-
81. Data: 2017-12-25 23:54:39
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu poniedziałek, 25 grudnia 2017 16:04:43 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały
napisał:
>
> Nic nie brędzę. W przeciwieństwie do wielu ludzi których spotkalem nie
> mam urojeń co do tego co się tam stało i jakie byly skutki.
> Najzwyczajniej zamiast roztrzasać to ze szwagrem przy grilu poczytałem
> sporo publikacji na ten temat.
Tak z ciekawości
skromne 30 lat do tylu próbowali się cofnąć i zrozumieć?
-
82. Data: 2017-12-26 06:04:07
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-12-25 o 18:38, WS pisze:
>>> W Krakowie zakazali (nawet uzywania nowych), za ~1.5 roku zobaczymy co z tego
wyjdzie...
>>>
>>> https://powietrze.malopolska.pl/pop/zakaz-stosowania
-paliw-stalych-w-krakowie-od-2019-r/
>>
>> I na wszelki wypadek zakaz ma wejść w życie po wyborach.
>> Dobrze napisałeś, zobaczymy co z tego wyjdzie.
>
> Raczej wyborcow sie nie boja, bo wiekszosc jest za zakazem i mala szansa, zeby
ktoras partia popierala palenie weglem, zwlaszcza, ze potencjalnych zainteresowanych
jest malo:
>
> wg http://energetyka.wnp.pl/w-krakowie-zlikwidowano-w-2
016-roku-4-2-tys-piecow-i-kotlow-weglowych,289830_1_
0_0.html
> zostalo 16tys kotlow do wymiany
>
> Bardziej obawiam sie, ze sporo ich zostanie po tym terminie i skonczy sie chryja
typu straz miejska kaze emerytow, co na wegiel ledwie maja, a na wymiane kotlow juz
nie... i termin zakazy bedzie wielokrotnie przesuwany. Nikt nie bedzie w stanie tego
zakazu wyegzekwowac...
Czyli namawiając i zachęcając dopłatami doprowadzili do wymiany
tylko dwudziestu procent. A jak zaczną szykanować emerytów mandatami
to nie będzie ani jednej partii która będzie popierała takie działanie
jak i wątpliwej uchwały.
Pozdrawiam
-
83. Data: 2017-12-26 08:24:15
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 26 Dec 2017 06:04:07 +0100, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2017-12-25 o 18:38, WS pisze:
>> Raczej wyborcow sie nie boja, bo wiekszosc jest za zakazem i mala szansa, zeby
ktoras partia popierala palenie weglem, zwlaszcza, ze potencjalnych zainteresowanych
jest malo:
>>
>> wg http://energetyka.wnp.pl/w-krakowie-zlikwidowano-w-2
016-roku-4-2-tys-piecow-i-kotlow-weglowych,289830_1_
0_0.html
>> zostalo 16tys kotlow do wymiany
>>
>> Bardziej obawiam sie, ze sporo ich zostanie po tym terminie i skonczy sie chryja
typu straz miejska kaze emerytow, co na wegiel ledwie maja, a na wymiane kotlow juz
nie... i termin zakazy bedzie wielokrotnie przesuwany. Nikt nie bedzie w stanie tego
zakazu wyegzekwowac...
>
> Czyli namawiając i zachęcając dopłatami doprowadzili do wymiany
> tylko dwudziestu procent. A jak zaczną szykanować emerytów mandatami
> to nie będzie ani jednej partii która będzie popierała takie działanie
> jak i wątpliwej uchwały.
Obiecaja doplaty, to emeryci w koncu wymienia piece, bo komu sie chce
wegiel nosic. A potem doplaty zlikwiduja, a piecow weglowych juz nie
bedzie.
J.
-
84. Data: 2017-12-26 08:50:19
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: LEPEK <g...@w...pl>
W dniu 21.12.2017 o 12:43, Bolko pisze:
>
> Tak z ciekawości sprawdziłem ile produkują rocznie elektrownie NOx
> Wychodzi jakieś 100 tys ton.
>
> https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,edf-rybnik-jedn
ym-z-najwiekszych-trucicieli-w-polsce-forbes-publiku
je-niechlubny-ranking,wia5-3273-24620.html
>
> A dla aut
> Tiguan 2,0 TDI 53 mg/km
> http://www.nextgreencar.com/emissions/make-model/vw/
tiguan/
> Dla ułatwienia obliczeń 0,1 g/km
> Przebieg roczny auta 20 tys km
> Diesli jest 7,5 mln
> To mi wychodzi że diesle produkują 15 tys NOx rocznie
>
> Elektrownia w Bełchatowie produkuje 40 tys ton.
>
Znalazłeś i przytoczyłeś dane, z których nic nie wynika, które ciężko w
jakikolwiek sposób porównać.
No bo co mi z porównania produkcji NOx przez elektrownie, które póki co
zasilają w prąd przemysł i gospodarstwa domowe z produkcją NOx przez
diesle w samochodach. Jedyne, co z tym mogę zrobić, to zsumować, tylko
po co...?
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03
-
85. Data: 2017-12-26 09:04:00
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: LEPEK <g...@w...pl>
W dniu 23.12.2017 o 10:07, Myjk pisze:
> Zanim zauważono negatywny
> wpływ spalania nafty i gazu na ulicach postęp na rzecz prądu dokonał się
> samoczynnie.
Gazowe oświetlenie ulic nie zostało zmienione na elektryczne z powodu
jego "negatywnego wpływu" (na co?).
Wtedy chodziło o funkcjonalność, niezawodność, koszty i bezpieczeństwo.
Czyli o coś, do czego samochody elektryczne jeszcze mają daleko.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03
-
86. Data: 2017-12-26 09:11:01
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: LEPEK <g...@w...pl>
W dniu 22.12.2017 o 20:32, Poldek pisze:
> Jak chcesz się przekonać, czy elektryczne szkodzą bardziej, czy
> spalinowe, to weź podłącz rurę wycechową swojego diezla do szaluchu,
> koniec szlauchu wsadź do kabiny. Do kabiny wsadź swoje dzieci, zamknij
> okna, uruchom silnik. Za parę minut będziesz wiedział, czy elektryczne
> są bardziej szkodliwe, czy diezle. Daj znać, co wyszło.
Nie wiem,czy to miał być sarkazm, czy na poważnie? Bo takiego
demagogicznego bełkotu, to ja dawno nie słyszałem.
Równie dobrze można napisać, że elektryki są śmiertelnie niebezpieczne,
bo jak włożyć drut do gniazda ładowania, to grozi śmiercią, a jak włożę
drut do baku trzylitrowego diesla, to mi się nic nie stanie.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT270 1ADFTV sedan'08
MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03
-
87. Data: 2017-12-26 09:41:41
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-12-26 o 08:24, J.F. pisze:
> Dnia Tue, 26 Dec 2017 06:04:07 +0100, RadoslawF napisał(a):
>> W dniu 2017-12-25 o 18:38, WS pisze:
>>> Raczej wyborcow sie nie boja, bo wiekszosc jest za zakazem i mala szansa, zeby
ktoras partia popierala palenie weglem, zwlaszcza, ze potencjalnych zainteresowanych
jest malo:
>>>
>>> wg http://energetyka.wnp.pl/w-krakowie-zlikwidowano-w-2
016-roku-4-2-tys-piecow-i-kotlow-weglowych,289830_1_
0_0.html
>>> zostalo 16tys kotlow do wymiany
>>>
>>> Bardziej obawiam sie, ze sporo ich zostanie po tym terminie i skonczy sie chryja
typu straz miejska kaze emerytow, co na wegiel ledwie maja, a na wymiane kotlow juz
nie... i termin zakazy bedzie wielokrotnie przesuwany. Nikt nie bedzie w stanie tego
zakazu wyegzekwowac...
>>
>> Czyli namawiając i zachęcając dopłatami doprowadzili do wymiany
>> tylko dwudziestu procent. A jak zaczną szykanować emerytów mandatami
>> to nie będzie ani jednej partii która będzie popierała takie działanie
>> jak i wątpliwej uchwały.
>
> Obiecaja doplaty, to emeryci w koncu wymienia piece, bo komu sie chce
> wegiel nosic. A potem doplaty zlikwiduja, a piecow weglowych juz nie
> bedzie.
Dopłaty już są. Namówili aż dwadzieścia procent.
Jak ktoś wegetuje na rencie za tysiąc zł miesięcznie to
nie liczył bym że ma wolne środki finansowe na wymianę kotła
na ekologiczny bo tak chce jego bogaty sąsiad.
Pozdrawiam
-
88. Data: 2017-12-26 11:05:33
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 12/25/2017 11:54 PM, Kris wrote:
>> Nic nie brędzę. W przeciwieństwie do wielu ludzi których spotkalem nie
>> mam urojeń co do tego co się tam stało i jakie byly skutki.
>> Najzwyczajniej zamiast roztrzasać to ze szwagrem przy grilu poczytałem
>> sporo publikacji na ten temat.
> Tak z ciekawości
> skromne 30 lat do tylu próbowali się cofnąć i zrozumieć?
Kto? To co się stalo wiemy z dokładnością do sekund. Wiemy tez na czym
polegały problemy, większośc miało związek z ludzmi niż sprzetem. Wiemy
tez jakich eksperymentów i w jaki sposób nie wolno przeprowadzac w tego
typu reaktorach, wtedy też z resztą była wiedza. Wiemy dokladnie jakie
skutki spowodowało to w kazdym możliwym punkcie otoczenia reaktora.
Wybuch w Czarnobylu to standardowy w takich sytuacjach szereg pomyłek,
wad konstrukcyjnych, ignoracji, polityki, wojska i metalności Rosjan.
Prawdziwa tragedia to: "dzięki temu" umarło tysiące ludzi od wyziewów z
elektrowni węglowych.
Z resztą te reaktory tego typu pracują sobie w róznych miejscach bez
większych awarii, nie oznacza to że są jakoś specjalnie bezpieczne z
uwagi na pewne cechy sprzetowe, ale też niespecjalnie niebezpieczne.
Gdybysmy obecnie budowali reaktor były to reaktor innego typu, bez
oczywistych dodatnich sprzężeń zwrotnych.
-
89. Data: 2017-12-26 12:59:13
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 26 Dec 2017 08:50:19 +0100, LEPEK napisał(a):
> W dniu 21.12.2017 o 12:43, Bolko pisze:
>> Tak z ciekawości sprawdziłem ile produkują rocznie elektrownie NOx
>> Wychodzi jakieś 100 tys ton.
>> https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,edf-rybnik-jedn
ym-z-najwiekszych-trucicieli-w-polsce-forbes-publiku
je-niechlubny-ranking,wia5-3273-24620.html
>>
>> A dla aut
>> Tiguan 2,0 TDI 53 mg/km
>> http://www.nextgreencar.com/emissions/make-model/vw/
tiguan/
>> Dla ułatwienia obliczeń 0,1 g/km
>> Przebieg roczny auta 20 tys km
>> Diesli jest 7,5 mln
>> To mi wychodzi że diesle produkują 15 tys NOx rocznie
>>
>> Elektrownia w Bełchatowie produkuje 40 tys ton.
>>
> Znalazłeś i przytoczyłeś dane, z których nic nie wynika, które ciężko w
> jakikolwiek sposób porównać.
No przeciez porownal.
> No bo co mi z porównania produkcji NOx przez elektrownie, które póki co
> zasilają w prąd przemysł i gospodarstwa domowe z produkcją NOx przez
> diesle w samochodach. Jedyne, co z tym mogę zrobić, to zsumować, tylko
> po co...?
A zauwazyc, ze jak zablokowac 15 tys ton z diesli, to ciagle 140 tys
ton z dwoch elektrowni zostanie ?
To tak jak z tym alkoholem i jego wplywem na bezpieczenstwo w ruchu
drogowym.
J.
-
90. Data: 2017-12-26 13:04:40
Temat: Re: Kolejny przekręt w branży samochodowej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 20 Dec 2017 22:31:03 -0800 (PST),
p...@g...com napisał(a):
> Unia nie zakaże TDI bo na nich zarabiają niemieckie motokoncerny,
Unia zakaze TDI jak tylko niemieckie (i francuskie) motokoncerny
zdolaja sie przestawic :-)
Mozliwe, ze unii w to graj, bo byly juz jakies pomysly ujednolicenia
cen ON, gdyby on byl tylko do transportu komercyjnego.
> społeczeństwa bogate np skandynawskie mogą na własny koszt
> wprowadzać rozwiązania proekologiczne ale nas po prostu na to nie
> stać. Od czegoś jednak trzeba zacząć więc zakaz wjazdu dla aut z
> 3.0 TDI uważam zasadniczo za słuszny ;-) za 3 lata 2.7 TDI a za 7
> pora na 2.0 TDI.
A czy nie jest tak, ze po miescie ten 3.0tdi emituje mniej 1.5tdi ?
J.