eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny przełom w e-pojazdach :-)Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <c...@g...com>
    <oggo14$mqd$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <oggof8$mqd$4@node1.news.atman.pl> <oggon0$qra$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <oggos6$mqd$6@node1.news.atman.pl> <oggrs3$t3j$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <oggs64$req$1@node1.news.atman.pl> <oghbj7$963$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <b...@g...com>
    <oghd93$a9l$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <oghri7$7fi$9@node1.news.atman.pl>
    <ogj4jf$6ld$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <ogjelm$ptn$5@node2.news.atman.pl>
    <ogjfed$ff8$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <ogjgbf$ptn$8@node2.news.atman.pl>
    <ogjhnq$ha9$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ogjiv2$d6f$1@node2.news.atman.pl>
    <592d7e02$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogk8f3$3m2$2@node2.news.atman.pl>
    <592da965$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogkagj$63n$1@node2.news.atman.pl>
    <592e7d14$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogmnl6$fd4$1@node2.news.atman.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Wed, 31 May 2017 21:36:44 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <ogmnl6$fd4$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 53
    Message-ID: <592f1b4d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.49.244.76
    X-Trace: 1496259405 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15196 95.49.244.76:64626
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2606371
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-05-31 o 17:31, Wiesiaczek pisze:
    > W dniu 31.05.2017 o 10:21, T. pisze:
    >> W dniu 2017-05-30 o 19:35, Wiesiaczek pisze:
    >>> W dniu 30.05.2017 o 19:18, J.F. pisze:
    >>>> Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup
    >>>> dyskusyjnych:ogk8f3$3m2$...@n...news.atman.pl...
    >>>>> Sytuacja jest dokładnie taka jak z żarówkami energooszczędnymi.
    >>>>> Można zmusić do ich stosowania, ale z ekonomią ani z ekologią wiele
    >>>>> wspólnego to nie ma.
    >>>>
    >>>> Zarowki akurat z ekonomia maja wiele wspolnego, a i z ekologia tez.
    >>>> No i sprawnosc zwyklej zarowki to ok 4% - powinni tego zabronic, 96%
    >>>> strat :)
    >>>
    >>> Ile energii więcej kosztuje jej wyprodukowanie? Ile dodatkowo wchodzi do
    >>> niej kosztownych materiałów? Ile ona sama kosztuje?
    >>> Ile kosztuje jej utylizacja?
    >>> Ile zaoszczędzę, gdy zainstaluję taką żarówkę w kiblu i będzie ona
    >>> świeciła maksymalnie godzinę na dobę?
    >>>
    >>> Oczywiście, jeśli wybierzesz sobie tylko jeden parametr - sprawność, to
    >>> propagandowo jesteś do przodu.
    >>>
    >>> Nie oglądaj telewizji. Potem są takie skutki jak widać.
    >>>
    >>> Z samochodami będzie to samo. Propagandowo będzie ok, ale nikt się nie
    >>> zająknie, ile węgla trzeba będzie spalić w elektrowni na przejechanie
    >>> 100 km i ile będzie kosztował transport, recykling i pozostałe koszty
    >>> tych akumulatorów?
    >>>
    >>>
    >>>
    >> Większość takich aut będzie ładowana w nocy, kiedy pobór prądu jest
    >> niewielki, a elektrownia produkuje straty. Ci, co muszą dalej jeździć
    >> nie kupią elektryka. I tyle.
    >> T.
    >
    > Z tą nocą to było dobre 30 lat temu.
    > Obecnie ten dołek nocny sporo spłyciał i nie wiem, czy jest w ogóle
    > zauważalny?
    > Energia produkowana w nocy jest sprzedawana tam, gdzie akurat jest
    > dzień. Nawet, jeśli jest to tylko kilka godzin.
    >
    >

    Z tego co wiem, to polski prąd jest sprzedawany wyłącznie do Niemiec i
    na Litwę. A tam ciemno jak i u nas...
    Przesyłanie prądu na odległości transatlantyckie nie ma sensu - za duże
    straty.
    Dołek nocny nie spłyciał - firmy w większości pracują na jedną lub 2
    zmiany, a one są głównym odbiorcą prądu. Dlatego wymyślili elektrownie
    szczytowo-pompowe.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: