-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <c...@g...com>
<oggo14$mqd$1@node1.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<oggof8$mqd$4@node1.news.atman.pl> <oggon0$qra$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<oggos6$mqd$6@node1.news.atman.pl> <oggrs3$t3j$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<oggs64$req$1@node1.news.atman.pl> <oghbj7$963$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<b...@g...com>
<oghd93$a9l$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <oghri7$7fi$9@node1.news.atman.pl>
<ogj4jf$6ld$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <ogjelm$ptn$5@node2.news.atman.pl>
<ogjfed$ff8$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <ogjgbf$ptn$8@node2.news.atman.pl>
<ogjhnq$ha9$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ogjiv2$d6f$1@node2.news.atman.pl>
<592d7e02$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
<ogk8f3$3m2$2@node2.news.atman.pl>
<592da965$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
<ogkagj$63n$1@node2.news.atman.pl>
<592e7d14$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
<ogmnl6$fd4$1@node2.news.atman.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Wed, 31 May 2017 21:36:44 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <ogmnl6$fd4$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 53
Message-ID: <592f1b4d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.49.244.76
X-Trace: 1496259405 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15196 95.49.244.76:64626
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2606371
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-05-31 o 17:31, Wiesiaczek pisze:
> W dniu 31.05.2017 o 10:21, T. pisze:
>> W dniu 2017-05-30 o 19:35, Wiesiaczek pisze:
>>> W dniu 30.05.2017 o 19:18, J.F. pisze:
>>>> Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
>>>> dyskusyjnych:ogk8f3$3m2$...@n...news.atman.pl...
>>>>> Sytuacja jest dokładnie taka jak z żarówkami energooszczędnymi.
>>>>> Można zmusić do ich stosowania, ale z ekonomią ani z ekologią wiele
>>>>> wspólnego to nie ma.
>>>>
>>>> Zarowki akurat z ekonomia maja wiele wspolnego, a i z ekologia tez.
>>>> No i sprawnosc zwyklej zarowki to ok 4% - powinni tego zabronic, 96%
>>>> strat :)
>>>
>>> Ile energii więcej kosztuje jej wyprodukowanie? Ile dodatkowo wchodzi do
>>> niej kosztownych materiałów? Ile ona sama kosztuje?
>>> Ile kosztuje jej utylizacja?
>>> Ile zaoszczędzę, gdy zainstaluję taką żarówkę w kiblu i będzie ona
>>> świeciła maksymalnie godzinę na dobę?
>>>
>>> Oczywiście, jeśli wybierzesz sobie tylko jeden parametr - sprawność, to
>>> propagandowo jesteś do przodu.
>>>
>>> Nie oglądaj telewizji. Potem są takie skutki jak widać.
>>>
>>> Z samochodami będzie to samo. Propagandowo będzie ok, ale nikt się nie
>>> zająknie, ile węgla trzeba będzie spalić w elektrowni na przejechanie
>>> 100 km i ile będzie kosztował transport, recykling i pozostałe koszty
>>> tych akumulatorów?
>>>
>>>
>>>
>> Większość takich aut będzie ładowana w nocy, kiedy pobór prądu jest
>> niewielki, a elektrownia produkuje straty. Ci, co muszą dalej jeździć
>> nie kupią elektryka. I tyle.
>> T.
>
> Z tą nocą to było dobre 30 lat temu.
> Obecnie ten dołek nocny sporo spłyciał i nie wiem, czy jest w ogóle
> zauważalny?
> Energia produkowana w nocy jest sprzedawana tam, gdzie akurat jest
> dzień. Nawet, jeśli jest to tylko kilka godzin.
>
>
Z tego co wiem, to polski prąd jest sprzedawany wyłącznie do Niemiec i
na Litwę. A tam ciemno jak i u nas...
Przesyłanie prądu na odległości transatlantyckie nie ma sensu - za duże
straty.
Dołek nocny nie spłyciał - firmy w większości pracują na jedną lub 2
zmiany, a one są głównym odbiorcą prądu. Dlatego wymyślili elektrownie
szczytowo-pompowe.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.17 02:04 PlaMa
- 01.06.17 07:20 Shrek
- 01.06.17 07:21 Shrek
- 01.06.17 10:13 RadoslawF
- 01.06.17 10:14 J.F.
- 01.06.17 10:33 J.F.
- 01.06.17 10:46 J.F.
- 01.06.17 10:56 Shrek
- 01.06.17 11:01 Shrek
- 01.06.17 11:24 J.F.
- 01.06.17 12:07 Shrek
- 01.06.17 16:58 RadoslawF
- 01.06.17 17:02 Shrek
- 01.06.17 19:35 T.
- 01.06.17 20:37 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe