  • Data: 2017-06-01 10:33:12
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Z tego co wiem, to polski prąd jest sprzedawany wyłącznie do Niemiec
    >i na Litwę. A tam ciemno jak i u nas...
    >Przesyłanie prądu na odległości transatlantyckie nie ma sensu - za
    >duże straty.

    http://www.pse.pl/index.php?modul=21&typ=2&id_rap=9

    Jesli dobrze rozumiem rozumiem - sprzedajemy prad do Czech i Slowacji,
    kupujemy z Niemiec, Szwecji, Ukrainy i Litwy.
    A moze nie sprzedajemy, Niemcy sprzedaja Czechom, a my tylko
    tranzytujemy.

    Tak czy inaczej blisko, przesuniecie czasowe znikome.

    To jeden dzien, w inne moze byc inaczej.

    Kabel do Szwecji moze dzialac w dwie strony, ale jak widac dziala w
    jedna.
    Szwecja jest blisko norweskich elektrowni wodnych, ktore mozna szybko
    uruchamiac i zatrzymywac.
    Niemcy maja obecnie spora ilosc energii fotowoltaicznej ... a my jak
    na zlosc importujemy przez cala dobe.

    Czechy tez juz maja sporo paneli slonecznych ... i ciekawe czy to
    dlatego taki dolek w ciagu dnia.

    J.