  • 91. Data: 2017-05-30 12:49:28
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prawie wszystkie prywatne robia miesiecznie od 500 do 1000 kilometrow. Podziel co
    policzyles przez 10. Ja bym wymienial baterie rzadziej niz co cztery miesiace.

  • 92. Data: 2017-05-30 12:50:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 12:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup

    > Ale to ambitnego systemu wymaga - siec ladujaca, siec wypozyczajaca,
    > powiazania wzajemne systemow.

    Paaaanie, końmi trza jeździć, kto to by widział wozy bez konia, toż to
    jakiż ambitny system musiałby być, tosięnieuda!!!11

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2017-05-30 12:51:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Alternatywnie można stworzyć system, gdzie akumulatory będą
    >ustandaryzowane i stacje będą przyjmowały każde zwroty.

    Akumulatory sie niestety zuzywaja, pytanie kto bedzie placil za nowe i
    przerob starych ...

    J.

  • 94. Data: 2017-05-30 12:52:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie jest trudne, ani niewykonalne. Da się to wymyślić po prostu nad
    > kartką papieru. Potem po prostu trzeba rozważyć wady i zalety, i
    właśnie to robimy amatorsko
    > wprowadzić odpowiednie odgórne regulacje (aby system był właśnie
    > uniwersalny). Ale rozumiem, że jak kogoś przerasta cytowanie, to i nie
    > nadaje się na myślenie o bardziej skomplikowanych rzeczach :)
    wjeżdżasz mi na dumę? :)

  • 95. Data: 2017-05-30 12:52:38
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 30.05.2017 o 10:22, Liwiusz pisze:

    > To, że napiszesz "bzdura", nie znaczy, że masz rację, zwłaszcza że nie
    > idą za tym argumenty.

    Jak nie, skoro poniżej zacytowałeś moje argumenty?

    > Co o znaczy jeździ rok? Jeździsz rok samochodem z wypożyczalni?

    Jak to co znaczy?
    Po roku jest utylizowany w różny sposób, bo do wypożyczania już się nie
    nadaje. Za duże koszty.

    > "Nie da się" tak samo jakby się "nie dało" serwisować samochodu z
    > wypożyczalni. Czyli bredzisz, albo przedstawiasz dowody swojej
    > ograniczonej wyobraźni.

    Czy Ty jesteś debilem?
    Ja mam przedstawiać "dowody mojej wyobraźni"?
    Popierdoliło Ciebie do reszty?

    > I będzie to miało odbicie w cenie, tak samo jak taniej wypożyczysz
    > samochód 10-latka niż pierwszoroczniaka.

    10-latka to możesz sobie pożyczyć od sąsiada.
    Jeździłem dużo samochodami z wypożyczalni i nie trafiłem starszego niż rok.
    Za to zdarzało mi się jeździć samochodami z wypożyczalni o przebiegu
    poniżej 1000 km. Mój rekord to 7 (siedem) km na liczniku przy wyjeździe
    z parkingu wypożyczalni:)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 96. Data: 2017-05-30 12:53:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.05.2017 o 12:31, sirapacz pisze:
    > to, że da się na tym zarobić to pewnik. natomiast wymyślenie całego
    > systemu (dobrego dla wszystkich) jest trudne

    No nie takie trudne, skoro ja jako laik od niechcenia wymyśliłem na
    poczekaniu coś, co powinno działać. A przecież będą nad tym się glowić
    mądrzesi od nas.

    Shrek

  • 97. Data: 2017-05-30 12:56:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 12:51, J.F. pisze:

    > Akumulatory sie niestety zuzywaja, pytanie kto bedzie placil za nowe i
    > przerob starych ...

    Ten kto zarabia na czynszu.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2017-05-30 12:57:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 30.05.2017 o 11:18, J.F. pisze:

    >Ten co chce robić biznes na sprzedawaniu energii w akumulatorach -
    >tak mi się wydaje, ale są zapewne inne możliwości.

    >Na którąś stację wróci. Przecież ludzie nie będą tego jeść.

    Przyjada Rosjanie i wywioza, zostawiajac jakis zlom :-)

    >Wypożycza się już "automagocznie" całe samochody za pomocą smartfona.
    >Szukacie problemu na siłę.

    >Natomiast zalety standardowych wymiennych akumulatorów są ogromne.
    >Raz, że wymieniasz go szybciej niż obecnie tankujesz, dwa że możesz
    >"tankować" poza godzinami szczytu, trzy że nie musisz budować
    >rozproszonej infry do ładowania (co wcale ani tanie ani proste nie
    >jest), tylko zwozisz je na noc do GPZ/RPZ (tam gdzie kończą się linie
    >"wysokiego napięcia") i obciążasz transformator jak się nudzi bo
    >ludziki śpią. A potem znów rozwozisz na "stacje benzynowe".

    Taka sobie zaleta. Mnie sie konczy prad, gdzie sie konczy i wole miec
    tam stacje.
    Zamiast z niej wozic te ciezkie skrzynki, to chyba jednak lepiej
    byloby podciagnac grubszy kabel (i wybudowac wiatraki).
    No i dzieki temu bym nie zastal kartki "nastepna dostawa o 6:30" tylko
    kolejke 20 pojazdow czekajacych na naladowanie i wymiane :-P

    J.

  • 99. Data: 2017-05-30 12:58:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.05.2017 o 12:48, J.F. pisze:

    > Ale to ambitnego systemu wymaga - siec ladujaca, siec wypozyczajaca,
    > powiazania wzajemne systemow.

    Tak jakby obecnie każda stacja benzynowa sprzedawała ropę z własnego
    pola naftowego. Właśnie na tym, że byłoby wiele podmiotów opiera się,
    to, że mogłoby to działać.

    Na tym polega obecny świat. żebyś mógł kupić głupie wiadro ocynkowane to
    pewnie przechodzi to przez 20 firm.

    > I zaraz sie okaze, ze sie nie mozna dogadac, chyba, ze Mazowiecki powola
    > Urzad Regulacji Ładowania i wymusi.

    Jakaś tam regulacja na pewno będzie wymagana. Ale chyba nie myślisz, że
    benzynę możesz w butelkach po oranżanie sprzedawać jak w Azji, więc w
    sumie to nic nowego.

    Shrek

  • 100. Data: 2017-05-30 12:58:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 12:52, sirapacz pisze:

    > właśnie to robimy amatorsko
    > wjeżdżasz mi na dumę? :)

    Nie znam cię, nie wiem, czy masz dumę, irytują mnie tylko popularne
    usenetowe argumenty, jakoby "coś się nie dało". Udowodnij, że nie można
    wymyślić *żadnego* systemu wymiany akumulatorów, który by działał.
    Samo wybranie jednego z rozwiązań, ze specjalnie wprowadzonymi i
    wyolbrzymionymi wadami i założeniami, i twierdzenie że oto się
    udowodniło, że się nie da, nie jest żadną pokusą intelektualną do
    prowadzenia z tobą dyskusji.

    --
    Liwiusz