ładowania (co wcale ani tanie ani proste nie
    > jest), tylko zwozisz je na noc do GPZ/RPZ (tam gdzie kończą się linie
    > "wysokiego napięcia") i obciążasz transformator jak się nudzi bo ludziki
    > śpią. A potem znów rozwozisz na "stacje benzynowe". Dodatkowo (co akurat
    > dla nas jest średnią zaletą) łatwo to oakcyzować.

    Na siłę udowadniacie coś niewykonalnego.
    Zastanów się chwilę ile zestawów akumulatorów wożonych
    do ładowania będzie miała stacja i ile takich stacji będzie ?
    Bo w małej stacji paliw potrafi "zatankować" tysiąc aut.
    Ile zajmie ci magazyn na tysiąc zestawów akumulatorowych i co zrobisz
    jak przejedzie klient tysiąc pierwszy ?

    Pozdrawiam

  • 112. Data: 2017-05-30 15:37:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.05.2017 o 15:15, RadoslawF pisze:

    > Na siłę udowadniacie coś niewykonalnego.
    > Zastanów się chwilę ile zestawów akumulatorów wożonych
    > do ładowania będzie miała stacja i ile takich stacji będzie ?
    > Bo w małej stacji paliw potrafi "zatankować" tysiąc aut.

    1000/powiedzmy 16 godzin bo w nocy to raczej pusto wychodzi 1 na minutę.
    To raczej nie jest mała stacja:P

    > Ile zajmie ci magazyn na tysiąc zestawów akumulatorowych

    No liczymy - powiedzmy, że jeden 100x100x10cm. 1*1*0,1=0,1m3 tyle co 100
    litrów benzyny. Ile srednio samochody tankują teraz? 30 litrów? no to
    raptem 3 razy więcej.

    > i co zrobisz
    > jak przejedzie klient tysiąc pierwszy ?

    To samo co teraz.

    Shrek

  • 113. Data: 2017-05-30 15:50:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 15:37:06 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
    > Ile srednio samochody tankują teraz?
    Ja całe życia za 50zł. Więc wzrosty cen benzyny/ropy mnie nie obchodzą;)

  • 114. Data: 2017-05-30 16:08:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
    W dniu 30.05.2017 o 12:48, J.F. pisze:

    >Tak jakby obecnie każda stacja benzynowa sprzedawała ropę z własnego
    >pola naftowego. Właśnie na tym, że byłoby wiele podmiotów opiera się,
    >to, że mogłoby to działać.
    >Na tym polega obecny świat. żebyś mógł kupić głupie wiadro ocynkowane
    >to pewnie przechodzi to przez 20 firm.

    Ale to zwykly handel, dzialajacy dzieki temu, ze benzyne da sie wylac
    do innego zbiornika, i nikt sie musi zastanawiac, co sie stalo z jego
    droga cysterna.

    Zobacz jak prawie rozwalilismy system europalet
    http://www.mainfreight.nl/en/info_point/info_point_t
    ransport/pallets_en_packaging_types.aspx

    Cos mi sie kojarzy, ze z jakis innych pudelek tez PKP wywalili :-)

    >Jakaś tam regulacja na pewno będzie wymagana. Ale chyba nie myślisz,
    >że benzynę możesz w butelkach po oranżanie sprzedawać jak w Azji,
    >więc w sumie to nic nowego.

    Chodzilo mi raczej o zmuszenie do wspolpracy.
    Jak w telefonii, pradzie, bankach.

    Tylko pytanie jaka Mazowiecki ma mozliwosc przekonania np Hondy, ze
    wymienne akumulatory to jest to :-)

    J.

  • 115. Data: 2017-05-30 16:10:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 12:51, J.F. pisze:

    >Ten kto zarabia na czynszu.

    Czyli trzeba zrobic system zarabiania na czynszu.
    Co nie jest takie proste, jak akumulator jest nie wiadomo gdzie :)

    J.

  • 116. Data: 2017-05-30 16:13:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 30.05.2017 o 12:31, sirapacz pisze:

    >No nie takie trudne, skoro ja jako laik od niechcenia wymyśliłem na
    >poczekaniu coś, co powinno działać. A przecież będą nad tym się
    >glowić mądrzesi od nas.

    Albo trzeba wyciagnac wnioski:
    -nawet na tym cywilizowanym zachodzie system wymiany akumulatorow
    przestaje byc trywialny :-)

    -... po dodaniu kosztow amortyzacji, cena jest taka, ze samochod
    elektryczny przestaje sie oplacac klientowi :-)
    to moze dzialac tylko, jesli mu wcisniesz drogą baterie i wmowisz, ze
    to na lata starczy :-)

    J.

  • 117. Data: 2017-05-30 16:16:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.05.2017 o 16:08, J.F. pisze:

    > Chodzilo mi raczej o zmuszenie do wspolpracy.
    > Jak w telefonii, pradzie, bankach.
    >
    > Tylko pytanie jaka Mazowiecki ma mozliwosc przekonania np Hondy, ze
    > wymienne akumulatory to jest to :-)

    Pozyjemy zobaczymy. Skoro ktoś wymyślił kontenery, to całkiem
    niewykluczne ze dojdą do wznisku, ze standardowe baterie to jest to.

    Shrek

  • 118. Data: 2017-05-30 16:17:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 12:48, J.F. pisze:

    >Paaaanie, końmi trza jeździć, kto to by widział wozy bez konia, toż
    >to jakiż ambitny system musiałby być, tosięnieuda!!!11

    Systemy rozstajnych koni mozna spotkac ... w literaturze historycznej,
    ale czy naprawde ?
    A u nas chyba nigdy nie bylo.

    A te systemy to raczej tez zamkniete byly, a nie dla szerokiej
    publiki.

    Wiec najblizszy to raczej system butli z gazem - jakos dziala.

    J.

  • 119. Data: 2017-05-30 16:19:52
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    W dniu 2017-05-29 o 22:31, Ghost pisze:

    >A teraz drogi przygłupie powiedz mi w jaki sposób ma zabraknąć akumulatorów
    >jako takich?

    Gdyż jesteś debilem?

  • 120. Data: 2017-05-30 17:09:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.05.2017 o 16:13, J.F. pisze:

    > Albo trzeba wyciagnac wnioski:
    > -nawet na tym cywilizowanym zachodzie system wymiany akumulatorow
    > przestaje byc trywialny :-)

    Trywialny - nie. Dożo bardziej skomplikowany niż produkcja i dystrybucja
    paliw płynnych. Też nie.

    > -... po dodaniu kosztow amortyzacji, cena jest taka, ze samochod
    > elektryczny przestaje sie oplacac klientowi :-)

    Przecież i tak się nie opłaca:P

    > to moze dzialac tylko, jesli mu wcisniesz drogą baterie i wmowisz, ze to
    > na lata starczy :-)

    Samochody elektryczne upowszechnią się tylko wtedy, gdy baterie będą
    tanie. A wtedy nikt nie będzie trząsł dupą przy tankowaniu.

    Jeśłi bateria będzie kosztować pół samochodu, a ładowanie będzie trwało
    30 minut to nigdy się nie upowszechnią zamiennik (podstawowego)
    samochodu spalinowego i cala dyskusja jest bezpodstawna:P

    Shrek